Vebenzeri Vesair
Başım yastıkta uyumaya çalışırken 2 saat geçti bir yazı yazmışım aklınız durur. Hadi ya, ne yazdın… Şimdi anlatmaya üşenirim. Zihninden mi yazdın, he ya. Leyn Dünyevi, he gardaş, ne yapacaksın önündeki günler için hatta haftalar aylar yıllar vb vs… Yarın ölebilsem ölürüm de eğer ölmezsen önümüzdeki aya veya yıla vb vs işte, buralardan uzaklaşacağım… Niyekine, sensiz ne yaparız biz… Bilmem de, çok ahbap ölecek normal şartlar altında, kimsenin ölüm haberini almak istemiyorum artık. Yeter ya hu, sağımız ölüm solumuz ölüm, bölgemiz, ülkemiz, dünyamız da bitmeyen ölüm var.
Nice usta üstad dediklerimizin vakti zamanı gelmeye başladı normal şartlar yani fiziki şartlar altında, ihtiyarlıktan kaynaklı ölümlerden bahsediyorum. Eğer 3 yıl buralardan uzaklaşırsam, ihtimal 10-15 tane veya 40-50 tane gönül, zihin veya vb vs işte dost arkadaş ustam üstadım ölmüş olur, onların haberini de ben sonradan duyarım veya okurum… Derim ki, o da ölmüş, bu da ölmüş…
Desem ki ben ölünceye kadar dünyada bir canlının, bir tek insanın bile ölmesini yasaklıyorum desem, canlılar ve veya insanlar benim dememle yaşarlar mı acep? Bilmem ki Dünyevi, de bakem sen ölmeden herkes yaşamaya devam edecek mi?
Dünyevi, efendim bacım, ya hu ölülere de saygın kalmadı herhalde. Nerden çıkardın şimdi bunu bacı. Ne bileyim geçen bir haber okudun, biri gitmiş birinin mezarını ziyaret etmiş, bir gazetede haber yapmış bunu, çok sinirlendiği hissettim.. Essah mı kı, nasıl hissettin ya hu, kaç km ötemde yaşıyorsun sen 500 mü, 1000 mi km ötemden nasıl hissediyorsun sinirlendiğimi.. Bilmem ki kardeşim, hissettim işte. Haklısın, ölü mezarını ziyaret edeceklerine gitsinler ilkokul lise üniversite öğrencilerini veya fırıncı çırağını, sanayi ustasını veya market çalışanını veya bir emekliyi veya bir polisimizi askerimizi veya öğretmenimizi veya vb vs işte yaşayan birilerini ziyaret etsinler, ölülerden kime ne fayda.. O ölüler kim olursa olsun, ölü ziyaret etmeyi, mezarlıklara girmeyi, kabirlerin başında beklemeyi yasaklıyorum. Ya hu kardeşim, kim uyar ki bu yasağa.. Ne bileyim ben, yasağın bir cezası yok, giden yine gider ölü ziyaret eder, benim buna gücüm mü yeter ya hu bacım.. Hakslın Dünyevi, gücün yetmez.. Eeee sen şimdi dersin mezarımı kimse ziyaret etmesin, edeni mezara çekerim, çürütürüm, ufalarım kemiklerini kafa göz dalak baldır ağız diş dalarım ha… Der misin acep Dünyevi. Bilmem ki demeli miyim bacım? Bilmem ki demesen mi iyi desen mi iyi, hangisi sence.. Ne bileyim ben ya hu.. Ya hu Tanrıyı Allahı Göktengriyi ve bunlardan geçinen peygamberleri, papazları, şıhları, şeyhleri, pirleri, yine bunlardan geçinen kraldır padişahtır başkandır reistir komutandır lorddur paşadır bunlar ölse; belki bu kadar çok ölüm olmaz dünyada? Haksız mıyım bacım?
Selamün aleyküm Dünyevi, vay mümin kardeşim gelmiş, aleykümüs hello ayva ayva dostum nasılsın. İyiyim Dünyevi sen napan kardeşim. Seni bekliyordum ne içen aç mı karnın? Yok sağolasın, geçerken bir uğrayayım dedim, ne yapar bu Dünyevi, ölü mü sağ mı… İyi gördüm seni… Sahi mi iyi mi görünüyorum… He ya, iyisin maşallah, Allah iyiliğini versin … He ya sen öyle deyince iyilik verecek di mi? Al şunu bir soda kalmış başka içecek yok, beklerim dersem bir koşu meyve çayı alıp geleyim veya ıhlamur kaynatayım, çay da demleyebilirim, ne istersin? İçmiş kadar oldum Dünyevi çok sağolasın, Rabbim müstehakını versin. O ne yahu, müstehak ne demek, unuttun mu Dünyevi, neyi… Dalga geçme benimle be gardaş.. Neyse ben kaçayım seni gördüm neşelendim, neşem arttı, içimi aydınlattın, Rabbim de senin içini aydınlatsın, ya hu rabbin ne anlar elektrik tesisatı çekmekten güldürme beni… Hadi ben kaçtım kardeşim, iyi bak kendine… Nerede bakayım aynada mı suda mı… Allahaısmarladık… Güle güle, gene gel emi… İnşaa… Gitti mübarek…Bu kimlerden di ya hu sünni miydi alevi miydi, hangi tarikat hangi cemaatendi… İyice karıştırır oldum. Bunuyorum galiba.. Yüzü hiç de yabancı gelmedi ya, neyse tekrar geldiğinde sorarım kimmiş kimlerdenmiş… Ölü ziyaret etmeyin dedikçe, durmaz geliyorlar ya hu…
Merhaba azizim, oo kimleri görüyorum… Napasın yiğidim fethettin mi Avrupayı Rusyayı kurdun mu Turan ülkesini, devletini.. Yine başladın Dünyevi dalga geçmeye ya, iki dakika biraz ciddi ol, bir şey isteyecektim senden, hayırdır, ölüden ne istenir? İste bakalım.. Bize şarjlı matkap lazım oldu.. Şarjlı yok, kablolu var.. Yok kablolu olmaz, elektrik yok çalışacağım yerde… Du bakem… Alooo, Efendim, Fatih bey nasılsın, iyiyim Dünyevi, sen napan gardaş… Boş lakırdıya ayıracak vakit yok, şarjlı matkap lazım bir arkadaşa… Tamam, gönder gelsin de eksik meksik getirirse senden alırım bilesin.. Tamam… Dostum, adres bu, geçerken al, işin bitince geriye bırak olur mu? Okey kanka, sağol… Bir şey içsey …. Gitti ya hu…
Yoldaş nasılsın, ne işi var bu kafatascının burda ya, kapıdan geçerken çarpacaktı neredeyse… Ya hu sende de kafatası yok mu da elaleme cı cu dersin… Neyse Dünyevi yine başlama insanlıktan,, çayın var mı? Vaktin varsa var. Var var yarım saat bir soluklanam.. Bu arada pc lazım internette işim var… Çekmecede … Ölüye anlatacağın havadis var mı? Yok, haberler sendedir… Ölümden başka haber yok, yarın öğle namazını müteakip bir arkadaşın babasını defnedeceklermiş… Ya hu ne işin var cübbelilerin yanında Dünyevi… Ya hu sende gelsene… Tanırsın sen de, yani kızını tanırsın Cahit’in eşinin babası ölen. Hadi ya, adam kanserdi galiba.. Geçen akşam oturmuştuk Cahitlerle… Ben bir arayayım o zaman başsağlığı dileyem… İyi olur da, cenazeye geçerken beni de alırsan daha iyi olur. Tamam alayım o zaman… Çay da hazır, al bakem, dikkat et dilini dudağını yakma… Eyvallah keltoşum benim. Lan sen kendi kafana baksana keltoşmuş… Olum daha yüzde 50sinden fazlası duruyor yahu, ölüyük mölüyük emme…
Aloo, efendim, Dünyevi, he kurban, ihtiyarın biri yine abuk subuk mesajlar atıyormuş sitedaşın birine.. Bana ne ya, Ölüyüm diyorum, ihtiyarlarla hiç uğraşamam… Ya bir arasan… Ya hu beni karıştırma Ferdi.. Hem ne mesajı atıyormuş… Dünyevi kafayı yemiş, yakında bunar diyormuş… Ha ha…. Şaka şaka kardeşim, nasılsın. İyi diyelim iyi olsun dediklerinden… Biraz mangır var mı şöyle üç yü…. Ferdi sen de tam adamını buldun para isteyecek hem olsa da vermem sana.. Niye ya hu, ya araba değiştirsin ya arabaya abuk subuk şeyler taktırırsın.. Ne yapayım benim de hastalığım arabalar… Yok kardeşim, kusura bakma… Tamam tamam, sağol yine de, sen de sağol.. Peki hafta sonu… Ölmezsek ararım beni seni… Kapatmam lazım Ferdi, görüşürüz.. Eyvallah görüşürüz dostum.
YORUMLAR
Bu kadar konuşuk telefonda mıydı yani Üstad?..Bitti paket haftalık ek paket almak lazım.Ana paketi geçer şimdi.Benden söylemesi.İnternete yaz her kes okusun en iyisi.Yine farklı anahtarlar ile farklı kapılar aralamışsıniz.En sevdiğinize emanetsiniz.Sakın ola ıramayın burdan.Ölürsek Fatihanıza ihtiyacımız olabilir.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.