- 144 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YOL VE ERDEM
YOL VE ERDEM
Kişisel çıkarların, arzu istek ve heveslerin, siyasi ve politik amaçların, din ve ölçü haline geldiği şu günlerde, sadece menfaati düşünmek ve dini, dünyayı kazanmak için kullanmak, dinin ruhunu incitmektir, etik değerleri ayaklar altına almaktır. Hâk hukuk ve hakikati yok saymaktır.
Ağaç yaşken doğrulur...
Yeni nesillerimize güzel örnek olmalıyız. Artık dini ve değerleri, ahlaki ilkeleri ve kuralları, yaşayarak rol model almalıyız. Sözün değil, özün zamanı. Önce kendimizi ziyan etmeyelim. Çok konuşmak marifet değil. Nefretle dolu bir insan, sevgiden bahsetse ne olur.
Komşusuna selam vermeyen, selam almayan, her türlü fitne ve fesad içinde olan, yirmi dört saat kâbe’de dolaşsa ne olur. Medya’da herkes evliya bilge ve filozof. Peki bu kadar hoca bilge yazar ve çizerin olduğu, her tarafın hacı hoca kaynadığı yerde ve ülkede bu kadar derin bir cehalet bu kadar kalın bir zulmet bu kadar yalan ve yanlış bu kadar, tahribat ve felaket, bu sorun ve sıkıntı nasıl oluyor...
EVET, BİR ŞEYLER YANLIŞ VE YANLIŞLAR BALTACI EDİLİYOR.
Hâk hukuk ve adaletin, insanlığın ve iyiliğin tüketildiği yerde, yirmi dört saat din desek ne olur, abdest namaz kuran desek ne anlamı var. Çünkü söz özden öz sözden çok uzak...
Yaşamı, sözden öteye geçirip, yeni bir yaşam ahlak hâk hukuk ve adalet moduna geçmemiz gerekiyor.
Hem de acilen...
Yoksa uçurumlara doğru yol alıyoruz. Allah korusun.
Bir kaç öğrenci bırakıyorum her gün neredeyse. Okuldan eve evden okula.
Sadece bir öğrenci için koca bir yolu döndüm, hiç götürmediğim bir öğrenciyi aldım.
Arabadaki diğer bir öğrenci dedi:"Hocam sadece bir öğrenci için dünya kadar yol gittiniz. Ne kadar iyisiniz, iyi kalplisiniz. "
Bakın dedim, değerli öğrenciler, biz sizleri çok seviyoruz. Bunu da laf olsun diye söylemiyoruz. Siz bizim için çok değerlisiniz. Öğretmenlik sadece sınıfta olmaz, tıpkı öğrenciliğin sâdece okulda yapılmadığı gibi..
Bizler her yerde her zaman hem öğretmen hem de öğrenciyiz.
Her şey bir ders bizim için.
Hep birlikte güzel bir dünya için çalışacağız. Her birimiz olandan bitenden ve birbirimizden sorumluyuz. Bunun şuur ve bilincinde olmalıyız. Yolumuza iyi ve güzel insanların çıkması için, önce bizim iyi bir insan olmamız lazım.
Sevgi ve muhabbetle
Eğitimci Yazar
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.