- 179 Okunma
- 1 Yorum
- 5 Beğeni
KURT YENİĞİ KESİTLER- 10 NEREDEN NEREYE
KURT YENİĞİ KESİTLER- 10
NEREDEN NEREYE
Yaz mevsiminde işler dolayısıyla çok sık tatile çıkamasak ta , ekim ayından haziran ayına kadar neredeyse her hafta sonu Sandıklı Termal kaplıcalarına bir otele gider sıcacık havuzlarında haftanın yorgunluğunu gidermeye çalışırız.
"Çalışırız " diyorum. Çünkü gerçek anlamda koşturuyoruz. Okulda derslerimiz biter bitmez ikindi vakti arıların yanına koşar onların kovanları ile ilgileniriz.
Kimisinin kışlık keki bitmiştir yenileriz, kimi kovanlarda arılar ölmüştür. Kovan temizliği yaparız.
İkiyüz kovan tek tek elimizden geçer. Eve gelince yemeğim yoksa hemen yemek yapar sofrayı hazırlarım. Eşim duş alıp çıkıncaya kadar yemekler de hazır olur. Atom karınca hızıyla çalışmaya alıştık bizler.
Artık iş mevsim! i Uluköy’deki ceviz ağaçlarımıza bir gün akşama kadar göktaşı püskürttük eşimle. Ben traktör kullandım eşim tankerde göktaşı tozunu eritip püskürtme yaptı.
Dün de taban gübresi yaptık ceviz ağaçlarına.
iki yüze yakın ceviz ağacımız var.Yirmi yaşını geçtiler.
Bakarsanız bağ oluyor.
Arpa buğday tarlalarımızın bakımı ile de uğraşıyoruz.
Hiç bir şey kendiliğinden olmuyor. İllaki bakım gerek.
Dombay köyü, Uluköy ve Dikici köyü.
Bu üç köy arasında gidip geliyoruz hafta içi.
Okulumu hiç sormayın?
O bambaşka bir güzellik. En çok okuluma severek gidiyorum. Benim kimliğim, kişiliğim öğretmenliğimde ortaya çıkıyor. Canla başla çalışıyorum.
Tüm amacım, "bir tek öğrencimi bile hayata sağlam adımlarla tutundursam kâr" diyorum.
Dinar’ dan Sandıklı ’ ya doğru jeepimizle giderken kendi kendime" ah be Tülay! Nereden nereye ?" diye söylenirken gözlerim yine maziye dalıp gitti bir an.
Anacığımın sesi kulaklarımda yankılandı.
" Deying uşaklar ka’ğın hele söhüre. Yimek yiye’k de çalışmıya gi’dek."
Kalkardık hızlıca. Söhürlük dediği de ince bulgurdan yapılan simit aşı , fıtır ekmek dediğimiz evde yoğrulmuş mayalı karabuğday hamurundan yapılan ekmek ve attun dediğimiz sepette tuzlu zeytin.
Peynir her zaman olmaz. Para kazanır da evin zad zahresini tamam edersek peynir öyle alınır.
Hem peynir denmez bizde. Onun adı "pendir." Lüks bir yiyecek !
Siz hiç oruçlu iken tarlada arpa biçip, soğan söktünüz mü?
Oy oy oyyy!
Hele bir de simit aşı ile sahur ettiyseniz hiç demeyin keyfinize!
" Acıkmazsınız aney kurban çalın kaşşığı, kalmasın bulaşığı " diye diye yedirirdi anam bize o simit aşını.
Yedirirdi yedirmesine de, benim karnım tar gibi şişer kalırdı. O dönemde gluten alerjim olduğunu nereden bilebilirdik ki? Sıska bir kız çocuğu ama şiş bir karın.
Hele bir de mayalı ekmek !
Yok ki başka yiyecek!
Babamız yok, paramız yok!
Ancak çoluk çocuk çalışırsak paramız olur.
" Deying yavrum! Aslan kimi ola’k çalışa ’k.
Çalışan kazanır yavrularım "
Anam böyle diye diye bize çalışmanın ne kadar güzel bir şey olduğunu öğretti.
Kimseye muhtaç olmadan yaşamayı öğretti.
Nereden nereye nasıl geldim ben böyle?
Tabi ki çalışarak!
Tabi ki pes etmeyerek!
Tabi ki yarınlardan ümit kesmeyerek!
Hiç gocunmuyorum çalışırken.
Büyük bir gururla onurla dimdik ayaklarımın üzerinde durabilmenin mutluluğunu dürüstçe çalışarak aldım.
Bir’im bin oldu.Onbin oldu.
Derslerime girdiğimde asla boş geçirmedim. Geçirmem de!
Onlara vermem gereken hem hayat dersini, hem ki// okul dersini severek anlatır, empoze ederim.
Diyorlar ki" Z kuşağı berbat!"
Değil arkadaşlar!
Berbat olan nedir biliyor musunuz?
Onları anne baba iken eğitemiyorsak biz berbatız!
Onları arkadaş iken eğitemiyorsak biz berbatız!
Onları öğretmen iken eğitemiyorsak biz berbatız!.
Ben bu hayatın her aşamasından pes etmeden geçtiysem, önce ailem, sonra da bana İdol olan öğretmenlrrim sayesindedir.
Bunları düşünürken kaplıcanın önünde arabamız durdu.
Nereden nereye be Tülay!
Nereden nereye?
Tuttuğunuz ve tutacağınız oruçlar kabul olsun.
Oruç tutarken ne kendinizi, ne de yüce Allah’ ı kandırmayın ne olur?
Yaratıcının sizin tuttuğunuz oruca ihtiyacı yok inanın.
Dürüst olun, dürüstçe çalışın, darda zorda olana el uzatın, yol gösterin, ışık olun yeter!
Gerisi pamuk ipliği gibi sökün edip geliyor.
Hayırlı Ramazanlar!
10.03.2024
Tülay Sarıcabağlı Şimşek
YORUMLAR
Bu muhteşem yazı "Z" kuşağına lâf atanlara kapak olsun.Bakımla dağ oluyor bağ..Bakımla beyin oluyor akıl-dimağ.Harikasınız.Sağlıcakla.Saygıyla.
HAYIRLI RAMAZANLAR!..SAĞLICAKLA NİCELERİNE İNŞAALLAH !..
neneh. tarafından 10.3.2024 17:53:10 zamanında düzenlenmiştir.
AYRIKOTU
Ne mutlu anlatanlara!
Gönlünüze sağlık!
Hayırlı Ramazanlar!🙏♥️