- 925 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bu yılın kadını 17 aylık!
Sevgili bebeğim, ’Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü,’ biz tüm dünya kadınları senin hatırlamanı hiç istemediğimiz, sözlerin dilsiz kaldığı, sana dile getiremeyeceğimiz acılarını yüreğimize gömüyoruz ve seni yılın kadını seçiyoruz..
Bak, öpüp kokluyoruz seni melek annelerle.. Sağlık ve huzur içinde yaşa bebeğim.. Allah seni korusun.
Size anlatacağım bu hikaye bir incir çekirdeğini dahi dolduramayan insanların yaşadığı hayatta yani incir bebek daha 17 aylıkken başlamış anlatılmaya... O dünyada yaşayan insanların, yaptıkları işlerin hepsi dünyanın altını üstüne de getirse bir incir çekirdeğini dahi doldurmuyormuş. Zamanın bir diliminde dünyayı ziyarete gelen kozmik bir bilge yine dünyanın en ileri gelenlerine şöyle demiş..
’ Bir incir çekirdeğini bile doldurmuyor yaptıklarınız. Farkında mısınız? ’
O zamandan sonra yaşayan bütün insanlar, ’ Ocağına incir dikmek ’ sözünü derin bir acıyla hatırlamışlar..
Olanca güçleri ve gayretleriyle evlerine, yurtlarına, bağlarına bahçelerine incir ağacı dikmiş bütün insanlar.. Ölmeden önce son gayretleri bu olmuş..
Efsaneye göre, bir erkek ve bir dişi yani bir çift insan kalana kadar, üflememiş görevli melek büyülü borusunu.. İşte o zaman diliminde seslenmiş bir çift insanın nefesinden konuşan melek.. Çınlamış sağır dünyanın sağır kulağı, sonra da okunmuş son sela ve inlemiş durmuş insanlar dünyalar içinde.. Birden bire fışkırmış yerle gök, börtü böcek otla çiçek.. Dünya yeni bir doğuma hazırlanıyormuş.. Güneş daha iyi görmek için yeryüzündeki olup biteni, var olan gücüyle aydınlatıp ısıtıyormuş ulaşabildiğince evreni.. Gece kendiliğinden çözülmesin diye gündüze, düğmeleri yıldızdanmış... Bir tek, umutla sabaha çözen onu, Ay’mış..
Melekler eşliğinde kutlu ilahiler okuyarak dalmışlar okyanusun dibine.. Kumlarla birlikte, hiç ayrılmamak üzere sarılmışlar sımsıkı yakamozlara.. Çünkü, sevginin yüce gücüyle yeniden doğacakmış, büyük bir aşk ve inançla, yaradanına bağlı, insana hasret, insan evladı.. Ve dile gelir incir bebek. Eyy hayat! Bir incir çekirdeğini bile doldurmayan meşguliyetler ısmarlamışsın bana,hemde daha doğmadan öyle mi? Bu demek oluyor ki bir daha yeniden dünyaya gelme şansım olursa eğer, incir ağaçlarının altında yatıp kalkmalıyım ve öyle yaşamalıyım.. Daha ana rahmine düşmeden çekirdekler, doldurmalıyım içini sonsuz ümit ve hiç sönmeyecek ışıkla..
Bir daha asla ! Boşluk ve karanlıkta kadın olmasın, masum incir bebekler..!
Dünya kadınlar günü: 8 Mart 1857 tarihinde ABD’nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi insanca çalışma koşulları istemiyle greve başladı. Ancak polis grevcilere saldırdı ve çıkan yangında çoğu kadın 129 işçi can verdi.
1910 yılında Danimarka’nın Kopenhag kentinde 2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin; 8 Mart 1857 tarihinde yangında ölen kadın işçiler anısına 8 Mart’ın Dünya Emekçi Kadınlar Günü olarak kutlanması önerisini getirdi ve öneri oybirliği ile kabul edildi. Sendikalar yıllarca bu önemli günde kadına yönelik ayrımcılığı daha güçlü olarak dile getirdi.
’ Bu yazım, kalbimde yılın kadını ilan ettiğim İncir bebeğe, Canım anneme, Rahmetli Melek anneme, Canım kız kardeşlerime, Canım kızıma, Canım yeğenime ( İsveç’teki Ayşen’ime) Edebiyat Defteri.com ’’DİŞİ MELEKLERİNE’’ ve tüm dünya kadınlarına gönül armağanımdır..
Kutlu olsun efendim.
’ Kadın doğuran melektir.’
Yedi düvel gönüllere BEYAZ DÜŞLER paylaşımıdır..
Sabiha Rana
YORUMLAR
Küçücük çocukların kirletildiği, Irak'ta, dünyanın başka yerlerinde demokrasi gelmesini beklerken arada namuslarından, canlarından olan kadınların bulunduğu bir dünyada, daha fazla sosyal hak istemenin anlamsızlığı,eşitlik, adalet istemenin duyarsızlığı dudaklarımızda buruk bir tat bırakıyor..
Eleştirel yaklaşım da içeren bu güzel yazını kutlarım dost..
Saygı ve sevgilerimle..