- 174 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ERTELEMEK
Kredi kartını kullanırken bazen tutar gözümde büyürse derim ki:
"Ödeyecek enayi düşünsün!"
Tabi ki o enayi benim...
Kendimizle ilgili sorunları ileriye ertelemek sorunun büyümesine neden olabiliyor. Böylece ilerideki zavallı (burada enayi deniyor) kendimizi cezalandırıyoruz.
Öderiz gider, sorun değil. Ama buna benzer mi benzemez mi bilmem...
Eğer kaderimizde kırık varsa bunun erken yaşta olması için dua edelim bence.
Neden mi?
Doktorlar ne der bilmem ama çocukluğumda öğrendiğim bir şey vardı ki, kırıklar kişinin yaşı kadar gün sayısında iyileşir.
Örneğin, 3 yaşındaki bir çocuğun kolu kırılsa (yine de Rabbim korusun) 3 günde iyileşir. 20 yaş için bu 20 gün olur...
Peki, benim gibi... (Az kalsın yaşımı söyleyecektim)
Benim yaşta birinin (ki o kişi ben bile olabilirim!) ev kazasında omzunda köprücük mü kürek mi nedir, o kemiği kırılmışsa...
Canım mesela diyoruz...
Doktor röntgen çektirir...
"Kırık var" der.
"6 haftada kaynar" der.
Hiç itiraz etmem. Doktordur ne de olsa...
Hani şu Nasrettin Hocanın "Bizim çömleğe kalsaydı bugün ramazanın 120’si olurdu" demesi gibi...
Bizim çocukluk bilgisine kalsaydı o kemiğin kaynaması...
Az kalsın gene yaşımı açığa vuracaktım.
Ama şu kesin ki 42’den (6 hafta) çok daha fazla...
Bugün 6 hafta doldu ve doktora gittim, yani o kişi gitmiş olabilir.
Doktor film çektirir ve filme bakıp der ki:
"Daha henüz kaynamamış. Bir-birbuçuk ay sonra gelin gene bakalım."
"Hoop doktor, ne oldu bu 6 hafta işi" demek gelir insanın içinden...
Bizim çocukluk bilgimiz doktordan daha mı ileridir nedir! Biz haklı çıktık ama haklı olmamayı ne kadar çok isterdik.
Bu yazıda da ben ve o kişi karma karışık olduk... Ama yine de bu çile çocuklukta çekilseydi ne iyi olurdu...
Ama ne yalan söyleyeyim, bu 6 hafta boyunca doktorun yanına varıncaya kadar ağrılarım giderek azalmıştı. Doktorun yanından çıktıktan sonra bayağı da arttı.
Ah keşke kaderimizi bilseydik!
Kadir Tozlu
25.01.2024
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.