- 250 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
yaklaşan seçimlere doğru
1
erdoğan seçimlerde büyük şehirler için vaatlerde bulunuyor.tabiki yerel seçim olsada partilerle seçime gidiliyoır bir yönüyle.erdoğan başkan olması nedeniyle iktidarın daha verimli çalışacağı imasında bulunuyor.örneğin istanbulda dördüncü köprü her ilçeye bir metro istasyonu gibi vaatlerde bulunabilir murat kurumu kendi halefi görmesiyle.seçim yaklaştıkça ekonomik tablo netlik kazanacak.ak parti seçimleri kaybeder yanlış para politikası nedeniyle.ekonomi ihtiyaç listesi sunar tüketiciye.bunların karşılanması piyasa şartlarında gerçekleşir.halkın devletten beklentisi durumun iyleştirilmesi yönünde.metro ağı genişleyecek seçimi murat kurum kazanırsa.ayrıca yeni otoyollarla trafiği rahatlatacak önlemler alınacak.binlerce konutu yapma sözü veriyor hükümertin desteğiyle başarılacak.erdoğan bu vaatlerle seçimi kazandıracak bir siyaset izliyorsa.bir üretim planı hayata geçirilmek suretiyle çalışmalara başlansın.halka ekonomik desteğin böyle bir anlamı var.ürettiği maldan alışveriş yapmanın uygunluğuyla fiat artışlarıda önlenebilir.yada devlet kamulaştırmaya gidebilir temel ihtiyaçlar noktasında.bunlar bir hayal değil ak partinin başarısını artıracak.toki mağdurları bu ülkenin bir gerçeği.türk parası değer kaybediyor dolar karşısında.ihricatla ölçülüyor ülke ekonomisi.türk lirası doların karşılığı kadar var piyasada.insanlar bu durumu konuşuyor her yerde.ancak emekli aldığı maaşla hangi ihtiyacını karşılayabilir sorusu için tatmin edici cevaplar yok hükümette.bayilikler kar getiriyor girişimciye.yerli marka dünya piyasasında.fabrikalar para basıyor işletmeci için.bunlara rağmen işçi maaşları geçinebilecek yeterlilikte değil.gelişmişlik nasıl ölçülecek bu durumda.devlet tesisler açıyor halkı düşündüğünden.ama işçi hakları ideolojik bir kimlikle ele alınıyor.sanayileşme işçi sınıfını çıkarmış olsada işçiler kendi patronu olamıyor.marksın ve engelsin fikri bu tür bir çelişkiyle gelişmiş batıda.avrupada hak arayan işçiler bir sonuca ulaşır tatmin edici olmasada.ancak türkiyede varlık içinde yokluk yaşamakta faşizm baskısıdır yalnızca.
2
chp halkın sağduyusuna güvenmek zorunda seçimi kazanmak istiyorsa.özgürözelle liyakata dayalı bir politika izlemeli kazanma potansiyelini anlayarak.halkın çoğu chpyi tek çıkar yol görüyor.ne alevi sünni ayrımı nede laik antilaik cepheleşmesi ülkeye faydalı bir yol.elbette ideolojik bakış getirilir hayata.dünyayı anlamanın gözlüğüyle bakılır sanat ve kültüre.kemalizmin dar bakış açısı sorunları çözmüyor.türkiyede cumhuriyet ve demokrasi işlevsellik kazanmış değil onca ihtilal ve parti değişikliğine rağmen.halkçılık ve milliyetçilik anlaşılmış değildir getirilen itirazlar yapısal değişikliği şart görsede.meclisin başkan çıkarması artık kanunen imkansız mevcüt düzenin yasalaşmasından sonra.chp işçilerin haklarını sendikal hak bağlamında ele almalı eğer bir devrim istiyorsa.ülkesi adına üretmekle uygar bir dünyada saygı uyandırmak modernleşme açısından.gelişmişlik refah getirmedi ülkeye.bunu değiştirmek sistemli çalışmaya bağlı.çatışan taraf olmamalı chp.gençliğin heba olması ayrı bir sorun yoksullaşmanın ayarttığı hedonizmle.kara para ve uyuşturucu baronları satın almış gençliği.her yer işgal edilmiş teslim alınmak için ülkenin umudu.sanatın gücünde bunu değiştirecek potansiyel yok.bireysellikle eğlence kültürünün bir parçası sinema.kemalist ideoloji ortak bir değerden beslenirse.tevhid-i tedrisat ne kadar doğru şeriat korkusuyla yaşarken.laikliğin ne anlama geldiği anlaşılmış değil hala.belkide fikrin inançla tamamlanmasıyla anlaşılır laiklik.hukuk içinde çözümlenmeli sorunlar.medeni olmanın şartı değilmi yasaların eylemselliği.ak partinin güç gösterisi eşit hakların çiğnenmesi demek.bu nedenle örgütlü çalışmanın gereğide sevinç ve kederde ortak duygular.umutsuzluk en büyük açmazıdır halkçılığın.artık bir çerağ yakmanın zamanıdır aydınlık için.güçlü olmak birlik olmaksa eğer.o zaman şarkı söylemek lazım avaz avaz.belki yüreğin yükü hafifler dendiği gibi.yalnızlık sosyalleşmeyi başarmakla sonlanır psikolojide.ülke olarak çıkarcılığın tarafsızlık olduğu biliniyor gerçek anlamıyla.akpnin her kademede otorite olmasıda sonlanır demokrasi olduğu sürece.seçim kazanmak bunları anlamaya bağlıdır ancak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.