- 182 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...Nur esmasından yaratıldı
Kabil mezar kazmayı KARGADAN öğrendi denilmiştir...
"Allahın olmadığı hiç bir yer bulamadım ki...demişti.
Molla öğrencisine bir tavuk vermiş bunu kimsennin görmediği yerde kes...demiş öğrenci kesemeden getirmiş.Neden kesmedin denilince de"Allahın olmadığı yer göremedim ki"der...
Evet...her yaratılan ayna emanetçi çünkü.ayna da görülen Allahtır...
Her yaratılan rızık çünkü RAZZAK ismi var.Her yaratılan öğretmen çünkü "El-Alim ismi var.her yaratılan her ismine ayna emanetçi
Her şey RAZZAK(ve de diğer isimlere) ismine ayna yani her şey ya rızık yada rızık hazırlayıcı.Toprak rızık hazırlayıcı işte.yani Allahın olmadığı yer yok...zaman da yok...
Bilinmek iistedi ayna yarattı yani emanetçi esmasına emanetçi yarattı.Yaratılanın varlığı da emanet yani FANİ.sınırlı ömürlü zamanlı yerli...yeri yurdu sınırlı...
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...
Her var olan fanidir yani hiç hükmündedir...Var olandan ve esmasından haber verir...Kahrı da hoş lütfu da cennet de hoş cehennem de ikisinin de amacı hoş çünkü...zıtların amacı hoş zıtlara çirkin dememelisin...Günah tevbeye sebeb olursa güzeldir hoştur işte.Hz Adem de zelle hoş oldu...Peygamberlere de zelle verildi.avcının acısı da avcının sevincine sebebtir...Avcı etoburlar bir et oburu yırtar parçalar ama amacı yavrularını büyütmektir...amaç güzel yani...gübre gülü büyütür...çirkin mi gübre.sebeb de güzeldir sonuçtan dolayı
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...
Evet...Allahın her işinde ilim var Çünkü esması bilinsin diye verdi yaratılana...eylemleri halleri düşünceleri duyguları... Kahrı da lütfu da ilim için...esması için.Razzak ismi için...Rahman ismi için...İlahlığının gereği yani.
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...
Güneş döner...Dünya döner gece gündüzü yiyerek büyür.Firavunun sarayında da musa büyür.zıtların birbirini yemesi kaderdir.yani bilmemiz içindir onu...
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...
Ah islama ayna değiliz emanetçi değiliz İslama İslam dilimizdedir Kalbimize inmiyor...
Sahte Nuha gemi ilmi nasib olmaz.Kimya biyoloji ilmi bizi yarınlarda güçlü kılar.İhlaslı nuh olsaydık bu ilimler nasib olurdu.200 yıldan beri ezildik Nuhumuz sahte gemimiz peynir gemisi...lafta müslümanız yani...
Bizim de tufanımız bir gemiye mağlup olacak kadar güçsüz...bizim de Nemrutlarımız bir sineğe mağlup olacak kadar güçsüz...ama kimya biyoloji fizik ilimlerine öncelik verdik mi... bir sineğe mağlub olacak kadar güçsüz...Nemrutlarımız nüklere sahip olmasaydı bize diklenebilir miydi...
Her yaratılan her esmasına ayna yani emanetçidir...
Yaratılan sadece levhadır…aynadır emanetçidir esmaya…O her yerde sadece arşta sanma...onu gör onunla ol...onunla yaşa...
Gurbettesin ama bu gurbette de o var...onunla ol...onunla yaşa...
Evet...Allah’ın tek yarattığı kul senmişsin gibi yaşa sanki direkt sana indirilmiş gibi ilişki kur. Kalbini hasetten kibirden kinden temizle. Bu duygularla cennete giremezsin çünkü. Yarın orada çıkarılmadan önce bugün çıkar kalbinden onları.
İşte, bütün bir kâinat Allah’ın esmasının tecelli ettiği bir ayna gibidir
Âlimlerin çoğunluğu ruhun yaratılmış olduğu konusunda ittifak etmiştir.aynadır ruh da beden de... yaratılan kısımdır yani.
Ey insan ruhunla bedeninle...aynaol diye yaratıldın.emanettir sende esma.hiçsin.kibirlenip de bunlar benimdir sanma...Allahtan parça yok sende evet...aynasın emanetcisin sadece...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.