- 535 Okunma
- 3 Yorum
- 4 Beğeni
Çevreye Duyarlı Olalım!
“Aslan yattığı yerden belli olur” demiş atalarımız.
Bu ve bunun gibi pek çok atasözümüz, muhteşem deyimlerimiz var.
Çevreye duyarlı olmalıyız.
Bir pikniğe gidiyoruz; poşetler, kağıtlar, ambalaj artıkları orda kalıyor. Geri dönüp bir bakalım, bir düşünelim ne olur. Evimizin ortasında da böyle atıklar bırakıyor muyuz? Açıkçası çocuklarımız o konuda daha duyarlı.
Her gün görüyor izliyoruz. Doğada bıraktığımız özellikle plastik artıkları yiyen hayvanlar ölüyor.
Son zamanlarda çöp poşetlerinin üstünde yazmaya başladı “%100 DOĞADA ÇÖZÜNÜR!”
Gerçekten çözünüyor mu?
Çözündükten sonra neler oluyor?
Sevgili dostum, çevre bilincine hassas İsmail Hakkı Cengiz bununla ilgili bir kitap yazmış.
Mükemmel bir kitap.
Çevreye duyarlı, bununla ilgili çalışmalara katılmış birinin elinden çıktığı hemen belli.
2023 Yılı Mayıs ayında falan çıkan kitaptan uzun süredir haberim vardı. Okuyan, iki cızım da olsa yazmaya çalışan biri olarak kitabı alıp okumak kafamın bir köşesinde hep dururdu.
Sadece Trendyol’da satışı olan kitabı aldım.
Özümseyerek okudum. Konuyla ilgili bilmediğimiz ne çok şey varmış meğerse. Çarpıcı başlıklarla kısa kısa olan bölümleri hiç sıkılmadan okuyorsunuz.
Kesinlikle hepimizin okuması gereken bir eser.
Hele hele çocuklarımız mutlaka okumalı. Ben 3 tane aldım. İki tanesini yakınımızda bulunan okula verdim. Varsın o çocuklarımız da faydalansın.
Pek çok platformda yazan, çaba gösteren sevgili dostuma duyarlılığı nedeniyle teşekkür ediyor emeğine sağlık diyorum.
EVRENSEL DÜZENE MÜDAHALE ETMEYECEKSİN EDEN BULUR isimli bu kitabı TRENDYOL’dan alabilirsiniz.
Keyifli okumalar dilerim.
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Bir duvar yazısı okumuştum yolculuğum esnasında.''Çevreni temiz tut medeni desinler''evet medeniyeti eşiği temizlik olmalı.Temiz eller-temiz toplum.Suya sabuna dokunmadan bu işler olmuyor.Madem doğanın bir dengesi var korumak bize düşer.Zira insan olarak bu görevden ziyade mecburiyet olmalı.Çünkü;bozan biziz.Başarılı bir anlatım muhteşem bir yazı.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.