- 141 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Peygamberimizin (a.s.m.) En Büyük Mucizesi Kur’an-ı Kerim
Biz her ne kadar sona almış olsak da, Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın mucizeleri içinde ilk sırayı Kur’an-ı Kerim almaktadır.
Acaba onu mucizelerin içinde ilk sıraya yükselten sebepler nelerdir? Onu bu kadar değerli kılan nedir? Bu ve buna benzer soruların cevabını verebilmek için önce Kur’an’ın tarifinin ve neler ifade ettiğinin anlaşılması gerekir.
Bu bakımdan bizlerde Kur’an-ı Kerim’in tarifini en güzel bir şekilde yapan Bediüzzaman Hazretlerinden bunun cevabını alıyoruz.
“Kur’ân, büyük bir kitap gibi manalar ve hikmetler ifade eden kâinatın bir tercümesi, yaratılışla ilgili ayetleri okuyan çeşitli dillerinin sonsuz tercümânıdır. Şu görünmeyen âlemin ve Allah tarafından Peygamberimize bildirilen her şeye şahitlik edeni, açıklayan ve zeminde ve gökte gizli Allah’ın isimlerinin mânevî hazînelerinin keşfedicisi ve manidar hadiselerin altında gizli hakikatlerin anahtarıdır. Gözle görülen âlemde görülmeyen âlemin lisânı ve şu âlem-i şahâdet perdesi arkasında olan âlem-i gayb cihetinden gelen sonsuz merhamet sahibi Allah’ın iltifatları ve Allah’ın ezeli hitaplarının hazînesidir. İslâmiyet âlem-i mânevîsinin güneşi, temeli, mühendisi ve ahiret âlemlerinin mukaddes haritasıdır. Allah’a ait fiillerin ve yüksek değerlerin açıklayıcısıdır. İnsanlık âleminin terbiye edeni ve İslâmiyet’in su ve ışığı ve insanlık âleminin hakikatidir. İnsanlığı saadete sevk eden hakiki yol göstericisidir. İnsanların en temel ihtiyaçlarını karşılayan, hem bir kanun, hem bir dua, hem bir hikmet, hem bir kulluk, hem bir zikir, hem bir fikir, hem bütün insanın bütün manevi ihtiyaçlarına kaynak olacak çok kitapları içine alan tek, muhteşem bir kutsal kitaptır. Hem, bütün İslam âlimlerinin muhtelif meşreplerine ve ayrı ayrı mesleklerine, her birindeki meşrebin zevkine lâyık ve o meşrebi tenvir edecek ve her bir mesleğin sevk edeceği yere uygun ve onu tasvir edecek birer mana ifade eden mukaddes bir kütüphâne hükmünde semâvî bir kitaptır.
Kur’an’ın bu veciz ifadelerle tarifinden sonra, şimdi de onun kırk yönüyle mucize olduğunun bazı delillerini sunmaya çalışalım.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.