- 545 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
UZAYLILAR VAR MI
UZAYLI VAR MI?
Merhaba arkadaşlar. Yine ben. Yine Uzaylı Ufuk. Uzaydan selamlar, sevgiler. İyi misiniz? İşleriniz yolunda mı?
Benim de işlerim yolunda. Bazen sorulan sorular moralimi bozuyor, canımı sıkıyor, o kadar. Ne sorusu olacak, çocukların, hatta yetişkinlerin bile sordukları sorular. “Uzayda hava var mı? Su var mı? Toprak var mı? Yaşam var mı?” Bunlar merak eden, düşünen herkesin sorabilecekleri sorular. Bunlara sözüm yok. Bir de Uzaylı var mı? Sorusu yok mu? Ayar oluyorum böyle sorulara. Ayar olmak bir deyim arkadaşlar. kişinin herhangi bir konu karşısında sinirlenmesi halidir. Deli olması durumudur. Anlayacağınız çok sinirlendiğini belirtmek için ayar oldum denir. Neyse şimdi konumuz o değil. Bari “Uzay var mı?” diye de bir soru sorun da tepemin tası atsın. Tamam tamam, şimdi anlamını söyleyeceğim. Tepesinin tası atmak da bir deyim. Birdenbire çok öfkelenmek, kızmak, deliye dönmek anlamındadır. Deliye dönmek de bir deyim evet. Dikkatli arkadaşları oldum olası severim. Tebrikler.
Uzaylı var mı? Uzay var mı? Sorularından buralara geldik. Uzaylılar da en az sizler kadar meraklı ve öğrenme arzusuyla dolu. Birinin bir kere “Dünyalı var mı?” dediğini duymadım. Sorulacak soru değil ki bunlar. İnciniyor insan böyle sorulardan. Uzaylı var tabi. Uzaylı olmasa insanlar o kadar araştırma, inceleme yapar mı? O kadar makale, o kadar kitap yazarlar mı? Hatta belgeseller hazırlarlar mı? Dernekler, sivil toplum kuruluşları kurarlar mı? Bilim insanları o kadar kafa yorar mı?
Sonra çekilen onca görüntüye rağmen “Uzaylı var mı?” demenin ne anlamı var? Uzaylının olduğuna inanmanız için biri bir gün gelip zilinize mi bassın, kapınızı mı çalsın? “Nasılsın Dünyalı, geçerken uğradım, varsa bir çayınızı, kahvenizi içerim mi desin? Diyelim ki geldi ve bunları dedi. İnanmayan insan yine inanmaz. Çünkü inanmamayı kafasına koymuş.
Evet değerli arkadaşlar, uzaylılar var. Bakın ben varım. Bakın şu an okuduğunuz bu cümleleri ben yazıyorum. Sizler de heyecanla okuyorsunuz. İşte size kanıtı. Demek ki neymiş? Uzaylılar varmış. Böylece bir uzaylı tarafından Uzaylı Ufuk tarafından bu soru cevaplanmış oldu. Kafamız netleşti. İyi ki varım. İyi ki sizler de varsınız. Sizler olmasanız, severek okumasanız ben bu öyküleri yazmam, yazamam, içimden gelmez. Kimsenin okumayacağı bir yazıyı yazmanın ne anlamı var? Paylaşılmadıktan sonra. O zaman “Paylaşmak güzeldir” sloganı ile vedalaşalım. Hoşça kalın.
İSMAİL MALATYA 27/10/2023-CUMA / KUTUP YILDIZI-UZAY
YORUMLAR
'Uzaylı' deyiminde bir sıkıntı var. Hani Vega'lı, Betelgeuse'lü ya da Kutup Yıldızlı dense bir derece (Ki bu terimler de yanlış. Sonuçta bu yıldızlardan değil, onların gezegenlerinden geliyor Ufuk). Bizim kendimize Güneşli dememiz gibi bir olur Vega'lı demek) Uzay ise, benzetme yerindeyse, şehirlerin, ülkelerin arasında kalan yol. Terimi dünyaya indirecek olsak karşılığı Yolcu (Yok, sevmedim) ya da Yollu (Bunu hiç sevmedim) olacak. Uzaylıdan farklı bir sıfat lazım Ufuk'a gibi geliyor. Saygılarımla.