VESAİRE -Roman -6'NCI BÖLÜM
6’İNCİ BÖLÜM
Neriman Hanım hastanede bir ayı doldurmuş ve yoğun bakım ünitesinde tedavisi devam etmekteydi komadan uyanmamıştı doktorlar kontrolleri rutin olarak yapmaya başlamış sonunda bir mucize ile Neriman hanımın ayağa kalkacağı günü herkes sabırsızlıkla bekliyordu
Doktorlar, kontroller sırasında sürekli olarak Neriman Hanım’ın durumunun kötüleştiğini fark ediyorlardı. Her kontrolde umut biraz daha azalıyor ve artık mucizenin gerçekleşmeyeceği anlaşılıyordu.
Neriman Hanımın doktoru Merve’ye içi buruk bir şekilde açıklama yapma gereği duydu koridorda rastladığı Merve’ye "Ne yazık ki, Neriman Hanım’ın durumu giderek kötüleşiyor. Uyanması için artık umut yok gibi görünüyor," dedi.Merve, bu haberi duyduğunda gözyaşlarına boğuldu.sustu kaldı bir kelime edemedi doktora.
Neriman Hanım, uzun süre yoğun bakım ünitesinde yatmanın etkisiyle yatak yaralarına ve vücut yaraları enfeksiyon kapmıştı, Doktorlar ve hemşireler, bu yeni sorunlarla mücadele ediyorlardı.
Bu zorlu dönemde Merve ve Hülya Neriman Hanım’ın sağlığı için birşey yapamadıkları için üzgündü.Merve Hülya’ya "Annemi şehir dışında tam teşekküllü bir hastaneye mi yatırsak acaba"dedi Hülya "Üstesinden gelebilecek miyiz bilmiyorum ki abla" dedi "Şimdi herşey ateş pahası hastane ilaç masraflarını maddi olarak karşılama imkanımız yok ki" dedi Merve "eğer doktor izin verir ve özel hastanede tedavisi uygun görülürse götürür özel hastanede tedavi ettiririz"dedi
Merve, endişeli bir şekilde doktorun odasına girdi ve durumu açıklamak için konuşmaya başladı. "Doktor Bey, annemin durumu her geçen gün kötüleşiyor ve devlet hastanesinin imkanları sınırlı. Onu özel bir hastaneye nakletmek istiyoruz. Acaba bu mümkün mü?" dedi.
Doktor, Merve’nin endişesini anlayışla karşılayarak, "Evet, devlet hastanesinin imkanları bazen yetersiz olabilir. Özel bir hastanenin daha fazla imkanı ve hızlı müdahale şansı sunabilir. Eğer bu imkanlara sahipseniz, Neriman Hanım’ın özel hastaneye nakli daha iyi bir seçenek olabilir," diye yanıtladı.
Merve, doktorun önerisini aldıktan sonra durumu Hülya’ya anlattı."Doktor, annenin özel bir hastaneye naklinin daha iyi olacağını söyledi. Bizim için uygunsa bu adımı atmamız gerekiyor," dedi.
Merve içi buruk halde bu öneriyi kabul ederek, Neriman Hanım’ı özel bir hastaneye nakletmeye karar verdiler.Özel hastane imkanları, Neriman Hanım’ın sağlığını daha hızlı bir şekilde düzeltebilecektir.
Doktor son olarak hastane masraflarının maliyeti hakkında ve hastane sürecinin uzaması durumunda yüklü bir miktar ödeme yapmaları gerekeceğini hatırlatıp karar sonrası taburcu işlemlerinin başlayacağını bildirdi.
Merve ve Hülya, özel hastane masraflarıyla başa çıkmak için ciddi bir konuşma yapmaları gerektiğini anlamışlardı. Doktorun odasında çıktıktan sonra masraflar konusu hakkında konuşmaya başladılar.
Konuşma esnasında hastaneye gelen Nuri konuşmaları istemeyerek de olsa duydu.
Merve endişeli bir ifadeyle söze başladı, "Hülya, annenin durumu uzun sürebilir ve özel hastane masrafları ciddi bir yük olabilir.eger hastane süreci uzun sürer de ağır bir masraf çıkarsa evimizi satarak bu masrafları karşılamak gerekebilir."
Hülya, gözlerinde beliren endişeyi gizleyemedi. "Evin satılması kolay bir karar olmayacak, ancak annemin sağlığı her şeyden önemli. Eğer bu gerekiyorsa, satmamız gerekecek," dedi.
Nuri Hülya’nın konuşması bitiminde "Neriman hanımın sağlığı herşeyden önemli hem benim birikmiş param var yardımım dokunursa ne mutlu bana ,ayrıca evinizi satmaya sıra gelene kadar kasaba halkı elbirliği ile para toplarız yinede evinizi sattırmayız" dedi
Hülya Nuri’nin söyledikleri ile biraz rahatlamış ama Merve Nuri’nin söylediklerinin tutarsız olduğunu kasaba halkının yardımı ile olacak iş değildi bu kararı kendileri vermişti ve kimseye yük olmak istemiyordu Merve.
Hülya,Nuri’nin maddi yardımı teklifi ile ilgili Nuri’ye teşekkür etti.Hem.hastane süresince hemde vermiş olduğu manevi destekten dolayı Hak geçtiğini ve Hakkını helal etmesini söyledi.
Nuri "Kim olsa benim yerimde aynısını yapordı Hülya, yeter ki Neriman hanım iyileşsin de tek derdimizde bu olsun" diyerek anlayışından dolayı da teşekkür etti.
6’INCI BÖLÜM SONU
(6/20)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.