Teneke Memet
Neron olsan Romayı da yakardın
Yaktın ülkemizi Teneke Memet
Düşürdün TL’yi 6,6 grama
Çöktün geleceğe Teneke Memet
Dolan dur Mekke’nin ardında emi
Yetmezse Newyork’a indir hatimi
Dilenci neylesin şakşak nedimi
Sıktın kafamıza Teneke Memet
1584 idi tağşiş eyledi
Dağıldı Osmanlı doğru söyledi
Cumhuriyet ayakta mı, Ey Be’di
Yıktın hanemizi Teneke Memet
Şaşıranlar koysun şairi tefe
Kemiğinden akçe versin Zülkife
Kimse dönüp bakmaz elbet kenefe
Döktün şiirini Teneke Memet
Dünyeviyim ata ana ölecek
Kavim gardaş yaren ziyan olacak
Yeni doğan bebek nasıl gülecek
Aktın gözümüzden Teneke Memet
Tağşiş; yöneticilerin halkı uyutmak için kullandığı, paradan değerli metalin azaltılması işlemidir. Bu işlemler imparatorlukları yıktığı gibi günümüzde devletlerini de yıkacaktır. Roma İmp. Enflasyonu dizginlemek için hem tağşişe başvurmuş hem de kral talimatları eşyanın/malın/canlının vb fiyatlarını sabitleme yoluna, yani ekonomik fermanlara başvurmuşlardır. Osmanlıda ilk tağşiş işlemleri 1400 ‘lü yılların son çeyreğine kadar uzansa da, enflasyonu dizginlemek için bilinen ilk tağşiş işlemleri 1500’lü yılların son çeyreğinde yapılmıştır. Tağşiş’in de ilk akıl babasının Neron olduğunu söylemek yalan olacak mıdır, bilemem. Günümüz ülkemizde de 2023 yılında 8,1 gram olan 1 TL’lik madeni paralar 6,6 grama indirilmiştir. Roma İmparatorluğu, Osmanlı imparatorluğu vb doğal sınırlarına ulaştığı ve ganimet getirici akınlar ve yağmalamalar yapamamaları yıkılmalarının nedeni olarak gösterilse de en önemli nedenlerin başında gelen tağşiştir. Abd’de doğal gücüne ulaştığı için son dönemlerinde dünyanın bir çok yerinde yağmalaya girişmiştir. En bilinenleri Kuveyt savaşı sonrası Irak ve Suriye’ye demokrasi getirme bahaneleridir. Roma kendince tarif ettiği barbarlar, Osmanlı kendince tarif ettiği kafirler, Abd’de de kendince tarif ettiği zalim diktatörler üzerinden yağmalamaya girişmişlerdir. Zalime bahane vermemek için ne yapılabilir, şairler düşünsün, çünkü siyaset çivisinden çoktan çıktı.
Üçüncü dünya savaşının başlamasının nedeni de ekonomik olacaktır. Su, enerji veya hammadde, demokrasi, hak hukuk veya liberal değerlerin yani kişi hürriyet ve hukukunun görmezden gelinmesi sadece bahanesi olacaktır. Faizi Ortaçağ uydurmalarının açıklamaları ile değil güncel ekonomik tanımlar ile ele almak mecburidir.
Abd’nin yani FED’in faizi artırması doları yani usd’yi değerlendirecek diğer pariteleri ve borsaları ise değersizleştirecektir. Üçüncü dünya savaşının tarafları şimdiden belirmeye başlamıştır. Usd’yi rezerv para olarak ikinci plana atma çalışmalarının sonuç vereceğini düşünmüyorum. Abd’nin de tıpkı Roma ve Osmanlı gibi yıkılması görünürde kaçılnılmazdır. Fed’in yaptığı tağşiş de bolca karşılıksız dolar basmaktır. Ülkemizde de yeni basılan paralar ekonomik buhranın göstergesidir. Aşağı yukarı 100 yıllık TL’nin 330 yıllık Dolar karşısındaki seyrini lütfen inceleyiniz. Milliyetçilikler, Sosyalistlikler kof amigoluk olarak kalmasın.
Eğer dünya veya G7’ler, G20’ler, Bm’ler, irili ufaklı bölgesel birlikler aklını başına almazsa; savaşta nükleer bombaların kullanılması kaçınılmaz bir hal alacaktır. BKN: İkinci dünya savaşını bitiren olaylar, 1945-Hiroşima)
Halkların, milletlerin en çok uyutulduğu konular; milliyetçilik, dinistlik, kutsallık ve Tanrı’dır.
Dijital paralar (BTC,XRP, EOS, XMR , ETH vb ) veya Merkez Bankalarının hızlı bir şekilde ele almaya çalıştığı (Merkez Bankası Dijital Para Birimi) CDBC’ler de bunun göstergesidir.
Eğer Y kuşakları dünyanın ekonomik çöküşüne bir çare bulamazlarsa üçüncü dünya savaşı kaçınılmazdır. O yüzden önceki nesillerin bilgi, birikim ve tavsiyelerini günümüze uyarlayıp onların düştüğü boktan inanç ve Tanrı garabetlerinin, ruh ve zihin girdapların, açmaza düştükleri fındık kabuğunu doldurmaz işlerin içine düşmeden bulundukları her yerde öncü olmaları veya miraslarını bir an önce devralıp ekonomiyi ele almaları gerekmektedir. İyi tahlil edinizdevlet başkanların yaş aralıkları artık savaşmaktan, inatlaşmaktan, yalancı sevimlilikten öteye ve tiranlıktan firavunluktan başka bir şey değildir. Yaşları ekseri 70 ve üstüdür. Bknz: Biden 80 yaşında. Hay huy kem küm…
Özür dilerim üstadım, sürçi klavye olduysa af dilerim. Sonuçta klavye başında dünyayı kurtarmaya çalışıyoruz. Kafalarımıza ne zaman sallayacaklar ilk nükleer bombaları bilmiyoruz, hani derler ya; taş düşebilü ayı çıkabülü, artık nükleer bomba düşebilü de demeli değil miyiz.
...Y...
YORUMLAR
Her şey süper hoş daaa Mehmet demiyeydiniz iyiydi o nemruta :) babamın adı bir an üzdü ondan dedim.
Hocam ellerinize emeğinize sağlık. kimsenin düzenden şikayeti yok gibi
çok stabil insanlık.
Başka ülke de olsa çoktan ayaklanma olmuştu bu şartlar da. Ne desek faydasız gibi geliyor. Boşa kürek...
Yinsani
yok yani üstadım bu teknolojiler varken, herşey kolaylaşmışken millete onca zulüm etmek, sorun çıkarmak, aldatmak ne bileyim... hangi iç güçün dış güçün işi... vallah ben şaştım artık.
sağlıcakla...
Gül'enyüz
Şaşırmayalı o kadar çok oldu ki şaşışarana şaşıyorum :))
Sağolun efendim bilmukabele, saygılar.