- 363 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
aşk
AŞK
Büyük bir uçurumun kenarında, çok güzel bir çiçek gördüler. Senin adın nedir diye sordular: “ Benim adım aşktır, dedi!”
-Peki bu kadar güzel bir çiçeksin, neden böyle derin bir uçurumun kenarındasın”, dediklerinde aşk şöyle cevap verir:
“Uçurumu göze almayan, tehlikeyi göze almayan benim güzelliğime erişemez. Ben öyle her kalbin sarabileceği bir gül bir çiçek değilim. Ben her aklın düşündüğü, her kalbin ulaştığı, her ruhun sığındığı bir çiçek değilim. Tehlikeleri, endişeleri, sıkıntıları engelleri ve zorlukları göze alanlar ancak bana ulaşabilir. Rahatlığın kölesi olanlar, bencilliğinde kaybolanlar, beni bulamaz. Aşk bende, BEN’İ BULMAKTIR!
Aşka ulaşmak bedel ister, gönül ister, sabır ister azim ister fedakarlık ister. Sadakat samimiyet ve sevgi ister.
Sabrın, azmin acıların engellerin ve zorlukların eğitmediği bir insan, aşkı bulamaz. Bulan da kolay kaybeder.
Aşk kolay yolların çiçeği değildir. Hele sever gibi görünenlerin, sevgiyi anlamayanların, riyakar olanların yolu hiç değildir. Gözleriyle bakıp yürekleriyle görmeyenler, dilleriyle sevip ruhlarıyla sevmeyenler, özleri ve sözleri bir olmayanlar, benim aslıma güzelliğime hiç kavuşamazlar! Aşk bir sevdaya, bir gönüle tutkuyla bağlanmaktır. Gizli saklı oyun oynayanlar, benim gerçeğime erişemez. Doğal olmayan her sevgi, aşka bir engeldir. Sevgi sadakat ve samimiyetin hakim olmadığı bir gönül, aşkın sultanı olamaz! Derin kaygıların sahipleri, öldürücü şüpheler içinde, benim güzelliğimi nasıl görebilir?”
“Ey aşk senin güzelliğine hayran olduk!” dediklerinde de şöyle dedi: “ Bana hayran olan çok kolay akılcı gördüm. Beni ürküten sizin bu kolay sözleriniz ve içi boş hayranlığınızdır. Buraya gelip de, kuru sözlerle kalbimi fethetmek isteyenler gördüm. Hepsi de eli boş döndüler. Çünkü gelirken kalpleri bomboştu! Siz siz olun öyle her güzele her güzelliğe kapılmayın ve kuru sözlerden kaçının. Aşk ile oyun, hile ile hokkabazlık bir araya gelemez! Kalbi ve ruhu onarmayan bir sevgi aşktan uzaktır. Kalpsiz her davranış aşka kurulan bir tuzaktır. Her gülen gözün kalbinde gül bahçesi göremezsiniz. Her kalbin içinde yolculuk yapamazsınız. Her seviyorum diyene, inanamazsınız. Kalbi incitmeden sevmeli,sevgiyi candan vermeli, ruhu incitmeden yaşamalı, yüreği kırmadan dokunmalı ve gönlü içtenlikle fethetmelidir. Dikkat edin, aşk size hayat verince, ruhunuzun esin kaynağı olur. İlham ışığına dönüşür.
Havadaki aşkı fark etmeyen akıl, gönüldeki uçuşu gerçekleştiremez!
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Sebat ve sadakat... çok önemli iki etken.
Güzel yazınız için tebrik ederim.
Başarılarınızın devamını dilerim.
Selam ve dua ile.