- 247 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
Tertemiz bu gün hava,
Şen oldu dağ taş ova
Sevinç doldu her yuva,
Bahar kokuyor insan
Çünkü Yirmi Üç Nisan…Ö.S.KURŞUN
Baharın mutlu günü/ Yurdumun kutlu günü/ Neşelerin düğünü/ Güzel 23 Nisan…
İnanarak yürekten/ Hız aldık Atatürk’ten/ Bizi ona yükselten/ Bir el 23 Nisan…
Atatürk diyor ki:
“Bütün cihan bilmelidir ki artık bu devletin ve bu milletin başında hiçbir kuvvet yoktur, hiçbir makam yoktur. Yalnız bir kuvvet vardır. O da millî egemenliktir. Yalnız bir makam vardır. O da milletin kalbi, vicdanı ve mevcudiyetidir.”
23 Nisan 2023______________
_______ 23 Nisan 1920 Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı... Tam tamına 103 (yüz üç) yıldır hala dimdik ayakta büyük önder Dünya lideri Mustafa Kemal Atatürk’ün ektiği bu çınar…
23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ nin açıldığı ve Türk Milletinin egemenliğini ilan ettiği tarihtir. “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.” Şiarıyla kurulan, Türkiye Büyük Millet Meclisimiz, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğindeki İstiklal Mücadelesi için dönüm noktası olmuştur.
Bugün Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Büyük Millet Meclisini açarak, bağımsız, müreffeh, aydınlık ve mutlu bir geleceğin adımlarını atmıştır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk, 23 Nisan 1924’te 23 Nisan gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Bu tarihten 5 yıl sonra 23 Nisan 1929 tarihinde Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etmiş ve bu tarihten itibaren 23 Nisan yurt sathında Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmaya başlanmıştır. Dünyadaki ilk ve tek çocuk bayramı olmakla birlikte, Atatürk’ ün çocuklara verdiği değerin ve duyduğu güvenin en büyük göstergesidir. Atatürk, dünya tarihinde çocuklara bayram armağan eden tek liderdir.
Zaten Atatürk gibi dahi bir lider dışında kimsenin aklına meclisin açılışını çocuk bayramı olarak kutlamak gelmezdi. O belki de bunu resmi bir tören olmaktan kurtarmanın yollarını ararken içindeki çocuk sevgisiyle de birleşince böyle bir fikir bulmuştu. Böyle bir gün sayesinde geleceğin büyüklerine de umut dolu bakılabilecekti…
Türkiye Cumhuriyeti’nin geleceğini cumhuriyet çocuklarına emanet eden Atatürk diyor ki: “Türk çocuklarındaki kabiliyet her milletinkinden üstündür. Türk kabiliyet ve kudretinin tarihteki başarıları meydana çıktıkça, büsbütün Türk çocukları kendileri için lâzım gelen hamle kaynağını o tarihte bulabileceklerdir. Bu tarihten Türk çocukları bağımsızlık fikirlerini kazanacaklar, o büyük başarıları düşünecekler, harikalar yaratan adamları öğrenecekler, kendilerinin aynı kandan olduklarını düşünecekler ve bu kabiliyetle kimseye boyun eğmeyeceklerdir.”
UNESCO’nun 1979 yılını “Dünya Çocuk Yılı” olarak ilan etmesi ve 6 ülkenin katılmasıyla uluslararası boyuta taşınılan bu milli bayramımız, bu bayram dünya çocuklarıyla bir arada, büyük bir coşku ve heyecanla kutlanmaktadır. Dünya barışı adına, geleceğin büyükleri ve yöneticileri olan çocukların bu gün vesilesiyle bir araya gelmeleri, çocukça bir masumiyetle birbirleriyle kucaklaşmaları bizim için gurur kaynağı olmuştur. Atatürk’ün çocuklara armağan ettiği bu bayram her yıl 23 Nisan’da kutlanmaya devam etmekte ve yüzyıllarca da devam edecektir bizden sonra gelecek nesillerin, Türk gençlerinin elinde... Sevgili çocuklar, kahraman milletimizin evlatları olarak, sizler ülkemizin yarınlarısınız. Geleceğimizi temsil eden değerli çocuklarımız, geçmişten aldığınız güçle milletimizin yarınlarını şekillendireceksiniz.
Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, gelecek nesillere verdiği önemi şu sözleriyle ifade etmektedir; “Küçük hanımlar, Küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.” Sözleriyle çocuklarımızın geleceğin umudu ve mimarı olduklarını belirtmiştir…
Türkiye Cumhuriyeti’nin ulusal bayramlarından birisi olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, her yıl bütün yurtta ve yurt dışı temsilciliklerimizde coşku ile kutlanmaktadır.
Dünyada çocuklarına bayram hediye eden ve bu bayramı tüm dünya ile paylaşan ilk ve tek ülke Türkiye’dir. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, millî birliğimizin kenetlenmiş bir ifadesidir.
Dünya çocuklarının günü 23 Nisan günü! Ulusal Egemenliğin doğduğu gündür bugün!
Millet iradesinin meclisteki günü!.. 23 Nisan çocuklar için mutluluk günüdür!
Dünya çocukları için el ele olma vakti!.. Bugün çocukların bayramıdır!
Çocuklara bayram, meclise selam!..
Cumhuriyetimizin en önemli kuruluş felsefesi olan; ” Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir” ilkesi, ülkemizi ilgilendiren siyasal, ekonomik, iç ve dış her türlü kararların sadece Türk Ulusuna ait olduğu, başkaca hiçbir ülkenin veya yabancı kuruluşların bu kararlarda hükümranlık hakkı olamayacağı ve egemenlik haklarımızdan kısmen veya tamamen vazgeçme anlamına gelen her tür teslimiyetçi siyasal anlayışlara kesinlikle izin verilemeyeceğini ifade eder.
Dili, dini, ırkı ne olursa olsun tüm dünya çocukların, tüm Ulusumuzun ve çocuklarımızın bu özel gününü, bayramını kutluyor, bu vesileyle bu günleri bize armağan eden Büyük Önderimiz, Türkiye Cumhuriyetinin banisi Mustafa Kemal ATATÜRK başta olmak üzere, bu uğurda canlarını, kanlarını Vatan için vermiş şehitlerimizi bir kez daha saygı ile anıyorum…
23 NİSAN 1923
Ömer Sabri KURŞUN
*****
Değerli dostlarım bu mektubu ilk torunum Mehmet Efe’nin doğumunun ardından, onun ilk 23 Nisan bayramın olan 23.04.2007 Yılında yazmaya başladım. Ve ardından diğer iki kız torunum olan Alya Ilgın ve Eliz bu mektubuma muhatap oldular. Ve yılın her 23 Nisanında, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında, torunlarıma bir nevi vasiyet olan bu mektubu yazmaya devam ediyorum.
Ve sizlerde, torun ya da evlat sahibi olan dostlarımın da, bu konuda ki hassasiyetin bilerek dikkatinizi çekmek istedim… Bir kez daha okumanız için…
SEVGİLİ TORUNLARIM, CANLARIM, HAYAT KAYNAKLARIM...
Mehmet Efe KURSUN, Alya Ilgın KURSUN ve Eliz KURŞUN...
Siz; size verilmek üzere yazdığım bu metni okuduğunuzda “TÜRKİYE CUMHURİYETİ’ nin” kurucusu büyük ve dahi liderin “MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN” çocuklara armağan ettiği, dünya uluslarının bile kabul edip kutladığı bu bayramın kaçıncısını kutluyor, kaç yaşında olacaksın bilmiyorum. Kaç bayramınız da birlikte olacağız, gelecek yıl bayramınıza bu mektubu gönderen olacak mı?.. Bilmiyorum canım torunlarım. Ama bakın ben hala yazıyorum ve diyorum ki Rabbim seneye de nasip edecek mi?.. Tabi ki bilmiyorum…Bunu ancak yüce Rabbimiz bilir…
Bugün sevinçle, coşkuyla ve bir o kadar da gururla idrak ettiğimiz Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı size, tüm milletimize ve milletimizin soluklarına muhtaç insanlık için iyiliklere, esenliklere, güzelliklere vesile olması adına bir kez daha kutlu olsun.
Türkiye Büyük Millet meclisinin açılış tarihi ile beraber egemenliğin milletin kalbine verildiği mutlu bir an olan bugüne gelinen süreçte, milletimizin ne gibi badireler atlattığını, ne gibi yıkılışların ve tarih sahnesinden silinmenin eşiğinden döndüğünü bugün hepimiz bilmekteyiz.
Ama daha ileriki yıllarda ne olur, bilinir mi bilinmez mi inan olsun ki tahmin edemiyorum canlarım. Ama ikinize güveniyorum, dedenizi mahcup etmez gözünü açık bırakmazsınız...
Yüzyılların geleneklerinden gelen bağlılıkla, türlü alışkanlık ve çağ dışı düşüncelerin esiri olduğumuz o yıllarda, kutsal Anadolu toprakları üzerinde esen sert rüzgârları ve bu rüzgârların bize bıraktığı hüzünlü sonuçları unutmayacağız. Unutma hatasını tekrarlamayacağımızın derin huzuru içerisinde, bugün Cumhuriyet ve onun temel ilkelerinin bekçileri olarak, muasır medeniyetler hedefindeki yolculuğumuza emniyet ve güven içerisinde devam etmekteyiz şimdilik…
Bütün şehitlerimizi, gazilerimizi, o acılı günlerin ardından, o sefaletin, o viraneliğin içinden ilelebet payidar kalacak, mevcudiyetimizin teminatı kıldığımız Türkiye Cumhuriyetini kuranları, onun aziz meclisinin gök kubbemiz altında açılışına şahit olanları şükranla ve saygıyla anıyoruz... Ve bu şükran, saygı, minnet duygularını ileride sizin de yâd edeceğinizden eminim sevgili torunlarım...
23 Nisan 1920’de Anadolu’nun kalbinde yeşeren, Milli Egemenliğin sonsuzluğa kadar yaşayacak olan eşsiz sembolü Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı ile birlikte ulus olarak az zamanda çok büyük işler başardık. Bugün başlangıç şartlarına ve içerisinde yer aldığımız mukaddes ülkülere baktığımızda, Mustafa Kemal Atatürk’ün büyüklüğü ve dehası göz kamaştırmaktadır. Onun batan bir imparatorluğun külleri arasından, milletinin eşsiz kabiliyetlerine güvenerek, irfanla kurduğu Türkiye Büyük Millet Meclisi sayesindedir ki, bugün ülkemizin dört bir yanında meydanlar haklı bir gururla, geleceğimizin eşsiz teminatı siz sevgili çocuklara armağan edilen bu kutsal günü, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını büyük bir şan ve şerefle kutlamaktadır.
19 Mayıs 1919’da Atatürk’ün güneşimizin doğduğu şehir olan Samsun’a çıkarak Milli Mücadeleyi başlatıp,23 Nisan 1923’te de “Hâkimiyet kayıtsız şartsız milletindir.” diyerek ilan ettiği bu yüce bayram, Türk milletine bırakılmış en büyük miras ve vazgeçilmez bir değerdir. Bu değerleri koruyacağınıza ve muhafaza edeceğinize olan güvencim sağlam temellere dayanmaktadır.
Bu temellerden birisi; benim babamın bizlere bıraktığı miras olan şerefli soyadımızdır…
Tertemiz kalplerinizde ulusumuzun vazgeçilmez değerlerinden biri olarak yaşayan Milli Egemenlik öyle bir ışıktır ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar yanar, yok olur.
Ve işte ben bir dede olarak bu ışığı o küçücük kalplerinizde şimdiden yaktığıma eminin. Çünkü benim babamda, dedemde ben sizlerin yaşındayken benim kalbimde o ışığı yakmışlardı. Hala yanıyor sönmedi. Şimdi sıra bende, görevimi yapıyor olmanın hazzını yaşıyorum sevgili torunlarım…
Biliyorum ki yaktığım bu Egemenlik ışığını sizde çocuklarınızda, torunlarınız da yakacaksınız.
Bu ışık hiç sönmesin dilerim… Bu ışığın sönmeyeceğinden eminim ve mutluyum, gururluyum bunu bilmekle… Çünkü kanımı taşıyor, soyumu temsil ediyorsunuz.
Türkiye Büyük Millet Meclisi, Türk milletinin asırlar süren aramalarının özeti ve onun bizzat kendisini idare etmek şuurunun canlı bir timsalidir. Türk milleti mukadderatını Büyük Millet Meclisinin kifayetli ve vatanperver eline verdiği günden itibaren karanlıkları sıyırıp kaldırmış ve ümitleri boğan felaketlerden milletin gözlerini kamaştıran güneşler ve zaferler çıkarmıştır Ve böylede devam edeceğine sizler sayesinde tüm kalbimle inanmaktayım…
Şunu da unutmayınız canlarım biz bu Cumhuriyetin emanetçisiyiz.
Onu sizler için emanet aldık sahipleri sizlersiniz. Günü geldiğinde emaneti gözümüz arkada kalmadan size teslim edeceğimizden eminim…
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kuruluş yıldönümü olan bu anlamlı gün, Türkiye Cumhuriyeti’nin en parlak sayfalarından birisi olarak tarihteki yerini almıştır. 23 Nisan 1920’de yakılan Hürriyet ve Demokrasi meşalesi ile bağımsızlığın kayıtsız şartsız Türk Milletinde olduğu tüm dünyaya duyurulmuştur. Meclisin kurulmasıyla demokrasiye geçişte büyük bir adım atılırken Gazi Mustafa Kemal’in bu anlamlı günü Dünya çocuklarına bayram olarak hediye etmesi ayrı bir kıvanç kaynağı olmuştur.
Evet, sevgili torunlarım, bu onurlu, şerefli, kutsal bayrak dedenize, sizlere verilmek üzere, dedem Molla İbrahim tarafından emanet verilmiştir... Günü gelip bayrağı devraldığınız da bilesiniz ki; Özgürlüğün de, eşitliğin de, adaletin de dayanağı ulusal egemenliktir. Ulusal Egemenlik, ulusun namusudur, onurudur, şerefidir. Bunu hiç unutmayın... Bayrağımızı yere düşürtmeyin, camilerden ezan sesini susturmayın. Bu vatan sizin… Başka vatanımız yok.
Ve unutmayın; 23 Nisan Ulusal Egemenlik Bayramı egemenliğin ulusta olduğu düşüncesinin kabul edildiği gündür. Çocuk bayramıdır. Yarının büyükleri olan siz çocukların bayramıdır.
Siz ve sizin akranlarınız, sizler, hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız!
Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizlersiniz. Kendinizin ne kadar mühim, kıymetli olduğunu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şeyler bekliyoruz…
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, öncelikle geleceğimizin teminatı olan çocuklarımıza ve tüm Ulusumuza kutlu olsun…
Sonsuz sevgilerimle canlarım,
Sizi çok seven dedeniz
Ömer Sabri KURŞUN
23.04.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.