- 271 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kendini bilmek ..
Yoğun bir inzivadan sonra,kendini bilmek için bir yol süslemek olduğunu söylemek bir gezgine yol ışığı olacağına dair bir cümledir
Var ve var olacağına dair dünyayı ışığa çeken bir yol ki gelmemiş akla...
Dua;insanın elinde bir yoldur,yol nefsani ve vicdani iki yolu içinde barındırır.
Dua edenin kalbinde de iki yol vardır,birincisi şeytani ikincisi Allahımsı ...
Kendini bilmek kendini yenmek diye bir erdemi içinde barındırır.
Kendini sevmek de kendini toplumda adapte etmek için kendi nefsini koruma bilinci aşılamaktır.
İkinci bir nüsha ise kendi kendini konuşmaya istekli sukutta kurtulma yolunu bulundurmaktır.
Sükut öyle bir varlık ki kalbini değerlendirmek için önemli bir nüshayı içinde barındıran yüce bir makamda inzivaya arayış ve adayıştır.
Toplumda yer edinmek kendi kendini sıfırlamaktan öte nerede bir yer kaplar bunu bilemedim ama kendi ışığını bir demeçtir ötede kendini yenmek içinde bir güneşi göz ve gönül ışığına çevirir.
Kendini bilmek;kendi kafasında yaşamak gibi bir dünyayı kendi etrafında dönüp dolaşmak değildir tabiki de.
Önceliği yoğun yaşama şartlarını değiştirmek için bir adayışa ermek için mücadele etmektir.
Kimse saygın değildir,saygı vermediğin yere külfet borçlu değilsin.
Öyle bir mahlukatız ki kalbi hasarlı,gönlü kör ve kalp gözü Allah’a vurgun olan bir dünyada kendi yerimizi korumaya çalışıyoruz ..
Kendini bilmek;
Büyük olmak için bir yol uzamak üzere gezgin kalarak kendi kalbinde büyük bir yaptırım uygulamak ve de derine inmek için kendi her hal ve hareketle okumaktır..
Damga vurulmuş bir düşünceyi kendine dolaştırmak,kendi düşüncesini vurgulamak için bir yoldur;lakin düşüncesiz bir yolu kendine mal etmek kendini yok etmenin eşiğine getirmektir bir bakıma.
İnsanın kırmızı ışıkları kırmızı tümcelere sığdıran bir yol bulmaya zorlayan bir dünya olması gerektiğine inanıyorum...
.Kendini hesaba çekmek için ruhunda bir düşünceyle kendini derin makamlara deruni kalmasına olanak sağlamaktır bir bakıma..
Velhâsıl
Kendini bilmektir vecizesi deruni bir asıl yaradılışın amacı,
Amacı;
bir yol olanın
duygu ve hayalleri kendini bilip yolu arayışa sürebilmek için kurgulanmış bir dünyadır ..
Gezgin imgeler...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.