- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gökten kitap iner mi…evet…
Gökten kitap iner mi…evet…
Yer-gök ilim fışkırıyor çünkü Allah alimdir ve esma sahibidir…Akıl okur vicdan okur o fışkıran ilmi ve esmanın etkilerini…ve İlk emir “OKUDUR…”
Cebrail aracılığı ile peygambere peygamberin okuyamadığı ilim gelir.bu heybetli bir olaydır…
Kur’an 73 fırka oluşturur diye bir hadis var düşüne düşüne esmayı zikrede zikrede…okonmalı Kur’an ekmel olan ekmel okokuyanın tefsiri de 73.fırka kıvamına erişir.esmayı tefsir eder o insan.Sünnet ilk tefsirdir…esma ölçüdür o tefsirde…,işte ayet…”(Gecenin) yarısı kadar (namaz kıl) veya bundan (yarısından) biraz eksilt yâhut onu artır (serbestsin), Kur’ân’ı da tâne tâne oku! Veya yarısına biraz daha ekleyip uzatabilirsin ve Kur’an’ı düzgün ve uyumlu bir şekilde oku. Ya da ondan biraz artık.“(Müzzemmil/4)
Evet…işte o ayetin tefsiri…”Hadis kaynaklarında anlatıldığına göre Hz. Peygamber Hira mağarasında ilk vahyi aldığında bu olaydan fevkalâde etkilenmiş, doğruca evine gidip eşi Hz. Hatice’ye, “Beni örtün, beni örtün!” demiş; onlar da üzerine bir örtü örtmüşler, korkusu geçip rahatlayıncaya kadar bu şekilde kalmıştır (bk. Buhârî, “Bed’ü’l-vahy”, 3, 7; Müslim, “Îmân”, 252, 255). İşte 1. âyetteki “müzzemmil” kelimesi onun bu halini ifade etmektedir. Hz. Peygamber örtüsüne bürünmüş bir halde dururken yine Cebrâil gelmiş ve “Ey örtüsüne bürünen!” hitabıyla başlayan yeni vahiyler getirmiştir (bk. Şevkânî, V, 364; İbn Âşûr, XXIX, 256). Bundan sonraki Müddessir sûresi de aynı sebeple gelmiştir. Çünkü bu durum bir süre devam etmiştir. Bununla birlikte “örtüsüne bürünen” ifadesine mecaz olarak, “peygamberlik kisvesine bürünen, Kur’an’a bürünen, uyumak için örtüsünü üzerine çeken, uykuya dalmış olan, kendi kendine dalıp düşünen” anlamları da verilmiştir (Şevkânî, V, 364; Esed III, 1200). 2. âyette Hz. Peygamber’e gecenin büyük bir kısmını ibadetle geçirmesi emredilmiş; 3 ve 4. âyetlerde ibadet süresinin, gecenin yarısı kadar, daha azı yahut biraz fazlası olabileceği belirtilmiştir. İleride, 20. âyette ise bu sürenin, üçte ikisine yakın, yarısı, üçte biri olarak uygulandığı bildirilmiştir. Çoğunlukla tefsirlerde gece kalkıp namaz kılmanın Hz. Peygamber’e farz olduğu, beş vakit namaz farz kılındıktan sonra da bu ödevin aynen devam ettiği bildirilmektedir. Teheccüd adı verilen bu gece namazı yükümlülüğü Hz. Peygamber’e mahsus olup ümmetinin de geceleyin kalkıp bu namazı kılmaları sünnet kabul edilmiştir (İbn Âşûr, XXIX, 258; ayrıca krş. İsrâ 17/79).
“Tane tane, hakkını vererek oku” diye çevirdiğimiz fiilin masdarı olan tertîl, sözlükte “bir şeyi güzel bir şekilde sıralamak, dizmek, açığa çıkarmak ve açıklamak” anlamlarına gelmektedir. Burada Kur’an’ın açık ve düzgün bir şekilde, tane tane ve yavaş yavaş, mânası üzerinde düşünerek okunması kastedilmektedir. Bu şekilde okumak Kur’an’ı anlamaya ve mânalarını düşünmeye daha elverişli olduğu için yüce Allah böyle okunmasını emretmiştir. Hz. Peygamber’in Kur’an’ı, harflerinin hakkını vererek ağır ağır okuduğu rivayet edilir (İbn Kesîr, VIII, 276).(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt: 5 Sayfa: 485-486)
Gökten kitap iner mi…evet…
Gökten inen kitap ekmel ama indiği kalp vicdan bozuksa Kitabı bozar…Her peygamberin sünneti çok kıymetlidir Kitabın hakkıyla anlaşılması açısından…Allahın kitabını anlamakta ölçün esma olsun…Mesela Allah ganidir Fakirliği kitabı önermez.Şafidir hastalığı önermez ama hastalıkla fakirlikle yani darlıkla sınar…
Göz kulak müşrikde de var…Göz için kulak için değil tevhid inancın için farkın için farkların için şükret..Namaz için zekat için…Nemrut Hz İbrahime mağlup oldu hz İbrahim de olsan sınavın darlıkla olur yani…”müslümanlar dünyanın en geri kalmışları olabilir.”İslamın ölçüsü esmadır…”müslümanın hallerinden islam öğrenilmez…peygamber sünnetlerinden kıssalarından bile İslam öğrenilmez Kur’andan bile öğrenilmz…ölçü esmadır.ekmel ol ekmel anlayasın.ekmelliğin ölçüsü ise esmadır…esma ölçün olsun…
Gökten inen Kur’anla yerin dibine batarsın…Peygamberlerin anladığı gibi anla…Allah tek kitabı tek…bütün peygamberler peygamberimizdir…
Allahın emirlerinin de nehiylerinin de öncelikli olanı var…bir futbolcu “gerekirse futbolu bırakırım orucu bırakmam dedi…ehveni şerri seçelim ama ehveni şerde de esma olsun ölün…subjektif olmamalıyız…
Adam hilafeti bırakırım orucu bırakmam derse müslümanları savaşta yenilgiye terk ederse…yanlış seçim yapmıştır…kişi çocuklaım aç kalsın isterse orucu mu bırakırım derse bu yanılgıdır.çocuklarının da fikrini almalı…iştişare şart ekmel istişare şart ekmel tevrübe de şart…ehveni şerri belirlerken…
“Vefasızlık”bazılarının kişiliğidir .bu kişi mürteddir…esmaya asilik mürtedliktir çünkü.KISASı hakkeder…ona kısas uygula affetme kardeş olma….ölüm cezası bile verile bilir mürtede kısas bari uygula
“Cehennemlik olacaktım”yaratılmasaydım deme şeytan da asi oldu ama secde etti sonunda..Ben acizim sen ilahsın dedi.tevbeden kurtuluş yok.yani yaratılan ekmelleşecek sonunda.”yaratılmasaydım “deme
“Cehennemlik olacaktım”yaratılmasaydım deme örtüş esma ile…esmanın oluşturduğu sistem yürürlükten kaldıramazsın secde et…örtüş
“Cehennemlik olacaktım”yaratılmasaydım deme zıtlar olacak şeytana yakın olmak da külli iradenin işi.Kaderin işi.Hakkettin o kaderi
“Cehennemlik olacaktım”yaratılmasaydım deme Gülde olmaz gübre olmasa…Kimimiz Fatih olacağız kimimiz hain.Şeytan da peygamber de
“Cehennemlik olacaktım”yaratılmasaydım deme deden cihaddan kaçtı Gazzeli oldun.HakkettinEsma sudur etmesin deme gül olmaz gübresiz
Evet…Topraktan elma meyvesi sudur ediyor toprak hazine değil esma hazine toprak anne değil esma onu anneleştirmezse çöldür toprak…
Firavunun sarayından zafere erişen yolu hz Musadan öğren…hz Allah ASA vermezdi musaya Firavuna kalkışmasaydı rakip olmasaydı…
Evet…Ekmelle eksiği ayır.der adl sıfatı…ebu cehille hz Ebu bekri…o sıddığı.Ali ismini camiye koy cennete koydu Muhammet ismini Allah
Gökten kitap iner mi…evet…
Öncelemelerde yanılıyoruz.Allahtan Allahı isteyin…”bana seni gerek seni”diyelim.Her bie esmasına kul olalım ekmelleşelim.Namazımız orucumuz haccımız zekatımız şehabetimiz ekmelleşir
Yahudilik bozuldu hiristiyanlık da diyen…senin dinin İslam mı.73. fırkadan ol…esmalara kul ol.Şeytan tevvab sıfatına kul olmadı…aklı ve vicdanı eksik olur esmayı budayanın…
İslamı namaz oruç sanan “o kıldığın namaz değil…eksiksin eksikten ekmellik sudur etmez esmaya kul olmaktır ekmel kulluk sadece namaz ekmelliğe yetmez. Zakire kul olmak esmaya kul olmaya yetmez…ruhbanlık yetmez ekmelliğe peygamber terzi olmuş çoban olmuş dünyevi işleri de yapar esmaya kul olan…evet…Razzaka kul ol yani gübre üret…toprağı kara sabanla sürme…Traktör üret.Alime kul ol.Kahra kul ol.Şeytan Tevvaba asi.Tevbe etmek Kahhara kul olmaktır.Kur’andaki her haramı terketmek de…
Takva ne mi…esmaya hadimlik derecesi…Üstünlük ruhbanlıkta değil esmanın her birine kul ol…ölçü esmadır ekmelliğe de…
Evet…Bizi karanlıktan aydınlığa çıkaran Kur’an’ı okudukça idrak edip İslama teslim olduğumuz o an…o gece KADİR gecemizdir.Allah kadir gecelerimizi çoğaltsın affetsin biz kullarını
Gökten kitap iner mi…evet…
Allah kulunu terketmez…çünkü insan çok çok kıymetli…
Allah ekmeldir…Örtüş.Takva ekmelliktir.Teknoloji ekmelleştirir…Allah alimdir.Takvalı deme namazla oruçla yetinene.Esmaya ayna ol
Evet…Ramazan orucu tevbedir.mağfiret ayıdır ramazan
Ve bir şiirrim…
Seccadedeyim
Ona kul olmak bir çiçek olmak
Seccadedeyim bir çiçeüim…
Seccadedeyim güneş gibi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.