- 337 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN HAKLARIMIZ.
KADIN HAKLARIMIZ.
Her gün yeni bir kadına şiddet ve cinayet haberini duyduğumuz Türkiye Cumhuriyeti’nin kanun hükmünde kararname ile İstanbul Sözleşmesi’nden ayrıldığının açıklanması Türkiye kamuoyunda tepki yarattı. 1 Temmuz 2021 itibariyle Türkiye’nin tanımadığı sözleşme için sivil toplum mücadelesi yargıda devam ediyor. Muhalefet partileri de bu mücadeleye destek veriyor.
Türkiye Raporu Temmuz 2021 I. raporda katılımcılarımıza Türkiye’de adalet sisteminin kadınları yeterince koruyup korumadığını sorduk.
Cumhurbaşkanlığı ve hükümet yetkilileri, İstanbul Sözleşmesi’nin bir dayatma olduğunu ve onun yerine 6284 sayılı kanunun yeterli olacağını iddia ediyorlardı. Kanun hükmünde kararname ile sözleşmeden çıkılıp çıkılamayacağı tartışması bile yeterince yapılamazken, 6284 sayılı kanun nasıl uygulanacağı konusunda da kamuoyuna sağlıklı bir bilgilendirme yapılmadı. Gelinen noktada Türkiye Cumhuriyeti adalet sisteminin kadınları yeterince korumadığını düşünenler Türkiye genelinde %75 oranında. Eylül 2020 ile kıyasladığımızda %1 artış görülüyor.
En yüksek oranda katılım gösterilen ifade, %69’luk bir oran ile “Kadın hakları konusunda yapılan sosyal medya paylaşımlarının toplumsal bilinç ve farkındalık kazandırdığını düşünüyorum” oldu. “İstanbul Sözleşmesi’nin feshedilmesi iktidarın kadın haklarına önem vermediğini gösteriyor” ifadesi ise katılımcıların yarısı(%51) tarafından destek gördü.