- 408 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
rize için hayaller
1
alt yapı yatırımları uzun vadede planlanmış.örneğin karadeniz sahil yolu bir rahatlama sağlamış zorluk içindeki ulaşıma.rizeden erzuruma yapılan yolların ticareti canlandıracağına dair beklentilerle turizme açmak iç bölgeleri.aslında yerleşim için planlı kentleşmede alt yapıyı götürmek gerekiyor sahil dışındaki bölgelere.yol ve ulaşım metro istasyonları demek.ayrıca karadeniz sahili için planlanmış hızlı tren ileri bir tarih için.bunun için tünel açmak gerekiyor hiçte azımsanmıyacak miktarda.yol medeniyettir diyor erdoğan.şimdilerde rize sahili dolgularla imar için müsait hale getiriliyor binbir umut içinde.bence sahilde otelde yapılmalı bir turizm şehri olmak gerekiyorsa sahip olduğu potansiyelini karşılama açısından.sahil yolu istanbuldan artvine kadar yapılırsa samsun ankara gibi entegre yollarla bir ağ oluşturma imkanı hazırlanmış olur.sahilde luna park için alan açılmalı şehrin cazibesine katkı sağlamak için.bu şekilde şehrin metropol olmasında bir engel kalmamış olur.tabiki sanayileşme için imkan dahilinde tutulmalı kalkınma projeleri.tekstil balıkçılık ve arıcılıktan beklenen verim alınırsa.belkide çay ve narinciye geçim kaynağı için yeterli olmayışını açıklıyor büyük kentlere süren göçler.rize bir kültür şehri olabilirmi.bunun için kültür merkezlerine ihtiyaç duyulduğu kadar sanat evleriyle desteklenmeli arayışlar.folklor dışında bir etkinlik imkanı yok taşaradaki havaya bakınca.bunu değiştirmek hiçte kolay değil.her şeyden önce kentleşmeyi tamamlaması grekiyor şehrin.rizeye sevdalı karadenizli için hangi beklentiyi karşılamak gerekiyor.turizm için yeterli tanıtım yapılıyormu.senoz deresi için çalışmalar sürüyor gelen haberlere göre.tahpur gibi yaylarda konaklamak için tesisler açılıyor.bunlar bir başlangıç sayılabilir insanların dikkatini çekmede.bu şekilde unutulmuş bir kent olmanın yazgısından kurtulur şehir.
2
istanbula yakından bakıldığında imara açılan bölgelerde yapıların sanatsal değeri eskinin gerisinde kalmıştır.özellikle gökdelenlerle donatılan şehir için planlamada gözeticelek estetiği eksik bırakmış mimarlar.yakın tarihimizin bir gerçeği gibi duruyor çarpık yapılaşma.tıpkı istanbul gibi rizeninde bir sorunu durumunda yapılaşmanın modern mimariye uygunluğu.bunlar aşılamayacak sorunlar değil aslında.newyork gibi şehirlerin örnek alınması mimaride.parisin şehirleşmesinde sanatın etkisi fazla.ama istanbula yakışmayan bir estetikle şehirler inşa ediliyor.çayeline baktığımızda şehrin denizle ilgisi yokmuş gibi estetik değerden yoksun mimari göze çarpıyor.belkide otoyolu şehrin içinden geçirmek gerekiyor.bu şekilde insanların denize bakışı değişir.ayrıca eskinin yapı anlayışında olan geleneksel mimaride terkedilmiş durumda.bu durumda olan şehirler için depreme dayanıklılık halen bir sorun.hatayın yeniden inşası için toplu konuta başvurulması bir fırsattır sağlıklı yapılaşma için.bunlar dikkate alınır umarım.eskiden imkanların yokluğundan şikayet edilirdi modern yapılar için.şimdilerde yetersizliği farkediliyor yapımda gözetilecek estetiğin.herkesin bu konuda bir yargısı var konu şehirleşme olunca.ancak gerekli özen gösterllmiyor mimaride.ve ne yazıkki herkes bunun farkında.
3
anadolu uygarlıkların beşiği olmakla övünür.romadan islam uygarlığına bu bölge için savaşlar yaşanmış tarihi gelişime bakıldığında.helenizm gibi bütün çağları etkilemiş bir kültürü vadetmiş uygarlık açısından.sonra insanlık moderne varışın yollarını aramış kültürlerde.batı sanıldığı gibi islama kucak açmamış hristiyanlığa sadık kalmakla.oysa islamın biçimlendirdiği bir toplumu maletmiş kendine.yüzyllarca süren savaşların mantığında var örgütlü topluma giden yol.zaman gelmiş marksın etrafında yaşanmış fikir mücadelesi.şimdilerde islam korkusu var avrupada.islamın öğütlediği tevhit inancında var uyumsuzluk batıya göre.çağlar boyunca süren çatışmaların yeni yüzü demektir reddetmenin olasılığı.matematikten fiziğe yeni arayışlar için uzayı fethetme rüyasıyla uyanmış tabiata insan.bunun için deneylerle yol aranmış yıldızlara.umut vadetmiş fiziğin hariküladeliği arayışta olanlara.cern deneyinde atomun yapısı incelenmiş elektronların varlığına duyulan merakla.bunlar ışınlamanın manyetik boyutudur fiziğe bakınca.pramitlerin üstüne yükseldiği hakikat için çalıştırmalı zekayı.bunlardan alınacak derslerle uzayı keşfetmeye hazırlıklar var kaderde.insanın dünya göz açmasıyla şahit oldukları için öğrenme başlıyor çocuklukta.böyle bakınca izafiyetin bir anlamı yok olasılıklar dışında.kıyamet savaşları anlaşılmayacak bir beklentiye dönüşür insanlığın zafer kazanma beklentisi içinde.tanrıyı kıyamete zorlamak için düşünülmüş kaosla büyüyen yeni inanma şekilleri.mesih inancının haklı çıkması zamana.bunlar için rüya görüyor insanlık.