- 189 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ÇOCUK İSTİSMARLARI.
ÇOCUK İSTİSMARLARI.
Güçlü, sağlıklı ve uzun vadeli yaşayacak bir toplum oluşturmanın ilk şartlarından biri geleceğin büyükleri olan bugünün çocuklarının ekonomik, duygusal, fizyolojik ve cinsel açıdan istismardan uzak ve sağlıklı olarak yetiştirilmesinden geçer. Kültürün içinde gizlenen, gölgesinde kalan çocukların cinsel istismarı, çocukların dışarıda çalıştırılması ile çocukların ekonomik istismarı, sürekli sözel olarak şiddete maruz kalınarak çocukların duygusal istismarı, bedensel şiddete maruz kalınarak çocukların fiziksel istismarı gibi pek çok çocuk istismarı konusu ülkemizde projeler üretilerek ortaya çıkarılmaya çalışılmakta, Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi pek çok kurum ve kuruluş ile de sosyal politikalar yapılarak çocuk istismarında hem önleyici hem de durum oluştuktan sonraki aşamada yapılabilecekler hakkında çalışmalar yapılmaktadır. Yasal ve psikolojik süreç konusunda ülkemizde yapılan faaliyetlerde giderek artmaktadır.
Sanayileşmeyle beraber kırsal alandaki işsizliğe çözüm olarak, kırdan kente göçler artmıştır. Hızlı nüfus artışı, aşırı ve düzensiz kentleşmeye ve işsizliğe yol açmıştır. Bu nedenlerle çoğu aile yoksullaşmış, gelirlerin düşmesi, kentin zorlayan ihtiyaçları ve yoksulluk nedeni ile çocukların gelirine gereksinim duyulmuş, çocuklar aile bütçesine katkıda bulunmaya zorlanmış, onların çalışması aileler için yaşamsal bir anlam kazanmıştır. Özellikle sokak yaşamına giren çocukların her açıdan sömürülebileceği ve toplum kurallarına uymayan, yasal olmayan eylemlere kolayca katılabileceği düşüncesi ile bu çocuklar toplumda önemli bir risk grubunu oluşturmaya başlamıştır.
Korunmaya ihtiyacı olan, cinsel, ekonomik, fiziksel ya da duygusal istismar ve ihmale uğrayan çocuklar için devlet tarafından kurum ve kuruluşlar tarafından uygulanan bir çok sosyal politika bulunmaktadır. Bu makalede, Sağlık Bakanlığına bağlı Çocuk İzlem Merkezlerine, Emniyet Genel Müdürlüğüne bağlı Çocuk Şube Müdürlüklerine ve Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı pek çok birime yer verilmiştir. Ayrıca, korunmaya ihtiyacı olan çocuklar için evlat edinme sistemi, koruyucu aile sistemi, çocuk yurtları, yuvaları veya çocuk destek merkezleri gibi her türlü ihtiyacın düşünülerek hazırlandığı, çocuklar için güvenli ve sağlıklı bakım yerleri hakkında bilgiler sunulmaktadır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.