Almanya'daki Türk Göçü Devam / 11
15.Ekim 1968 İşçilere Avrupa Topluluğu içinde serbest dolaşım hakı.
15.Ekim 1968 İşletmelerde yabancı işçilere seçme ve seçilme hakkı kabul edildi.
1069 Bir milyonu yabancı İşçi "İsmail Babadere "adında bir Türktür.
İsmail babadere’ye Münih’e gelişinde bir televizyon hediye edilmiştir.
O zananki Federel İş ve İşçi Bulma Kurumu Başkanı Josef Stingl, "Gelecekteki büyüme hızımızı daha fazla yabancı işçinin Almanya’ya gelmesiyle mümkündür. "demiştir.
29. Mart 1971 Yabancıların konut durumunun düzenleyen kuralları duyurulmuştur .
01.Temuz 1971 Frankfurt’ ta 5.000 kişinin katılımını ile yapılan"Turist-İşci"gösteri yürüyüşü yapılmıştır. Sorunun Çözüm Koşulları:
30 .11. 1972 tarihine kadar kendi ülkele-rine geri dönmeleri, bu dönenler İş ve İşçi Bülma Kurumu aracılığıyla ile Almanya’ya tekrar gelebilirler. İş verenler turist işçileri sadece Hassen ve Rheinlandfalz eyaletinde işe alabilirler.
1970-1971 İlk kez bir Türk Yüksek Okul’daki Sosyal Danışmanlık bölümüne kayıt yaptırmıştır.
Bahar 1971 Alman Resmi Daire ve firmalarını yapmış olduğu ve Handelsblat’ta yayinla-nan bir araştırmanın sonucuna göre, entegre olmamış bir misafir İşçinin yaşam düzeyi son derece düşük olduğun-dan topluma olan masrafı 30.000 DM’ tır .
Entegre olmuş bir işçinin hayat düzeyi yüksek olacağından bu rakam 150.000 ile 200.000 DM’ a çıkmaktadır.
İşte misafir işçi sorunu burada başlamaktadır.
YORUMLAR
Güçlü kalemine yüreğine sağlık
candan tebrik ederim kutlarım
anlamlı bir eser okudum
yüreğine emeğine sağlık
şair üstadım..
yön
can-i gönülden çok Teşekkür ederim
saygılar selamlar yolluyorum diyar gurbetten
Yüreğine sağlık şair üstadım
anlamlı bir yazıdır
candan kutlarım kutlarım ,
başarılar dilerim şair üstadım...
yön
can-i gönülden çok Teşekkür ederim
saygılar selamlar yolluyorum diyar gurbetten
yön
can-i gönülden çok Teşekkür ederim
saygılar selamlar yolluyorum diyar gurbetten
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel bir yazı tebrik ederim...
Saygı ve selamlarımla
yön
nadide yorumunuz la güzelleşti sayfam
can-i gönülden çok Teşekkür ederim sağ ol var ol
saygılar selamlar yolluyorum diyar gurbetten