Almanya'daki Türk Göçü Devamı / 05
Ön Dönem 1956 - 01.09.1061 Hazırlık ve Gelişme Süreçi.Ekonomi Mucize" Umudu.
Almanya ya ilk gelen Türk işçileri 1956 - 57 yıllarında kendi çabalarıyla gelmişlerdir .
Onlar Alman işverenlerle ve kuruluşlerle doğrudan bağlantı kurmuşlar ve böylece resmin olmayan ilk Türk göçmenlerini oluşturmuşlardır.
Yine bu tarihlerde Almanya’ya İş ve işci
Bulma Kurumu Film , broşür ve afişleri Almanya’ya İş gücü bulmak için reklam kampanyaları başlatmıştır.
Alman siyaset ve ekonomi çevrelerinin beklentileri Almanya’nın ekonomik mucizeye ulaşması üzerinedir.
1907 Bu arada belirtmek gerekir ki yüzyılın başında bir milyona yakın yabancı işçiden sekiz bini Osmanlı topraklarından gelmişlerdir.
1957 İlk Türk stajerler Kiel şehrine gelmişlerdir.
Bunlar Türkiye’ye dönmemişlerdir.
1957 Özel tercüman okullarına şahsi ilişkileri araciliği,ile ikiyüz işçi Türkiye’den Bremen şehrine gelmiştir.
1957 Hambburg’ta bulunan DEMAG AG tersaneleri ilk Türk işçilerini getirmiştir.
2958 - 60 İlk Türk dernekleri Üniversite şehirlerinde kurulmuşlardır .
Bunlar 1962 tarihinde Almanya Türk Örenciler Federasyonu ( ATÖF ) adlı altında toplanmişlardir.
Temuz 1960 Resmi olmayan ama sonunda resmileşen İlişki Büroları kurulmuştur.
Almanya’ya yapılan yolculuk esnasındaki Hastalık Sigortası Alman İş ve İşçi Bülma Kurumu tarafından yürürlüğe konulmuştur.
AĞSTOS 1961 Blin Duvarı ( Utanç Duvarı ) örulmüştür . Böylelikle Dogu Almanya’ gelen İş gücünün Batıya’ ya gelmesi engellenmiş olduğundan ihtiyaç duyulan İş gücü 01 Eylül 1961 ’de itibaren resmi olarak Türkiye’ den sözleşmeli olarak getirilmeye başlamıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.