- 476 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Yazar Ayten Turan ile.....
Yakın Zamanda Abbara Gölgeleri kitabını çıkaran Yazar AYTEN TURAN-.” Yazmak eğer isteniyorsa bir şekilde eyleme dönecek bir olgu ama bunu öncelikle yetenek ve eğitimle beslemek gerekli.”
TURAN YALÇIN-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
AYTEN TURAN- Tokat Almus Cihet doğumluyum, 3 Yaşıma kadar köyümde kaldıktan sonra, İstanbul Sultanahmet semtinde yaşamaya devam etmişiz.
Çocukluğum İstanbul’un tarih kokan semtinde geçti.
Okuma sevdam sanırım babamdan kaynaklandı diye düşünüyorum, çocukluğum, babamın bizlere anlattığı bazen uydurma bazende kitaplardan okuyarak bizlere anlattığı hikayeleri dinlemekle geçti.
Çok küçük yaşta anne ve babamızı kaybettikten sonra, hayat bana daha farklı bir noktadan yaklaştı, eğitimimi tamamlayamadan hayatın bizler sunduğu maalesef ki, çok da iyi olmayan bir Dünyanın içinde kendimi bulmamı sağladı.
Küçük yaşta çalışmaya başlamak zorunda kalsamda, o yıllarda bile beni en iyi anlayan kalem ve beyaz sayfalardı, her zaman yazmayı okumayı çok sevdim benim gizli, hayatın telaşından kaçtığım durağım oldu.
Yıllar birbirini kovalarken iş hayatım beni çok iyi noktalara getirirken iş dünyasında tanık olduğum birçok şey benim yazmamı dahada güçlendirdi.
Çalışma hayatımın içinde yarım kalan eğitimlerimide tamamlayarak bu gün hem iş dünyasında hemde yazım dünyasında var olmamı sağlayarak hayallerimi gerçekleştirmemi sağladı.
TURAN YALÇIN-Yeni kitabınız Abbara Gölgeleri neyi anlatıyor,
Okur bu kitabı neden okusun?
AYTEN TURAN-- Abbara Gölgeleri diğer kitaplarımda olduğu gibi gerçek hayatın içinde olan ve maalesef ki, yaşadığımız Coğrafya da, bizi biz eden, bazende bizi bizden eden yaşamları yazmaya çalıştığım bir Roman oldu, Okur neden bu kitabı okumalı derseniz?
Araştırarak Türkiye’nin doğusunda ki, bir Coğrafyayı bazen belgesel tadında bazende romanın içinde kendilerini kaybedeceklerini düşündüğüm için okuyucu bu kitabı okumalı diye düşünüyorum.
TURAN YALÇIN- İstanbul da ikamet etmenize rağmen Tokatta imza günleri yapıyorsunuz her kitabınız çıkışında bu size ne ifade ediyor?
AYTEN TURAN- Tokatlı olmamdan kaynaklı olabilir, ne kadar İstanbul’da yaşasakta, Can bulduğum yer memleketimin bende yeri başkadır. Sanırım Tüm Tokatlılar benim gibi düşünüyordur.
Dünya’nın başka bir ucuna gitsekte Tokat bizim sığınağımız ve memleketimi çok seviyorum her kitabımın ilk imza gününü Tokatta yapmanın bana şans getirdiğine inanıyor ve yaşıyorum.
TURAN YALÇIN-Yazmayı olduğu kadar gezmeyi de seviyorsunuz yazmak ve gezmek arasında sizin açınızdan ne ilgi var?
AYTEN TURAN- - Gezmek keşfetmek mi sağlıyor, bazı yazarlarımızın yalnız kalıp ıssız bir yerde kitap yazdığını duymuşuzdur, bu bende tam tersi insanları keşfederek yazmayı seviyorum farklı kültürleri insanları izleyerek yazmanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum, kalabalık yerlerde her şeyi izliyor, her sesi dinliyorum bu bana hem insanları daha net anlamamı hemde bunu yazıya dökmemi sağlıyor.
TURAN YALÇIN-Yazmanın manevi faydaları neler?
AYTEN TURAN- Yazdığım zaman huzurlu olduğumu çok iyi biliyorum.
Hayat her zaman hayal ettiklerimizi bize vermiyor bazen ulaşamadığımız şeyleri yazarak ulaştığımı hissediyorum, kendi içimde savaşlarımı kimseye aksettirmeden romanımda ki karakterlere yükleyebiliyorum, bu da hayatımın akışı içinde beni daha sakin daha anlayışlı ve daha başarılı kılıyor.
TURAN YALÇIN-Aynı zamanda kadın hakları savunucususunuz, sizce ülkemizde kadın hak ettiği yere geliyor mu, kadınlar neler yapmalı?
AYTREN TURAN - Soru bile bana acı veriyor.
Kadın hakkı ne demek İnsan haklarını Canlı haklarını konuşmamız gerekirken bir cinse herşeyi yüklüyor aslında hakkı olanı vermediğimiz gibi, birde öteleyerek hakkı ne diye sorguluyoruz.
Kadın hakları eskiye göre bana göre daha kötü Cumhuriyetle kadına birçok hak verilmesine rağmen bugün hala kadınlar hakkı olan haklarının arayışı içinde eziliyor.
Güzel olan tarafta kadında ki eğitim oranı yükseldikçe dahada bilinçli kadınlarımızın olması maalesef ki buna rağmen kadın şiddetine ve ölümlerine engel olamıyoruz buda toplumumuzun kanayan yarası…
TURAN YALÇIN-Yeni kitap çalışmalarınız var mı konusu ne olacak?
AYTEN TURAN- Abbara Gölgeleri daha çıkalı bir ay bile olmadı daha yeni okuyucusuyla buluşuyor, bu nokta da yeni kitap konuşmak için çok erken.
TURAN YALÇIN- Yazarlık konusunda, yazmak isteyenlere ne demek istersiniz?
AYTEN TURAN-- Yazmak eğer isteniyorsa bir şekilde eyleme dönecek bir olgu ama bunu öncelikle yetenek ve eğitimle beslemek gerekli.
Yazmayı alışkanlık yaparak her gün yazmaya gayret gösterilmeli insanları çok iyi izlemlemeli, hangi konuda yazarlarsa kendilerini tam hissediyorlarsa o konuyu araştırıp o konunun peşinden koşmalarını öneririm.
TURAN YALÇIN- Bir Yerde okumuştum siz neyi hayal edersem Rabbim bunu gerçekleştirmek için ortam yarattı diyordunuz, bu doğru mu?
AYTEN TURAN- Evet buna inanıyorum lakin hayal kurarken dikkat etmek gerek araba kullanmayı bilmeden uzay mekiği hayal etmek imkansız bunu bilmeli diye düşünüyorum
Neticede kendi yeteceğimiz yada yaşam tarzımız neyi elveriyor yada çalışarak çabalayarak hangi hayalim olabilir noktasında seçici olmanın faydası olur diye düşünüyorum.
Birde ağzımızda aklımızdan geçen her şeyi dikkatli seçmemiz gerektiğini gözlemliyorum, inanarak aklınızdan ne geçerse Rabbim karşılığını veriyor diye düşünüyorum, büyük bir inançla…
TURAN YALÇIN- Peki bundan sonraki hayaliniz ne desek?
AYTEN TURAN- Öncelikle yazmaya devam ederek yeni eserlere imzalar atmak istiyorum, ardından bir romanımı sinema filmi olarak seyretmek istiyorum.
Bir hayalimde bir tiyatro oyunu yazmak ve sahnelendiğini görmek istiyorum Allah’ın izniyle de bunların tüm yüreğimle olacağına inanıyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.