- 366 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
doğunun batısı batının doğusu
1
türkiyenin politik gücü tartışılıyor medyada.habertürkte gürkan zengin konuya türkiyenin bölgesel güç olma gerçeğiyle giriyor.türkiye kendi parasıyla ihricatını artırması asya ülkeleri aynı çatı altında ortak pazar hayalini geliştirmek isteyince türkiyenin erdoğanın deyimiyle bir köprü olma konumuna geçmesi.seçim yaklaşırken piyasalarda durulma emareleri var.konuklardan hüseyin bağcı için önemli olan türkiyenin rolü üzerinde duruyor.ekonomi düzeltilir durumda hüseyin bağcıya göre.dış politikada görüşme trafiği var dünya devletleriyle.nedret ersanel türkiyenin çıkarlarını gözetirken doğru bir politika izlendiği kanısında.zeynep dağı gerçekçi politikaları gerekli görüyor dış politikada.türkiye pkkayla mücadelede ideolojiler konusunda bir yanılsamayla teröre karşı mücadele verirken özellikle muhalefet için terörle anlaşma zemini tartışılıyor.ilyas topsakal işbirliği için güçlü olmanın düşüncesinde.türki cumhuriyetler nasıl bir düşünce içinde bir kuşatılmışlığın içindeki ülke için.oryantalizm yada doğu-batı sorunu.bunlar tartışılmış tarihte.türkiye coğrafi konumuna yüklenen tarihle bir batı ülkesi aynı zamanda.kültürde doğuyu temsil etmesi bu çelişkiyi ortadan kaldırmıyor.çünkü hafızasında batıyla kurduğu ilişkiler kadar stratejik bir coğrafyanın üzerinde.programın başlangıcında çok kutuplu dünya tartışması vardı.sunucu serap belet hasan koniye şangay işbirliğine türkiyenin üye olmasının doğru bir politikamı olduğunu soruyor program başlarken.hasan koniye göre önemli bir organizasyon türkiyenin geleceği için.türkiye için çok fazla bir imkan barındıran alan olması asya ülkeleriyle işbirliği.çin ve hindistan gelişen ekonomiler.rusyanın bu birlikte olması devasa bir oyun alanı demek bu tür bir birlikteliğin.batı henüz bu kopuşun farkında değil bir gövde gösterisinin işe yaramadığı gerçeğine bakınca.birliğin içindeki ülkeler sanayileşme içinde olan ülkeler aynı zamanda.buda yakınlaşmanın farklı bir yönü.
2
türkiye bir nato ülkesiyse neden güvenlik sorunu yaşıyor.elbette ideolojik bir gerekçe aramak türkiyenin egemenlik hakları için.türkiye yıllarca zayıf olduğu için bir oyun alanıydı batının.lozan imzalandığında türkiyenin kuruluşuyla birlikte iddialarından vaz geçmişti ülke.işte gelişmesine engel olmuştu batı dolaylı müdahale şartları oluştuğunda.türkiyeyi zayıflatmak isteyen amerika için doğal müttefikler vardı.natoda bulunma amacı kalmadığı içinmi dışlanıyordu avrupadan.bunları anlamanın uzağında değil batılı ülkeler.şangar işbirliği örgütü bir asya birliğimi natoya karşı.yoksa dünya siyaseti türklerin aleyhindemi işliyor sorusuna yanıt aramak gerekiyor.sovyet rusyası sosyalizmi uygularken türkleri rejim dışı tutuyordu bu fikre göre.bir çeşit köleliğin iktidara dayanak yapılması.şimdi bağımsız ülkelerde böyle bir korkunun yeri yok.ancak sanatsal duyarlılık batı merkezli düşüncelerde.özellikle sinema halen sosyalizmin etkisinde.inancın galip gelmesi tartışılıyor ideolojilere karşı.küfrün alameti sayılıyor ideolojilere bağlılık.türkiyede benzer sorunlar yaşanmıştı 90lı yıllarda.faili meçhüllerle anılıyordu siyaset.islamcılığın yükselişi beraberinde özgürlüğü tartışmaya açmıştı.bu nedenle herkesin barış içinde yaşayacağı bir ülke hayaliyle bilendi gençlik.protest kültürün aşağılanmaya karşı kullanması sanatı.devrim umuduyla yaşayanlar için ne anlam ifade ediyordu isyan.bunları sorguluyor halktan kopuk yaşayan aydınlar.
3
halk tvde devlet politikalarını eleştiriyor chpli aydınlar.hukukçu salim şen iktidarın beklentisini ülke çıkarı değil gelecek paralarla bir rahatlamanın kolaycılığına düşmesiyle açıklıyor dış politikada yürütülen siyaseti.gerçekten bu ülkenin sahipsiz kalmasımı duyarlı insanların dile getirdikleri.aynı şekilde kemalizmin bağnazlığa karşı bir kale olması cumhuriyetçiler için.özgürlüğü sağlamanın aracımıdır ideolojiler iriticayla mücadele için bir baskı oluşturmasıyla faşizmin.dinin ideolojik yönü islamcılığın tartıştığı bir alan olmuş sultaya karşı savaşmanın suurunu cihadın gerçeğinde görmenin.islam bütün ideolojileri reddeder köleliği insana insanın kulluğu demmek olan anlamında şirkin bulunduğu tarihteki örnekleriyle adaleti laikliğin sağlayacağı düşüncesine karşı dururken.ideolojik bir savaşın anlamı yok irticaya karşı durmanın dışında.onun için sanat kemalizmin kullandığı bir metadır insan olmanın hazzını yaşatan.bunlar tartışılıyor kültür dünyasını elinde tutan islamcı kesimde.çünkü küfre düşmenin sakıncasını ideolojik bağlılıkta gören bir kesim var.gazeteci fikret bilanın görüşlerini alıyor sunucu ipek özbey.bir telaşın olduğu iddiasında ak partinin.barış pehlivan partizanlığı ak partinin yaptığı görüşünde.korku çanları çalıyorsa iktidar için bu ülkenin özgürlüğü kaybetme tehlikesi var.onun için fikirlere ihtiyaç duyulur toplumda.kurumsal gücün faydasız ilim demek olduğu anlaşılmalı dünyadaki yerimizi sorgularken.amerika özgürlük getirecek beklentisi irticayı güçlendirmiş türkiyede.gereksiz bir kavganın baskıları artıracağı biliniyor.erdoğan bunun farkında olduğundan asya birliğinde görüyor ülkenin güvenliğini.devlet politikası belayı defetmek için kullanılır.dünya ülkelerine karşı yanlış bir anlaşılmaya yolaçmamalı güç kullanımında uluslarası ilişkiler için
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.