- 343 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ölüm Daha Çok Yaşlılara Yakıştırılır ama Her Yaşın Gerçeğidir
Ölüm yaşlıya hastaya yakıştırılır ama yaşı yoktur bu işin. Ölüm her nefis içindir. Yaşlı genç, sağlam hasta fark etmez geldi mi götürür. Ebediyete intikal ettirir. Daha anne karnındayken, azalar belirmemişken, henüz ceninken. Doğum esnasındayken, dünyaya teşrif etmek üzereyken, bebekken, küçük bir çocukken, ergenliğe erişememişken, gençliği görememişken.
……………………..
Allah hayırlı ve uzun ömür versin diye dua edilir. Yatağa düşürmeden, hastane hastane dolaşmadan, evlada ve bakıma muhtaç olmadan bir ömür istenir. Hayırlı ve sağlıklı bir yaşam dilenir. Afetten kazadan beladan uzak olmak, aniden düşüp ölmemek, yangında kül olup yok olmamak, depremde enkaz altında kalmamak, sele kapılıp boğulmamak istenir.
…………………….
Hep bunlar istenir ama yaradan ne takdir eder bilinmez. Ölüm bilinseydi eğer, dönemi ve zamanı baştan tayin edilseydi, falanca yıl falanca vakit ve saat denilseydi yaşam çekilmezdi zaten. Bilmeden anlamadan yaşıyoruz. Vakti saati geldiğinde ebediyete irtihal ediyoruz.
……………………
Allah sıralı ölüm versin diye dua edilir. Yani önce sırası gelenin dünyasının değişmesi istenir. Ana baba yaşıyorken evladın, büyük yaşıyorken küçüğün ölümü acıdır. En zoru evlat sonra kardeş acısıdır denilir. Allah bunlardan uzak eylesin. Ölüm acıdır doğrudur ama bunu hayatın bir gerçeği olarak görmek günü geldiğinde ruhumuzu teslim etmek durumundayız.
………………………
Ölümü ölüm gibi değil bir dünyadan bir başka dünyaya gidiş olarak görmek, yeni ve farklı bir dünyaya başlangıç olarak görmek gerekir. Bu bir teselli kaynağıdır. Öldükten sonra tekrar vücut bulacağımız yaradanın önemli bir armağanıdır.
Kemal SEYFİ
02.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.