- 169 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Her şey Allahı işaret ediyor...Kafirler hariç...
Her şey Allahı işaret ediyor...Kafirler hariç...
Her şey Allahı işaret ediyor...yani her şey Allahı bildiriyor...
Her şey Allahı işaret ediyor...yani Her şey Allaha ayna ...yani emanetçisi...
Her şey Allahı işaret ediyor...yani her şey Allahı tesbih ediyor...
Her şey Allahı işaret ediyor...yani Allaha delil Allaha ayet...
Evet...Kâinatta var olan her şey Cenâb-ı Hakk’ı zikir hâlindedir. Kur’an’da Allah Teâlâ insana duyuruyor; “Yedi kat gökler ve yer ve bu ikisi arasındakiler O’nu tesbih ederler; hiçbir şey yoktur ki O’nu hamd ile tesbih etmesin. Ama siz onların tesbihlerini anlamazsınız. O, Halîm’dir, çok bağışlayandır.” (İsrâ/44)
Evet...Şems-i Tebrizi Hazretleri “Cansız nesnelerin konuşmaları ve hareketleri hakkında söz söylüyorum ama bilim adamları (felsefeciler) bunu kabul etmiyorlar. Şimdi ben (bu şeyleri gören) gözlere ne yapayım? Peygamber’in “inleyen ağaç” hakkında rivâyeti var. Bunu anlayanlar nerde?” “Su ile uyuşan toprak daima yeşil kalır. Hele o toprak …uyanık ve konuşkan olursa, bu toprak kendini bezeyenleri bilir. Aklı başında olan ondan nasıl habersiz yaşayabilir?” “Cansız varlıkların da ayrılma ve birleşmeleri vardır. Ancak onların iniltileri duyulmaz. Nasıl ki Kur’an’da; “Her varlık kendi diliyle Allah’ı tesbih eder. Allah’ı tesbih etmeyen varlık yok.” buyurmuş...
Evet...Seyyid Hüseyin Nasr : “İnsanoğlu tabiat için bir rahmet kanalıdır; insan manevî hayata aktif katılımıyla tabiata ışık saçar. İnsan tabiatın nefes aldığı ve can bulduğu ağızdır. İnsan ve tabiat arasındaki bu sıkı bağ nedeniyle insanın batınî halleri zahirî düzende yansır. Şayet veliler ve arifler olmasaydı tabiat onu aydınlatan ışıktan ve onu canlı tutan havadan mahrum kalırdı. Bu, neden insanoğlunun manevî varlığı karanlık ve kaos içinde olduğunda tabiatın da ahenk ve güzellikten dengesizlik ve düzensizliğe döndüğünü..." açıkladı...
İnsanın manevi yönü karanlıksa ilham kapısıyla gelen bilgiler görülmez olur...yani güneş ışık saçar ama yetmez gücü sınırlı...peygamber de hidayete yetersiz şeytan da günah işletmeye yetersiz...sınırlı olmayan tek Allah...ve ilham güneşi de ilim saçar ama denizlerin dibi karanlık ğüneş yetmiyor aydınlatmaya...karanlık münafığın manevi dünyası...Allah nimetini rahmetini esmasını esirgemiyor...yağmuru emmeyen taştır suçlu...Allah değil...Allahı kaderinden dolayı suçlama...
Evet...“İnsana indirilen vahiy (Kur’an), kendisi de bir Kitab olan kozmik Vahiy’den ayrılamaz. İslam, insanı tabiattan ve tabii ilimleri marifetten ve tabiatın metafizik boyutundan ayırmayı reddederek, kâinata dair bütüncül bir görüşü korumuştur ve kozmik ve tabii düzenin damarlarında ilahî rahmet akışını görmektedir.”
Evet...Tüm varlık, sebeb-i hilkat-i âlem olan Efendimiz’e (sav) doğru yönelmiştir. Her bir varlık ona hizmet etmek gayretindedir. Bir işaretiyle ikiye bölünen ve sonra tekrar birleşen ay, ona gölgelik eden bulut, hutbe okuduğu kütük, dile gelen taşlar, ayrılığa dayanamayıp hayatına son veren devesi bunlara birer örnektir. Yine Efendimizin (sav) emriyle, zaten zikir halinde olan ağaçların insan gibi hareket ettikleri, dile geldikleri de görülmüştür. Bir anlamda ağaçların zaten hal diliyle yaptıkları zikirlerini, ağaçları yürütüp konuşturarak göstermiştir...
Evet... Bazı insanlar öyle yaşarlar ki sâlih amelleri ile dikmiş oldukları hayır fidanları, onlar bu dünyayı terk etmiş olsalar bile insanlara gölgelik olmaya, nimet sunmaya devam eder...
Kafirler Allahı zikretmiyorlar...azab varsa zikretmeyen var...adl sıfatı böyle gerektirir...yani cüz’i irade var...kafir inkara kullandı zikretmedi...yani ekmel tefsir böyle dedi...bir ayetle yetinmek çok yanlıştır...ayeti ayetle tefsir ekmel tefsire eriştirir...kafirler de tesbih eder deme cüz’i irade ile sınırlı bu zikir ...de...yani istisna var zıt var asi var...yok değil ama çok az olduğu için ayet "her şey zikreder" dedi...işte ayeti tefsir eden ayet...“Görmedin mi? Göklerde olan kimseler, yerde olan kimseler, güneş, ay ve yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların birçoğu hep Allah’a secde ediyor. Birçoğunun üzerine de azap hak olmuştur. Allah, kimi hor ve hakir kılarsa, artık ona değer verecek hiç kimse yoktur. Elbette Allah, dilediğini yapar.” (Hac/18)
Kur’anı bir ayetle öğrenme...ekmel tefsir elzem...evet...Her şey Allahı işaret ediyor...Kafirler hariç...güneş denizlerin dibini aydınlatmaktan aciz...güneşe tapanlar acize tapmışlar...eş koşmuşlar eksiği acizi muhtacı memuru emanetçiyi aynayı...Tek Allah ekmel dedi Kur’an ...bunu isbatlamalıyız...doğa kanunları diyene aciz muhtaç olan kural ve kanun koysa da koruyamaz...anayasalarını koruya bilen hukukçu var mı...medeni kanunu koruyanlar bu gün var yarın yok olacaklar...esma nesh edicidir...siler atar çöpe her acizin kanununu...doğa değil Allahın kanunu korunur.Kur’an korunur ...tekmelesen de korunuyor o...yani özü korunuyor...ekmel tefsir korunuyor...BAKİDİR ...medeni kanunları zamanın karanlık deliği yutar...Koruyanı aciz çünkü...kafir cehenneme sürülür koruyanı aciz çünkü...dünyada da aciz...deccal olsa bile sınırlıdır gücü yani hiçtir...evliyalar da hiç peygamberler de...şefaatten de acizler ama ödül olarak verilecek çünkü adl sıfatı sudur eddi ve edecek...bu varlıkta sadece esma etkin...
Her şey Allahı işaret ediyor...Kafirler hariç...izinli onlar şeytan da izinli cüz’i irade izinli kıldı onları zıtlar izinli...ama sınırlıdır her zıttı olan karanlık var gece var güneşe tapanlar acize taptıklarını neden anlamadı medeni kanuncular acizliğini anlasınlar siz de anlayın işaretler var çünkü...acize kıymet verdin...ne zavallılık bu...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.