- 480 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
neyi kaybettik neyi kazandık
1
nasıl anlaşılmalı yunus emre.ne varlığa sevinirim diyorya şiirinde.insanın dünyadan vazgeçmesi o kadar kolay değil.çile doldurmanın çağımızda bir karşılığı yok.bir lokma bir hırka rağbet görmüyor günümüz dünyasında.çünkü bu çağın insanı için güç ve iktidar demek hayattan anlaşılan.insanın yeryüzü gurbeti cenneti aramanın ıstırabında gizli.asıl vatan ahirettir kurana göre.savaşlar ve kıyımlar kandan bir yolu müjdeliyor bize.insan hasret duyduğu hayatın uzağına düşmüş durumda.bir nevi bunun özleminde inandığı hakikat.ne için cihada koşmalı insan.devleti ele geçirmenin vuslatındaydı tebliğciler.darul islam için çalışmalıydı darulharpte yaşayanlar.çünkü her şeyden önce iktidara talip olmalıydı cihat için yola çıkanlar.ancak bunun bir çözüm olmadığı görüldü hayatın anlamına uzak düşmüşken dünya.insanın arayışı bir anlam arayışı olduğundanmıdır estetiğin gerekli görülmesiyle kazanılan seçkinliğin sanata borçlu görülmesi.batıdan anladığımız hürriyet ve adalet olmuş yakın zamana kadar.bu büyülenmenin kendini inkara vardırmasıyla bir özenti girmiş hayatlara.ancak geç kalınmış bir kazanç için vazgeçilmiş bu özentinin cilası dökülmüş zamanlara sarkması.şeriatın kurandaki hükümlere bağlı kalmasıyla çıkılan yol için anlamsızlaşmış hayat.modanın hayatlara girmesi bir ihtiyaç olarak anlaşılmış.karşı çıkanlar olsada benimsenmiş modernin islam yorumu.islamın fetihle yayıldığı iddia edilsede günümüze bıraktığı kültür hayatlarda yok artık.cihadın farklı bir yüzüdür mekkenin fethi.günümüzde farklı bir anlam kazanıyor mücadele.çünkü fikirle yola çıkmanın sakıncalarını anlamış ideologlar.buda batıcılığı reddetmenin çıkmazına düşürmüş islamı.kültürü reddetmenin bir avantajı olmadığı görülmüş kısa zamanda.ideoloji kendini inkara zorlamış bir verim alınamadığından cemaatleşmeden.kapitalizmin sınıfsallığında hayat tarzlarıda farklılık arzetmiş modern çağda.emekçi kesim için hak arayışı bir sorundur faşizm gerçeğinde.insanca yaşamın burjuvaya maledilmesi suç oranlarınıda artırmış toplumsal adaletsizliğin neden olduğu.bunu yıkmanın zorluğu yıldırmıştır mücadeleye inananları.mevlana kadınlar hakkında ne düşünüyordu.mesnevide hikayeler var gerçek aşkın ne olduğu konusunda.aşkı öldürmenin yanlışlığımıdır bu hikayeler.hidayet romanlarında bu konu işlenmiştir ilahi aşkın sularında gezinirken insan aklı.leyla ve mecnun hikayelerinde anlatılan buydu geçmişte.sezai karakoçun mona rozası bir tutulmadır aşka tek seçenek görüldüğünde kutsala atıf.yusuf ile züleyhada bir vefasızlık örneğidir aşk.doğada bir ikilem bulunmaz mevlanaya göre.aklın sarhoşluğudur bizi bu konuda yanıltan.kuranın batıni yorumu bugün için bir anlam ifade etmiyor.işte fetihçiliğin insanların rızasını kazanma manzumesidir mesnevi.evliyalığın el kitabı olması şaşırtmamıştır ehl-i tarikatı.mevlevilik bugün için yaşayan bir kültürün devamı olma niteliğine sahip değil.necip fazıl fikirle tanıştırdı tarikatleri.ihtilalin islamla gerçekleşeceği tezini savundu kitaplarında.adeta yazgısı olmuş anadolunun bir ulviliğe açılma fikriyatıyla.şiirleri tarihe karşı bir övgü olsada savunulan modern islamın kültüre bakışıdır aslında.nazım hikmetle benzerliği aynı dönemde yaşamış olmaları dışında ideologluğunu yapmış olmaları bulundukları tarafın.davayı savunmak sonuçlarıyla yüzleşmektir emperyalizmin.bu olgu güç kazanıyor dünyada.mazlum milletler için kurtuluş güçleşiyor.rezil bir asimetrik savaşın galipleri için islamın ne anlam ifade ettiği.bu konuda zararda olsada mazlumlar allahın vaadi haktır ilkesinden başka bir umutları yok dünyada.tabiki insanca yaşam sözkonusu olunca hürriyete sarılır insan.üçyüz yıldır bu umutla açılmış engine feylosoflar.taki kaybolma pahasına dev dalgalar arasında.adnan oktarın altın çağ özlemidir iislamın baharı.çağdaşlığı islama aykırı bulmuyordu onun için.tefekkürün üstün geleceğine inanmış olsada kötü örneklerle doluydu hayatı.dekolteli kızlarla canlı yayın yapmak bir davaya yakışmıyordu.bir meyhane alışkanlığı olarak bilinir bu tür davranışlar.ilkeli bir yaşamı korumak sorumluluk ister.insan iffeti için yaşar kurana göre.islama öfke duymak cahillerin işi olduğundan şükrede aykırıdır hayatı eğlence haline getirme.islamı şiar edinmenin etik bir yönü var.bunu çiğneyen insan için tabiki tepkiler duyacak toplum.umarım bu yanlışlıktan döner o ve cemaati.tabiki bütün çabalar kalkınmak içindi,zenginlik ve refah için.günümüz siyaseti bunun için köklü çözümlerle ülkeyi ayağa kaldıracak.bölgesel güç olmanın tarifidir sanayleşme.bilgi teknolojileri bir etkinlik demektir dünyada.bunlar söylenmekle kalmamalı ülke kaderi adına.türkiyede siyaset birazda iktidarın nimetlerinden faydalanmak.ancak bir ranta dönüşen ekonomi için köklü çözümler bulunmalı.siyasi partiler ülke yönetimine talipse halkın beklentisi ana hedeftir ekonomide.siyaset tek başına bir çözüm değil siyasette.bunun arkaplanında kültür ve sanat var.bunun farkına varmış gibidir muhalefet.halkın refahı için çalışmak her partiye düşen görev.bunun için donanmak gerekiyor insan kaynaklarıyla.herkesin yarınları gördüğü bir iklimde kardeş kavgası yaşanmaz.
2
islamın faşizm yorumu anlamını tarihten alıyor marksa göre.george w.bush buna dinsel faşizm diyordu 11 eylül saldırısı yaşandığında.sınıf savaşlarına tanıklık eden tarihin kendi yazımıda farklılık arzediyor.çünkü savaşlar sınırları belirlemiş aynı zamanda.bizim tarihimiz farklıdır itirazı istibdadı ortadan kaldırmıyor.meclisi fesheden abdülhamit bir jurnallama metotüyle yönetiyordu ülkeyi.faili meçhüller ve sürgünler bir korku iklimi yaratmıştı ülkede.batıda kızıl sultan deniyordu kimileri için bir siyasi deha olan hakana.akit gazetesi bu görüşler etrafında yayın politikası izliyor.nizam-ı cedit kurulduğunda bir yenilenmenin adıydı getirilen değişiklik.3.selim reformculuğu başlatmış osmanlı devletinde.kısa süren düzen değişikliği yeni çeri ayaklanmasıyla kaldırıldı.100 yıl sonra asakir-i mansureyi muhammediye kurulmuş.tsk’nin bir vesayet olmaktan çıkarılması.bunun için çalışıyor hükümet.rejimi koruyan bir konumda olduğu için kritik zamanlarda müdahil olmuş siyasete.çağdaşlaşma bu şekilde darbelerle adını tarihe yazdırmış.buna faşizm demenin güçlüğü var aydınlarda.yeniden türk ordusu bu amacamı yakınlaşıyor.yeniçeri ocağı ilga edildiğinde buna vakayı hayriye denmişti.
3
bir kültür taşıyıcı olan mimaride estetiğin önemi.tasarımın yaratıcılıkla hayatın vazgeçilmez bir yönü olması.kültür açmazı yozlaşmaya neden gösteriliyorsa eksik bir tanımlamayı akla getirir mimariden ne anlaşılacağı konusu.kent kültürü birazda gelişme göstermesidir ülkenin.aktivite için tesislerle donatılması şehrin.klasik ve modern yapılar için aranılan bir vasıftır güzellik.örnek yapılar sanat akımlarını akla getirir.geleneği değerlendirme sanatı eksik kalmış türkiyede.yüksek binalar açısından bir eksikliğe sahipse inşa faaliyeti bir antipati duygusu yaratır görenler için planlama.ayrıca çevresindeki yapılarla uyumlu olması beklenir yüksek binaların.tarihi yapılar şehirleşmede bir fikir verebilir bize.çirkin yapılar kentsel dönüşüm adına çıkılan yolda halkı aldatmanın kolay bir yönü.halkın çıkarı düşünülmüyorki çalışmalardan verim alınsın.ahlaki bir duruş gerektirir fikre muttali olmakta.tarihi yapılara uygun bir mimari için çalışmak gerekiyor bir medeniyet davasını yürütmek için şehirleşmede.tarih bilinci yönetimde olanları güzelliğe sevketmeli her halükarda.tarih yapmanın şuurunu kazanmak nasıl mümkün olur sorusu için samimiyetten geçiyor yollar.batı düşüncesi faşizm sonrası demokrasi sınavında.işçi hakları fırsat eşitliği için korunmuş anayasalarında.buda hak aramak şeklinde anlaşılıyor.türkiye moderleşme sorunlarıyla boğuşuyor hala.bir kültür sorunudur eğitimdeki çarpıklık.burda irfan geleneğini yozlukta aramak hastalığı.eğitimde yetenek aranması milli kültüründe gereğidir aslında.sanatı ahlaksızlığa neden gösteriyordu adnan oktar.basitliğin kirli kültürü dediği kendi yaşadığı hayattan bir yansıma.islamcı ideologlar devleti dönüştürme derdinde.bunun için adım adım bir karanlığa götürüyorlar ülkeyi.halk rejimi savunacak durumda değil nasıl olsa.buda bir fırsata dönüştürüyor yağmayı.mutfaktaki yangınla telaşa kapılmaları bundan.ak partinin devleti temsil etmesinde bir karşı devrim geleneğine taşıması ülkeyi.muhalefet bu zaaftan faydalanıyor siyasette.buda yalnız bir siyaseti çözüm görmenin yalnışlığını akla getiriyor.çünkü demokrasi şüpheyle karşılandığından başka yollar aranıyor ülke sorunlarında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.