- 661 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIRIKKALE GÖNÜL DOSTLARI ŞİİR GRUBU ŞAİRELERİMİZDEN ŞAİR ANA-ŞADİYE ERYILMAZ ABLAMIZI TANIYALIM....
Şiir nedir,dedim googleye aşağıdaki usta yazar ve şairlerin şiirle ilgili sözleri çıktı karşıma.Ben beğendim sizlerle de paylaşmak istedim.
Şairin şiiri, onun kişiliğidir; bütün hayatıdır. Bu anlamda şiirsel yapının, neredeyse organik bir şey olduğunu düşünüyorum. Yaşayan, kımıldayan, soluk alıp veren canlı bir organizma.Ataol Behramoğlu
Sevgisizliğin dayatıldığı coğrafyalarda aşk şiiri yazmak bile başlı başına baş kaldırmaktır.Cahit Zarifoğlu
Şairler, söz sultanlarıdır; hekimler saltanatlarını vücut üzerinde kurarlar; şairlerin dil güzelliği ruha zevk verir; hekimlerin özverileri hastaları iyileştirir.İbni Sina
Burada bir şiir var… Beni deli eden şeyleri ne kadar açık söylüyor. Siz beni anlamıyorsunuz.Sabahattin Ali
Gül ıtırıyla selamlar sabahı, şair yaratır… Öyle seveceksin ki kelimeleri, yalnız senin için raks edecekler. Kelimeler de bütün sevgiler gibi kıskanç. Senin olmalarını istiyorsan, onların olacaksın; yalnız olacaksın.Cemil Meriç
Bilim aklın şiiridir; şiir de yüreğin bilimidir. Maksim Gorki.
Manası anlaşılabilen şiir, gerçek şiir değildir. T. S. Eliot
Benimle yaşlansana, kitap okurum, çay demler şiir yazarım sana.
Şiir, büyük zekaların rüyalarıdır. Alphonse de La Martine
Bilirim kim dokunsa şiire eline bir kıymık saplanacak. Didem Madak
Şiir tek kişilik bir zevktir, yalnızlığın sanatıdır. JeffreyMoore
Şiir yazmak için şair olmak gerekmez, şiir yürektekini kağıda döktürür.
Şiir, bir köpük kadar yeni, bir kaya kadar eskidir. R. W. Emerson
İnsan annesi için şiir yazmalı; hiç değilse hayatında bir kez. Buket Uzuner
Şiir; sesle anlam arasında o uzayıp giden kararsızlık. Paul Walery
Sen bana bir şiir kadar yakın ama acı sonla biten bir roman kadar uzak.
İyi şiir, insan idrakini tatmin etmez; allak bullak eder. Montaigne
Şiir; zekâ ülkelerinde, uzun ve üzücü yolculuklardan sonra doğan şeydir. Balzac
Şiir, konuşma ile susmayı bir araya getirmektedir. Thomas Cariyle
Bazıları şiir sevmez, çünkü onların yaraları yoktur, yaraladıkları vardır. Attila İlhan
Şiir sadece hayatın bir delilidir. Hayatınız iyi yanıyorsa şiir sadece küldür.
Şiir yazmanın insanı uçurumun kenarına sürükleyen bir yanı var. Charles Bukowski
Şiirin düz yazıdan farkı şudur, az kelimeyle çok şey söylemek. Voltaire
Şiir, düşünceyi duygu haline getirinceye kadar, yoğurmaktır. Yahya Kemal Beyatlı
Şiir, insanlara bütün hayatı boyunca eşlik eden bir felsefedir. A. Tarkovski
Bazı yarım işleri artık tamamlıyorum. Bazı yarım şiirleri, bazı yarım baş ağrılarıyla. Didem Madak
Şiir kabiliyetinin özelliği; sahibini onu ortaya koymaya zorlamasıdır. Goethe
Şiir öyle bir dildir ki başka hiçbir dile çevrilemez. Hatta yazılmış göründüğü dile bile. Jean Cocteau
Yalnız şiir okuyarak, şiir yazılamayacağını anlatmak istedim ona. Cemal Süreya
Şiir mavi bir gökyüzüdür. Şiir zifiri karanlıkta parlayan bir ışıktır. Şiir sessiz gecelerin sessiz çığlığıdır.
Şiir, kurşun rengi dünyayı mavileştirir açmayan güneşi açtırır, yağmayan yağmuru yağdırır. İçimize dışımıza. Oktay Akbal
Şiir gecelerin sessiz çığlığı, yalnızlığın kusursuzca paylaşıldığı, kederlerin kelimelere yüklendiği yerdir.
Şiir, heyecanla aklın dengesini içerir. Heyecan, duygusal düzeydeki izlenimleri yoğunlaştırırsa, akıl bilgi düzeyindeki verileri şiire katar. Attila İlhan
Şairlerin neden şiir yazdıklarını, pelikanların yavrularını neden kanlarıyla beslediklerini anladığım gün anladım. Nazan Bekiroğlu
Şiir sözün unutulmayanıydı, ölümün elinden bir şeyler kurtarmak demekti. En güzel sözler şiir biçiminde söylenen sözlerdi ve gök kubbenin altında en uzun yaşayan sözler de şiir kalıbına girerse yaşayabiliyordu. İskender Pala
Her şeyden önce, unutma ki sevişmek gibi bir şeydir şiir yazmak; duyduğu tadın paylaşılıp paylaşılmadığını hiç bilemez insan. Cesare Pavese
Bunlar uzayıp gider.Şiir şiirleri söyleyen ve yazıya döken şairlere gelen ilham-ı ilahi ile güzelliklerin onların dilinden kaleminden dökülen güller misali dünyayı sevgi ve saygı saadet rüzgarlarına boğan ilahi nağmelerdir.
Şiir sevgidir,şiir saadettir.Şiir barıştır,şiir güzelliktir.Çirkin olanı güzelle değiştirme sanatıdır şiir bana göre..
Kırıkkale’mizde Gönül Dostları Şiir Grubu adında her ay Kültür Merkezinde buluşup kendi aralarında ikişer üçer şiir okuyup sohbet ortamında vakit geçiren bir topluluğumuz var.1990’ larda kurulduğunu söylerler.
2010 yılından itibaren her ayın ikinci pazar günü Öğretmenevi Mescidinde Demir Doğan Kandemir (Yetimi)
Başkanımızın imamlığında öğle namazını kıldıktan sonra Kültür Merkezi 2.kattaki salonumuzda toplanan Kırıkkale Gönül Dostları Şiir Grubu Şiir Dinletisine bendeniz de hemen hemen her ay katıldım.
Eşi yıllar önce vefat edip dul kalan, Düzce’de üç yıl evvel depremde öğretmen oğlu kalp krizi geçirip 40 yaşında vefat eden, Şair Ana’mız Şadiye Eryılmaz Hanımefendi evvelden olduğu gibi ben aralarına katıldığım günden beri de her ay bize pasta, börek meşrubat ikramında bulunurdu.Bana da en gençleri olduğumdan servis hizmeti düşerdi severek yapardım.
Aramızda yakınları ölenler için bir kaç gün evvel vefat eden bir önceki yazımın konusu olan,93 yaşında olan Şeker Dede namıyla ma’ruf Abdulfettah Piliç tarafından Kur’an-ı Kerim okunup dua yapılır sonrasında yaz günleri saat 15.30 a kadar, ikindiye kadar devam eden Şiir Dinletilerimizde herkes bir iki şiir okur selamlama konuşması yapardı.
Müsafir olan dinleyicilere proğramı değerlendirme için konuşma fırsatı verilirdi.En gençleri 50 yaşındaki bendeniz olduğum için de servis işi bana düşerdi gocunmadan yapardım.
Varı yoğu 10-15 kişi olurdu bazen onbeşi de bulurdu yazları köyde işi olanlar oğlunun kızının yanına gidenler gelmezdi.
Aramızdaki bazı şairlerimizin oğlu Belediye Başkanı, bir başkası Ajans Gazete sahibi,İl Gazetesi zaten bizim evimiz yuvamız olduğu için bizi Belediye organizelerine iftar yemeklerine götürür proğramı orada veya televizyonda internette canlı yayınlanan proğramlarda icra ederdik.
Bahşılı Belediye Başkanımız İbrahim Uyar’ın davetiyle üç defa Anneler günü ve Çanakkale şiir dinletimizi Bahşılı Belediye binasında halk huzurunda bir defasında da Karaahmetli Tabiat Parkı’nda yapmış idik.
Çok eskiden kurucu Başkan olarak meşhur asker emeklisi hatip proğramcı Albay Asım Yakarer Başkanımız kurmuş bu Şiir grubunu ve de 60-70 kadar şair üyesi ile iki otobüsle şehirlerarası geziler yapılmış diye söylediler.Asım Beyle üç yıl evvel bir Yurtta ramazanda teravih namazında görüşme fırsatı buldum kendisi de teyit etti bu durumu.
Emeklilik sonrası fırsat bulabildim şiire bir bakıma.Şiir Emeklilik Sendromu yaşamama fırsat vermedi.
2013’ ten bil itibar en son ayın toplantısına kadar aksatmadan her ay aralarına katıldım.
Toplantılarımızın birinde henüz aralarına yeni katıldığım sırada uzunca 20 kıtalık Televizyon..1 adlı şiirimi okuyordum yarıda kaldı.Böyle uzun bir şiir mi olur dediler..Şiir dediğin en fazla beş kıta olur sıkmaz insanı diyenler oldu.Uyarı elbette güzeldi ama uslup uygun değildi.
Yılmadım pes etmedim 2013 ten bil itibar en son ayın toplantısına kadar aksatmadan her ay aralarına katıldım.
Başkanımız Demir Doğan Kandemir (Yetimi abi )iki sene evvel eylül ayında korona virüsten vefat edene kadar Öğretmenevinin bahçesinde şiirlerimi ona bizzat düzelttirdim.
Şimdilerde usta şairlerimizin köylüm olan iki yıl önce vefat eden usta şair rahmetli Hasan Ulusoy’un şiirlerini sosyal medyada ve sitelerde yayınlamakta ve de inceleyip şiirdeki edebi sanatlar konusunda bilgilenmekteyim.
Kuralı kaideyi öğrendikten sonra Ressamda Şairde kendine özgü eserler vermeye başlayacaktır diye düşünüyorum.
Şiir grubumuzda yıllarca mesaj trafiğini iletişimi sağladım, yaşlı usta şairlerimizin dualarını aldım.Koronadan bu süreçte dört üyemizi kaybettik.
Yaklaşık bir yıldan fazla hafta sonu yasakları başladığı andan bil itibar bir süredir toplantılarımıza ara verdik.
Kırıkkale İl Gazete’sinde cumartesi günleri yine şiirlerimiz aralıksız çıkmaya devam etti.Çıkan şiir sayfamızın resimlerini üyelerimize Watsap üzerinden paylaşarak devamını sağladım.
Geçen günlerde telefon açıp Hocam yeniden kaldığımız yerden toplantılarımıza devam edelim diyen yaşlı şair abilerimiz vardı.
Allaha şükürler olsun ocak ayından başlayarak şiir toplantılarımıza kaldığımız yerden bir arkadaşımızın başkanlığında Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan Kırıkkale Belediyesi Genç Kalemler Konağında devam ediyoruz.
Aynı zamanda Kırıkkale Halk Kütüphanesi Konferans salonunda da toplantı yapma iznimiz var ilerde kullanacağız.
Şair Ana mahlasıyla şiirler yazan Şadiye Eryılmaz ablamızı 2010 yılında ilk kez Kırıkkale’de Gönül Dostları adlı Şairler topluluğunda tanıdım ilk defa..
Kendi halinde yaşını başını almış,hayatın çilesini cefasını çekmiş, Anadolu insanı bu şaire Hanımefendinin yüzünden gülücükler hiç eksik olmuyordu..
Her ayın ikinci pazar günü öğle namazından sonra Kültür Merkezinde yaparız toplantılarımızı..
Şair arkadaşlar büyüklerimiz,annelerimiz ikişer şiir okurlar her zaman günün konusuna uygun olarak..
İşte burada tanıdım Kırıkkale İl Gazetesi Şiir köşesinde şimdilerde Kale-haber Gazetesinde yazı ve şiirleri yayınlanan Şair Anamızı,Şadiye Eryılmaz Hanımefendiyi...
O günden beride en az ayda bir kez görüşürüz.Şiir ve Kuranı Kerim eğitimi almış geçen yıllarda katıldığı toplantılarda kafiyeli,hece ölçüsünde şiirleri var..
2016 yılında yayınlanan ilk şiir kitabının adı Allahtan izin,İnsandan azim adını taşıyor.2.baskısını yapan eserini geçen gün evinde ziyaret ettiğimde bir kere daha bana takdim ettiler.Severek okudum şiirlerini..
***
ŞAİR ANA MAHLASLI-ŞADİYE ERYILMAZ KİMDİR?
15 Nisan 1944 tarihinde Kırıkkalenin Fadılobası Köyünde dünyaya geldim.Hökebey lakaplı Yusuf UGANDAŞ’ın ve Zeynep UGANDAŞ’ın iki erkek,üç kız çocuğundan en büyük kız evladı oalarak dünyaya gelmişim.
Okula gidemedim,on iki yaşında okur-yazar belgesi aldım.On iki yaşında iki yıl biçki dikiş kursuna gidip başarı belgesi aldım.
1960 yılında rahmetli eşim Yaşar Eryılmaz ile evlendim.Üç kız iki erkek beş çocuk anasıyım.33 yaşında Kur’an-ı Kerim okumayı öğrendim.1996 yılında 52 yaşında iken dışarıdan İlkokul diplamasını aldım.
Aynı yıl içerisinde Ortaokul dışardan bitirme imtihanlarına katılarak Ortaokul diplomasını da aldım.
53 yaşında Diyanet İşleri Başkanlığının açmış olduğu Kur’an-ı Kerim Öğrenme Kursuna giderek bir yıl sonunda kursu başarıyla bitirerek Tecvit üzere Kur’an Okuma Belgesini aldım.
1992 yılında şiir yazmaya başladım.Farklı konularda şiirlerimi 2016 yılında 1. ve 2.Baskısını yaparak okuyucularımla paylaştım.
Kırıkkale İl Gazetesinde uzun yıllar şiirlerimden bazılarını okurlarıma ulaştırdım.Şu anda evimde istirahatle vaktimi geçirmekteyim.
Şair Ana Şadiye Eryılmazın şiirlerinden bazılarını aşağıya aldım.Edebiyat Defterinde Şadiye Eryılmaz adıyla yayınlanan sayfadan aldım şiirleri.Ben çok beğendim, umarım sizlerde beğenirsiniz.
VATANIM..
Bu Vatan bize Atalarımdan armağan,
Hür kaldı hür kalacaktır her zaman,
Milletimin hepsi birer kahraman,
Kahramanlar diyarı Şanlı Vatanım.
Anadolu’m Milletimin eseri,
Dünyaları verseler de vermem seni,
Nöbettedir her zaman Türk Askeri,
Kahramanlar diyarı Şanlı Vatanım.
Alparslan,Osman Gazi, Fatih’in,
Mevlana,Barboros,Akşemsettin’in,
Büyük önder Mustafa Kemal’in,
Diyarısın sen Şanlı Vatanım.
Bu toprakları kanla yoğurdular,
Mübarek bir Vatan kurdular,
Ata yadigarı Ecdadıma sundular,
Kahramanlar diyarı Şanlı Vatanım.
Minnettarım Vatan için ölenlere,
Duacıyım Hakka yürüyenlere,
Şimdi onların hepsi Cennette,
Kahramanlar diyarı Şanlı Vatanım.
Türkiye’m özgür Vatanım tek dayanağım,
Vatan için şehit oldu dedem, dayım,
Son nefesime kadar onu koruyacağım,
Kahramanlar diyarı Şanlı Vatanım.
ŞAİR ANA-ŞADİYE ERYILMAZ
***
YALAN DÜNYA..
Düz varken yolunu sürme sakın yokuşa,
Sonra başını çalarsin acıyla taştan taşa,
Hayata dayanmalısın çalışıp uğraşa,
Yaratanın Emrine uy tevbe sümme Haşa.
Sen şeytanın planina uyma insan,
Temiz süt emzirdi sana emektar Anan.
Kendini yargıla kibirden kaçmalısın aman,
Salih olursun kendin dilinde Allah Kur’an.
Husumette Hayır yok Hiç girmesin araya,
Çam Sakızı da merhem olmaz yaraya,
Azrail ölüme bilet vermez girmez sıraya.
Sonsuz Yola gidersin gelemezsin Yalan Dünyaya.
SAIR ANA SADIYE ERYILMAZ
***
KÖYÜM BÜYÜKYAĞLI..
Gelin bizim köye gidelim,
Tereyağlı banma yiyelim,
Nerede canım sızgıt diyelim,
Dünya benim oldu sanırım.
Kocaoluk,Çataloluk,
Hatunoluk,Gavuroluk,
İçsem suyunu aceroluk,
Dünya benim oldu sanırım.
Çorbamız yemeklerin hası,
Dönderme böreklerin eşi,
Verseler bir de Arap aşı,
Dünya benim oldu sanırım.
Çunurlarda üzüm ezince,
Çalma ayran pekmez yeyince,
Yanına da turşu gelince,
Dünya benim oldu sanırım.
Hiç ayrılamam kömbeden,
Saç arası ebe çörekten,
Elenirse unu bal elekten,
Dünya benim oldu sanırım.
Saç üstünde katmer yaparlar,
Tarhanaya yoğurt katarlar,
Pekmeze de ayva atarlar,
Dünya benim oldu sanırım.
Toğga yemeklerin başı,
Unutamam ayranlı aşı,
Olursa bir de düğür aşı,
Dünya benim oldu sanırım.
Yere yufka ekmek serseler,
Mercimekli pilav dökseler,
Kesekli ayranı da verseler,
Dünya benim oldu sanırım.
Ne kadar yazsam azdır köyüm için,
Ora bir başka güzel bir başka biçim,
Dostlarım gelip siz de bir ayran için,
O zaman dünya benim oldu sanırım.
ŞADİYE ERYILMAZ
***
AY DEDE
Mehtabıyla yeryüzünü kucaklar,
Güzeldir tarif yapılmayacak kadar,
Hilalle yıldızın bayrağımda var,
Bizlere bir mucizesin Aydede.
Bir gün geldi de aya gidildi,
Üzerine bayraklar dikildi,
Adın yıla takvimlere verildi,
Gökyüzünün süsü sensin Aydede.
Adına türküler şiirler yazıldı.
Kazma ile güzel yüzün kazıldı,
Üstünden topraklar taşlar alındı,
Sonunda sırrın çözüldü Aydede.
Devamlı dönersin gece gündüzün,
Durmazsın ne baharın var ne güzün,
Gökyüzünde parlar o güzel yüzün,
Dünyamızı aydınlatan Aydede.
Gece Yurdumun bağrına doğarsın,
Karanlıklar bitti artık sen varsın,
Gündüzleri nerelerde kalırsın,
Bize ışık veren güzel Aydede.
Dolunay olurda ışık saçarsın,
Bazen bulut arkasına kaçarsın,
Işığını güneşten mi alırsın?
Gün ışığında neredesin Aydede?
Gece olup semalarda görünce,
Kapılırız büyük bir sevince,
Ufukların arkasına girince,
Her taraf karanlık olur Aydede.
Ay tutulunca karanlık olurdu,
Silah atılır davul vurulurdu,
Böylece şeytanlarda kovulurdu,
Şimdi onlar yalan oldu Aydede.
Şair Anayım Aydedeye yazarım,
Gözlerim semada seni ararım,
Bakıp bakıp hayallere dalarım.
Ozanlara ilham oldun Aydede.
***
CANIM ANNECİĞİM..
Damarımda kanımsın,
Canımsın cananımsın
Yücesin kutsalsın
Canım anneciğim.
Bana sevgini verdin
Canım benim derdin
Uykunu terkederdin
Canım anneciğim.
Cana can katansın
Yüreğimde sen varsın
Ne kadar cefakarsın
Canım anneciğim.
Bir şey tutmaz yerini
Tutmak isterim ellerini,
Esirgemezsin sevgini,
Canım anneciğim.
Her şeyimsin Ana,
Kitaplar yazılsa sana,
Sığmazsın sayfalara,
Canım anneciğim.
ŞADİYE ERYILMAZ(ŞAİR ANA)
***
ESKİ EV
Dün yolum düştü geçtim
Eski evin yanından
Kimseler bakmıyordu
Kırık dökük camından.
Pencereler perdesiz
Kapıları kilitli
Mazimi saklayan ev
Yüreğimi eritti.
Yalnızlık kol geziyor
Yattığımız odada
Örümcekler taht kurmuş
Kireç boya duvarda.
Ev yalnız kaldı burada
Birde elma ağacı
Emmim sesin gelmiyor
Nerde Emine bacı.
Dolu ile karışık
Yağmurlar yağıyordu
Terk edilmeye isyan
Bizim ev ağlıyordu.
Babam var mı içinde
Gitmekte tekliyorum
Belki çağırır diye
Sesini bekliyorum
***
UMURSAMAZ
Yıldızlı şehirlerde
Yıkık bir viraneyim
Umursamaz sokaklar
Serseri divaneyim
Bir rüzgâr eşlik eder
Avare adımlara
Davetsiz otururum
Islak kaldırımlara
Başımı vurmuyorum
Artık soğuk taşlara
Çoktan veda eyledim
Örselenmiş aşklara.
Başımda bir çatım yok
Bütün bu şehir benim
Yıldızlar atlas yorgan
Kaldırımlar döşeğim
***
KAR
Bu gece kar yağıyor,
Küçük şehrimin üstüne.
Usul usul kapatıyor,
Teneke çatıları.
Sanki kimse yok.
Herkes kendi halinde,
Çalmıyor kapıları.
Issız kaldı bu şehir,
Bir ben varım, bir de kar.
Yüreğim de kederim,
Başucumda kaygılar.
Saat bile söylemez,
Bu gecenin vaktini.
Kovarım yalnızlığı,
Ah! bir gelsen… Yar! Yar! Yar!
Sığınıp ıssızlığa
Üşüşür köhne hüzün
Sarmalar benliğimi
Gölgen gelir peşimden
Hayalimde hep yüzün
Birde sıcak yaz.
Ah bir gelsen yaz! Yaz! Yaz!
***
BEKLİYORUM GÖRSEM YÜZÜNÜ
Bekliyorum senden haber selam her saniye her an
Yaraladın yüreğimi günüm zindan halim perişan
Seniz boşuna gidiyor günlerim tüm zaman
Gün doğmuyor sabah olmuyor gel gör inan
Gel diyorum dinlesen sözümü görsem yüzünü
Yas denizinde boğuluyor evinde garip garip kalan
Telefondan postacıdan selamı sabahı beklerim her an
Gel beraber namaz kılalım bol bol okuyalım kuran
Sensiz yaşayamam tütmüyor bacan evin viran
Gel diyorum dinlesen sözümü görsem yüzünü
Yaşarımdan haber yoksa kuşlar uçmayın buradan
18 Mart’ta ayırdı birbirimizden bizi yaradan
Beni köyüme götürecekti kaç ay hafta geçti aradan
Selam haber bekliyorum her an her zaman
Gel diyorum dinlesen sözümü görsem yüzünü
Okuyordun yazıyordun kağıtsız kalemsiz mi yatarsın
Geleceğin günleri sayıp sayıp günlükler mi tutarsın
Selam salmazsın özleyen gönlüme hüzün katarsın
Ben bekliyorum imkan yok mu zorda mı yatarsın
Gel diyorum dinlesen sözümü gör sem yüzünü
Ben anlarım gerçeği durumu sen bana söyle
Düşünmüyorsun neden üzüyorsun ki sen böyle
Gel gör beni yaralı gönlümü sor sual eyle
Seni görmeden yaşamak çilelerden bir çile
Gel diyorum dinlesen sözümü görsem yüzünü
Ya çantan ağır ya da yolun uzak halin belli
Götürdü seni ilkbaharın yağmuru taşkın seli
Senin haberin şüphesiz hayata döndürür beni
Ya kendin gel ya da selam sal anla beni
Gel diyorum dinlesen sözümü görsem yüzünü
Şair Ana Şadiye Sen varken ne güzeldi mevsimler
ilkbahar sonbahar Baharımı talan etti seni benden alan rüzgar
Kırıldı dal döküldü yapraklar şaşkın oldu kuşlar
Bana zemheri tipi boran oldu sanki bahar
Dinlesen Şair Ana sözünü görsem soğuk yüzünü
ŞAİR ANA - ŞADİYE ERYILMAZ
***
ÖĞRETMENİM..
Kutlu olsun yirmi dört kasım size,
Minnettarız başöğretmenimize,
Bizleri yetiştirdi ülkemize,
Yurdumun güneşisin öğretmenim.
Bize a dan z ye bilgi öğreten,
Uygarlığın yolunu gösteren,
Aydınlık günlere getiren,
Işık veren güneşsin öğretmenim.
Okullarım öğretmensiz olamaz,
Sever vatanı karşılık aramaz,
Hizmet yarışında asla yorulmaz,
Cefakardır benim öğretmenim.
Oku olmuştur yaratanın emri,
Sönmeyecek kalbimdeki sevgileri,
Tüm insanlığı yetiştirenleri,
Saygıyla anıyorum öğretmenim.
Sen dünyada her şeyin anahtarı,
Kanuni,Barbaros,Murat Hanları,
Şanlı tarihe destan yazanları,
Yılmadan yetiştirdin öğretmenim.
Hizmet verdin yurdumun her yerinde,
Sen varsın neşesinde,kederinde,
Çağdaşlık yanan meşalesinde,
Sönmeyen ışıksın öğretmenim.
Şadiye’m öğretmene durmaz yazar,
Sevgim büyüktür dağlar kadar,
Daha nice yirmi dört kasımlar,
İrfan ordusu güzel öğretmenim.
Türkiyemin bilgi dağı,bilgi ünvanı öğretmenim.
İlimin,bilimin,sevginin anahtarı öğretmenim.
24 kasım mutlu olsun Öğretmenler Günü,
Dünya’ya şan versin. Türkiyemin öğretmeni,bilgisi,ünü.
Allah’ım hepsine sağlık sıhhat ver,
mutlu neşeli olsun senelerin her günü.
Ahirete göçen öğretmenlerimize Allah’tan rahmetler diliyorum,
Yaşayan öğretmenlerimize mutluluk,sağlık,sıhhat diliyorum,
Sevgilerimi saygılarımı sunuyorum.
***
ÇANAKKALE VE BİZ..
Biz Türk askeriyiz
Konu vatan olunca
Kaplan olur aslan olur
Er meydanda kükreriz
Dön de bir bak ardına
Tabur tabur geliyor
Sanma ki azalır,
sanma ki tükeniriz
Düştüğümüz toprak
Berekettir cennettir
Lâle olur, sümbül olur, gül olur
Yediveren biteriz
Ağlama anacığım
Belki şehit yada geri geliriz
Vatan candan öncedir
Beşikte öğreniriz
Nusret Mayın Gemisi’yle
Her mayında bütün dünya dinledi
Bre! Hain kör düşman
Çanakkale Geçilmez!
Can vererek öğrendi.
***
CÜZDANIM..
Ahh! Cüzdanım
Benim kadar garibim
Eziklendim seninle beraberim
İki göze sıkışmış sırdaşım
Her zaman yarım yamalak gözlerin
Yoldaşım!
Ahh! Cüzdanım benim kadar fakirim
Beraber dolaştık seninle
Arsız sokaklarda
Boş şeyleri dolu gibi gösterip
Oturuyormuş gibi konaklarda
Bir tek sen bildin benim halimi.
Kuyruğu dik tutarak satıcıya diklenip
Yürüdük birbirimize yaslanıp
Vitrinlere baktık mağrur gözlerle
Alanlara hırslanıp
Geçtik manavın önünden
Acelesi varmış gibi hızlanıp
Cüzdanım bir gözünde..
İki soluk fotoğraf
Dünyada en sevdiğim
Sorarım senin yalnızlığının suçlusu ben miyim
Eğer öyleyse sen affet beni..
Böyle olmasını ben istermiydim
Asıl suçlu kim biliyor musun
O çingene kaderim
***
PERİŞAN YOKUŞU..
Ben bir ev kadınıyım
Bu şehrin varoşunda
İflahımız kesildi
Perişan yokuşunda.
Sokaklar hep çaresiz
Yürüyorum dermansız
Taşlı yolda nal döker
Karayağız atlarım..
Mavi denizde yüzer atlarım
Hiç olmamış yatlarım
Saklarım gerçekleri
Hayallerin altına..
Geceleri oturttum
Çaresizi tahtıma
Kederimle dolaştık
Kırık dökük yollarda..
Kader adımı yazar
Hep listenin sonunda
Ben bir ömür okudum
İdare okulunda..
Döktüm umutlarımı
Perişan yokuşunda
Yoksulluk taş değirmen
Öğütüyor bizleri
Perişan yokuşunda
Silik ayak izleri
***
ŞANLI BAYRAĞIM.
Yurdumun şanlı bayrağısın,
Atalarımdan armağansın,
Semalarımda dalgalansın,
Ay yıldızlı şanlı bayrağım.
Düğünde süsü yiğidimin,
Teli duvağı gelinimin,
Son örtüsüdür şehidimin,
Ay yıldızlı şanlı bayrağım.
Dikti burçlara Ulubat’lım,
Kahraman yiğit bayraktarım,
Taşıdı kıtalara ecdadım,
Ay yıldızlı şanlı bayrağım.
Türkün en kara günlerinde,
Anadolu’m memleketimde,
Dalgalandın mavi göklerde,
Ay yıldızlı şanlı bayrağım.
İndiremez seni hiç kimse,
Dünya üstümüze gelse,
Emanetsin yüce millete,
Ay yıldızlı şanlı bayrağım.
***
KARA TOPRAK..
Yalan dünyaya geldin ne yapacağına iyi bak,
Bilemezsin ağacın kurur solar toprak,
Gün gelir seni kucağına basacak,
Üzerinde yaşayıp sağlam gezdiğin toprak.
Kurur gözlerinden sel gibi akan yaşın,
Yardım edemez ne bacın ne de kardeşin,
Kefenini biçer seni yıkar dostun eşin,
Bir gün gelir toprak yastığa yatar başın.
***
TOPRAK
Toprak her şeyim sendedir senden alırım,
Ekersem biçersem ürün alırım,
Bakarsam yüzüne pek çok alırım,
Olmasaydın toprak nerede kalırım?
Muhtacım havana suyuna sana,
Hayatsın sen hep bütün canlıya,
İnsana,hayvana,ağaca,ota,
Olmasaydın toprak nerede kalırım?
Üzerinde evler yapıp otururdum,
Ağaçlar altında bazen uyurdum,
Sana benim dedim,dedim ki yurdum,
Olmasaydın toprak nerede kalırım?
ŞADİYE ERYILMAZ(ŞAİR ANA)
Bir kaç gün evvel evinde ziyaret ederek bir kaç öncesinde kendisine teslim etmek üzere aldığım Kırıkkale Şair ve yazarlar Antoloisi kitabını takdim ettim eşim ve kızımla beraber.
Şair Anamız mübarek ramazan ayında evinden çıkmıyorlar tek başına orucunu tutarak ve Kuranı hatim ederek vakitlerini geçiriyorlar.
Hayır dualarını aldık geçenlerine yakında kaybettiği öğretmen evladına ve eşine tüm geçmişlerine Kuranı Kerim okuyup hediye eyledik.
Rabbim ahir ömründe sıkıntı yaşamadan teslimi ruh edip imanı kamille bu fani dünyadan ayrılmayı cümlemize nasip eylesin.
26.04.2022//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.