- 290 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü
Kadınlara karşı farklı inanç, din ve kütürlerde farklı davranışlar sergilense de geleneksel kültürümüz köken itibariyle anaerkil bir topluma dayalıdır. Hanım sözcüğü, Han ( sultan, kraliçe) dan türemiş olup, baş tacı olarak ifade edilebilecek bir değer taşır.
Esas itibariyle bereketin, üretkenliğin, doğurganlığın simgesi olan "Kybele Kültü" insanların ilk tapındığı Ana Tanrıça kültünü oluşturmuştur, ve kadınlar dağ ile özdeşleştirilmiş olup, Kybele tapınakları hep dağlara, kayaların içine oyulmuştur. Çünkü dağlar, ağacı taşı, kurdu kuşu kuzusu koyunu, suyu havası otu, eti sütü ciçeği börtüsü böceği ile besleyip büyüten anneye. yani kadına eşdeğer kılınmıştır.
Anneler. kadınlar olmasa idiler, biz erkekler, eğer erkekler olmasaydı da kadınlar olmazlardı. Kadın ile erkeği matematiksel olarak, pay ile paydası bir bütün olan 1/1 =1 diyebileceğim bir eşitlik ve bütünlük denklemi ile ifade etmek istiyorum.
Bu bağlamda yaşantımızın tamamında karşılıklı sevgi, saygı ve emek bizlerin her birini bir bütün olarak var kılmaktadır. Bu birlikteliği sağlayamayanların mutlaka yaşamında bir şeyler eksik kalır.
Hatasız insan, yanlış yapmayan insan olmaz, ancak yapılan yanlışlardan ders çıkarıp, yinelememek, mutlu bir yaşam için en başta gelen doğru davranış biçimi olmak zorundadır. Bu bağlamda hatasından, yanlışından, kusurundsn dolayı özür dilemesini bilmek, insanı yüceltir ve mutluluğu pekiştirir, yaşamı ileriye taşır.
Anlaşmazlıklar uzlaşmaz çelişkileri içinde barındırıyosa o birliktelikler yıkılmaya mahkûmdur. O nedenle kişi önce kendini sonra karşısındakini tartmalı ve kefenin hangi yanı ağır basıyor ise onu dengelemeye calışmalıdır; mutlu bir yaşam için.
Yaşam inişli çıkışlıdır, düz bir yol izlemez asla..Bu bizim dışımızda gelişen yaşam koşulları ile bağıntılı bir durumdur. O nedenle gelişmelere kayıtsız kalamayız. Değişen koşullara uyum sağlayacak ya da gelişmeler olumsuz yönde ise, onları iyiye dogr yöneltebilecek değiştirebilecek güce sahip olmamız gerekir. Bu da bilmekle öğrenmekle, öğretmeknile . eğitim ile sağlanır ancak.
Bu bağlamda yaşantımızda 27 yıllık evlilikleri sonrasında ilk eşimden ayrılarak, ikinci evliliğimi gerçekleştirdiğim ve 17 yıldır evimin temel köşe taşını olusturan ikinci eşimin kişiliğinde tüm kadınlarımızın , annelerimizin, eşlerinizin, mutlu mutsuz, terkedilmiş dul yetim tüm kadınların DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN.
***
Acısıyla tatlısıyla
Hayat arkadaşım oldun
Önce kısmet olmasa da
Sonrasında beni buldun
Seninle murada erdim
Çok idi azaldı derdim
Gözlerine gönül verdim
Masmavi gökyüzüm oldun
Tutumlusun, uyumlusun
Olumlusun, duygulusun
Anlayışlı sevgilisin
Sen gönlümün dengi oldun
Doldurdum ömür çilemi
Ikinci baharın demi
Yandı muradımın şemi
Benim Mürüvetim oldun
Mutlu yaşanan an vardır
Yaşanmayan ömre dardır
Seninle her günüm kârdır
Varlığım servetim oldun
Çaldığımız maya tuttu
Sevgi saygıyla umutlu
Yaşam senin ile mutlu
Can yoldaşım eşim oldun...
Şaban AKTAŞ
07.03.2022 - 09.19
Görsel; Eşim Mürüvet Atalay Aktaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.