- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Suçlama kimseyi kamilleştin...
Suçlama kimseyi kamilleştin...
Demire şekil vermek için ısıtmak ve döğmek gerekir...Allah Hakimdir...Bu sıfatının sudurudur bir çok yaşadıkların...
Müşriklikten tevhide geçmek için"düşenin elinden tutulmuyor"güvendiğimiz dağlara karlar yağıyor...suçlama kimseyi kamilleştin
Suçlama kimseyi kamilleştin...
"Hamdım, piştim, yandım" elhamdülillah de.
Biz yanmayı kötü bildik hatamız bu...sonucu ekmellik olan yanmak hamdedilecek güzelliktir...
Kainatın yaratılış sebebi aşktır. ’Sen olmasaydın bu gökleri yaratmazdım.’ kudsi hadisi var.aşk sevgi sahibi olmak için yanıyoruz...rızkı için ölümüne çalışmayı seç ...sadece insanları sevdik biz peygamberi sevdik eylemlerini hallerini fikirlerini inançlarını duygularını sevmeliydik...Allahı sevdik esmasına hadimliği sevmeliydik ekmelleşemedik...peygamberin bir eylemi peygamberin sevdiği kadar sevilmeli izinde olmalıyız...muhammediliği sevmeliydik kamilleşmek için...Kamilleri sevdik ama kamilleştirici eylemleri o ateşi sevmeliydik kamilleştirici halleri fikirleri inançları duyguları sevmeliydik...eksiğimiz varken nasıl kamilleşiriz...sahabe cihadı sevdi kamilleşti...ağulu aş olsa cihadı sev...kamilleştiricileri sev...
Namazı sevdik ama namazımız miraç olmadı...biz miracı sevmeliydik kamilleşmek için...
Miraç Gecesi çok kutlu gece O kutlu gecede Hazreti Peygamber (asm) ve Cebrail (as) gök katlarında yükselirken, Sidre-i Müntehaya gelince; Cebrail (as) "Bir parmak ucu daha ilerlersem, yanarım." diyerek kalmış, Hazret-i Peygamber (asm) ise Sidre’yi geçerek Cenab- Hakk’a yakınlığın son derecesine ulaşmıştır. Sidre-i Münteha denen yer; gerek melek gerekse peygamber, bütün varlıkların ulaşabildiği son noktadır. Bir başka deyişle emr-i İlahiden başka her şeyin son bulduğu yerdir...
Namaz ne mi...Namaz miraçtır...tek bağ var oda miraç Allahla yradılan arasında başka bağ yok...Namazı da şekle indirgedik evet...Akılla yetinirsen o namaz miraç olmaz gönül de işe dahil olmalı...değilse namaz miraç olmaz aşk Allaha bağlar yaradılanı tek...akılla bulman Allahı yetmez Aşktır tek bağ sevgi muhabbet...habibullahtır tek bağ ...diğer peygamberler çok uzaklar Allaha...melekler bile uzaklar...Hazret-i Mevlana der:"Gerçi başlangıçta akıl muallimdi. Sonra akıl üstatken ona talebe olur.Akıl, Cebrail gibi ; ’ Bir adım daha gitsem; bu kol, kanat yanar.Sen bana bakma, yürü, geç! Benim için daha ileri yer yok."der. (Mesnevi, I/1112-1114)
Şahdamarımızdan yakındır Allah ama aşk ehli aşk ipini tuttu ...Tekdir Allahtan uzatılan ip...Aşk ipi...akılla onu anlıyoruz esmasını da varlıkta ve kendimizde okuyoruz ama aşk şpini tut değilse okyanusdan beslenen ağaç olamazsın çöl bitkisi olursun...ancak...canlı kalırsın ancak...
Akıl da iptir ama şeytan seviyesinde anlarsın akılla ancak...ve sıksık günahlara düşersin...aşk ipi şeytanında muhtaç olduğu bir ip...şeytan çok akıllı ama aşk yok ve tevbeyi aşkı seçmiyor...aşk tevbedir en ekmel tevbe aşktır...
Evet...Mevlana şöyle der"Anam aşk, babam aşk,/Peygamberim aşk, Allah’ım aşk,/Ben bir aşk çocuğuyum,/Bu aleme aşkı ve sevgiyi söylemeye geldim." evet...Aşk esmanın anahtarıdır...Alim kapısını aşk anahtarıyla açan ilham alır yani Allahın ilminden besler aklını...
Ve mevlana şöyle der..."Vehme, hevese aşık olan sadıksa ; bu mecaz onu hakikate götürür." (Mesnevi, I /2861)yani leylaya aşık olan leylaya kavuşamaz ama mevlaya kavuşur yan yani yanmayı seç...o yandığına kavuşturacak güç Allahtadır sadece...Leylan olsun...Firavun bile "Musanın rabbine inandım "dedi...leylası olan yanar bu yanmak ekmelleştirir...yani gerçek dostu buldurur...
Yandı bu gönlüm yandı bu gönlüm
Yanmada derman buldu bu gönlüm...
Yanmayı seç bir ülkün olsun bir leylan olsun uykusuz gecelerin olsun ekmelleşirsin...nedense bize yanmayı seçmeyi öğretmediler...yanmadan şikayeti oğrettiler...
Yanmayı seç...evet...değer yanmaya bir çöldeki susuz köpeği bile sulaya bildiysen...yırtık çarıkları bile kıbleye çevire bildiysen...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.