- 220 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KURALLAR KRALLAR SÜRÜCÜ VE YAYALAR
KURALLAR KRALLAR SÜRÜCÜ VE YAYALAR
Toplumlar, kurallara göre yönetilir. Kuralsız topluluklarda kaos ve anarşi kol gezer. Anarşizm de bir kuralsızlık rejimidir.
İnsanlık başıbozuk yaratılmamıştır. Yaradılış gayesi vardır insanların ve bu gayeye uygun hareket ettiği sürece bu dünyada huzur bulmuştur. Ne zaman ki yaradılış gayesinden uzaklaşmış, benmerkezci olmuş, diğer yaratıklara hükmetmeye, onları sömürmeye, hakir görmeye başlamış başına gelmedik felaket de kalmamıştır.
Dünya ve bütün evren de belli kurallar içinde yaratılmış ve bu kurallar içinde hareket halindedir. İradesi yüce Yaradan’da olan evrende sadece insan kendi iradesini kullanabilme yetkisine sahiptir. Bu da insanı diğer yaratılmışlardan farklı ve üstün kılmıştır. Bu üstünlüğün en önemli ögesi akıldır. Aklını kullanan insan her zaman başarılı, huzurlu ve mutlu olacaktır. Ancak birlikte hareket ettiği diğer insanların akılsızlıkları, onu rahatsız eder. Bu nedenle de insan kendi arasında huzurlu ve mutlu olabilmek için belli kurallar etrafında toplanmış ve bu kurallarla yönetmeye ve yönetilmeye başlamıştır.
En kötü kural kuralsızlıktan iyidir. Kurallara uyulduğu sürece hiçbir sorun yaşanmaz. Ne zaman ki insanlar başına buyruk hareket eder, kural tanımaz ve kurallara uymazsa problemler yaşanmaya başlar. Bunun için de ceza kuralı konulmuştur ki; kuralları ihlal edenlere ceza uygulanır. Cezaların asıl amacı caydırıcı olmalarıdır. Kuralsızlığı kural haline getirmiş insanlar içinse hiçbir ceza caydırıcı olmayacaktır ki bizim konumuzun dışındadır.
Bu kadar girişi neden yaptık?
Ülkemizde toplumun huzur ve refahı için kanunlar çıkarılıyor ve bu kanunlara da uyulması isteniyor. En son, trafikte düzeni sağlamak için, “Yaya Üstünlüğü Kanunu” çıkarıldı. Ülke çapında uygulamalar, televizyonlardan uyarılar yapıldı. Yaya yolu çizgileri sürücülerin dikkatini çekecek hale getirildi. Bu kurallara ve işaretlere bir kısım sürücüler uydu, bir kısmı uymadı. Bir kısım yayalar da yaya yollarından değil, başka yerlerden karşı karşıya geçmeye çalıştı, çalışıyor.
İlçemizde de, geç de olsa, yaya yolu çizgileri yapılmaya devam ediliyor. Ancak kimsenin bu çizgilere aldırış etmediğini görüyoruz. Birincisi özellikle ana yoldaki sağlı sollu park edilmiş otomobillerin yaya yolunu kapattığını, sürücülerin yaya yolundaki yayaları fark edemediğini görüyoruz. Bir kısım sürücü ve yayaların, ben kralım, her istediğimi yaparım tavırları diğer insanları rahatsız etmektedir. Bazı sürücülerin yaya yolu çizgilerine aldırış etmediklerini görüyor, hatta yaya yolundan geçen yayalara kornalarla, sözle tacizde bulunduklarına şahit oluyoruz. Öbür yandan bir kısım yayaların hâlâ yaya yolunu kullanmadıklarını, yaya yolunu kullananların trafik lambalarına rağmen kırmızı ışıkta karşıya geçmeye çalıştığını ve hatta aheste aheste, bu yolun sahibi de kralı benim, benim üstünlüğüm var, havalarında rahat hareket ettiklerine şahit oluyoruz.
Her şeye rağmen ısrarla kurallara uyanlara da sıkça rastlamıyor değiliz tabi. Sözün özü herkes kurallara uymalıdır. Uymayanları uyarmaya korkuyoruz. O yüzden uyarmalıyız, diyemiyorum. Çünkü uyarmaya kalktığımızda ağzımızın payını alabiliriz. Ancak hiç kimseyi uyarmadan da uyarmış olabiliriz. Biz, ısrarla kurallara uyarsak uymayanlar bu sefer utanacak belki de ve kurallara uymaya başlayacaklar.
Sürücü ve yayalar, kendilerini kralmış gibi zannetmemelidir. Kuralları koyanlar, kral olduklarını zannedip kendi kurallarını ihlal ederse kuralsızlık kural olur ki sonu anarşidir. Herkes birbirine sayar, söver, döver… Kimse kral değildir. Kaldı ki kral da olsalar kurallara uymak zorundadırlar. Asıl, krallar kurallara uymazsa o ülkede anarşi ve terör başını alır gider. Adına ister trafik terörü/teröristi ve ya ne derseniz deyin gereken yaptırımlar tavizsiz uygulanmalıdır ki insanlar kuralların ciddiyetini anlasınlar. Yöneticilerimiz de; bu işleri yakından takip etmeli, yaya yollarında park etmiş otomobillere bir çözüm getirmeli değil mi? Bu böyle devam ederse hem yayalar hem de sürücüler kural ihlallerine sebep olabilir. 20.06.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.