- 198 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ayetle esma ilkeleri çatışır mı...Hayır...İlkeler ekmel bilgiye denir...
Ayetle esma ilkeleri çatışır mı...Hayır...İlkeler ekmel bilgiye denir...
Nesih-mensuh ayette ve hadis de var fetvada neden olmasın fıkıhda neden olmasın...çocuk gelinler fetvasını El Hakim sıfatının ilkeleri ve adl ilkesi nesh ediyor...İç kavga olmaz İlahi dinde...yani çelişki olmaz..
Nesih-mensuh yoktur diyen esmanın düşmanıdır tevbe etmelidir...çünkü esmaya hadimliktir Tevhid inancı...
Evet...Esmayı eksik yaşayan Allahın düşmanıdır...Şeytan esmaya eksik aynadır Allah onu düşman ilan ediyor günahkar da tevbeye yaklaşmalı...
Hadi sıfatına ekmel hadim ettiği için cibril dost olarak tanıtıldı Kur’anda...şeytan esmaya eksik hadimdi...egosuna hadim şeytan ve müşrik ise Allahın da düşmanı olarak tanıtıldı Kur’anda...Ene heva yani egoya hadim heva egoya hadim mal makam düşman olarak tanıtıldı kKur’anda...Nesih-mensuh ekmellikle ilgilidir ayet ayeti hadis hadisi fetva fetvayı nesh eder...ehven-i şer ilkesi de ekmelli seç emri gereğidir...Hz Adem yaratılınca şeytan nesh edildi..ikinci sıraya uzaklaştırıldı...ekmel olan Yakın Allaha...akıl ve nakil bunu söyledi...İşte ayet..."De ki: "Cibril’e kim düşman ise, (bilsin ki) gerçekten onu (Kitabı), Allah’ın izniyle kendinden öncekileri doğrulayıcı ve mü’minler için hidayet ve müjde verici olarak senin kalbine indiren O’dur."(Bakara /97)
Ayetin ayeti ikinci sıraya itmesi nesih- mensuh olayı var bu varlıkta...çünkü tek ekmel Allah ayet hadis fetva bazı şartlarda esmayla savaşır...neshi elzemleşir...Devletler de zaman zaman "Kemer sıkma politikası uygular...savaş barıştan üstün değil aman zaman zaman savaşı seçer...nesih-mensuh ekmeli arayışın gereğidir...Tek ekmel Allah çünkü...yani esma ekmel...esmayla savaşan ayet hadis fetva yani fıkıh ayetlik özelliğini yitirir...Hz Adem bile cezalandırıldı zellesiyle...her asilik cezalandırılır bu varlıkda nesih-mensuh bir ceza -ödül sisteminin gereğidir...Domuz eti ye der ölmeyecek kadar...Esma DNA’sı ilahiliğin...şeytaniliktir ayet hadis fetva öğretileri çok zaman...Osmanlı da riba aldı savaş uğruna...cuma namazı da terk edildi cihad uğruna...Az yanmak uğruna hz İbrahim Nemrudun ateşini seçti...Savaşın ateşini seç esir olmama uğruna...
Adl ilkesiyle ayet te’vili çelişir ama tefsir çatışmaz...tefsir evrensel değerdedir...te’vil subjektif bilgidedir...ekmel değildir...
Bir mü’min on müşrike kıyam edecek...coronaya veya robota veya otomotik silahlıya...Ayet(8/65)böyle nesh olur..ama esma nesh olmaz
Nesih-mensuh hadisde de var...evet...Hadîs ilminin önemli konularından biri olan nesh, birbirine zıt manâlarda vârid olan iki hadîsin cem ve telifi mümkün olmadığı zaman, aralarında bulunduğuna hükmedilen bir iptal keyfiyetinden, yâni biri ile getirilen hükmün, diğeri ile getirilen hükme tatbikat yönünden son vermesinden ibarettir...
Organ nakli da Nesih-mensuhtur...tıpla ilgili...ve bazı ilaçların raflardan kalkması da nesih-mensuhtur...eski kararlardan dönmeler örf adetlerin silinmesi de nesih-mensuhtur...Her sahada nesih mensuh var...insansız savaş silahları robotlar da insanın nesh edilişidir...ikinci sınıfa itilişidir...
Laiklik de Nesh-mensuh işlemidir...ama laiklik adı altında islam yok edilir mi edilir...
Nesh yalanlama değildir...raftan kaldırılan ilaç ilaç değildir sanma...rafdan kalkmalıdır ...ekmel değildir çünkü...Daha ekmeli bulundu çünkü...Nesh, umumiyetle emirlerde vâki olur; haberlerde ise, caiz değildir. Zira ilk haberin neshedilmesi, onun tekzibi veya yalanlanması manâsına gelir ki, hem Allahu Ta’âlâ için, hem de Hazreti Peygamber için ilk ver dikleri haberden dönerek onu yalanlamaları düşünülemez...
"İbrahîm ’in makamı; her kim oraya girerse (taarruzdan) emîn olur"( Âl-i İmrân/97) âyeti haber lafzı ile gelmiş ama emir manâsmda ve "Mescid-i Haram’a kim sığınırsa, artık ona tecavüz ve taarruz etmeyin" demektir...
Evet...Bir hadîsin nâsih olduğu, hadîs metninden anlaşıldığı gibi, bazen de hadîsi Hazreti Peygamberden rivayet eden sahabînin, iki zıt hadîsten muahhar olanı belirtmesiyle anlaşılır. Bu konuda bir örnek, Câbir îbn Abdullah’ın, Sünen sahipleri tarafından da nakledilen şu sözüdür:
"Hazreti Peygamberin (ateşte pişirilmiş şeylerin yenilmesi halinde abdestin yenilenip yenilenmeyeceği hususunda) iki emrinin sonuncusu, abdestin terki, (yâni yenilenmesine gerek olmadığı) şeklinde idi.(Ebû Dâvûd, Sünen, I. 43)
Ayetle esma ilkeleri çatışır mı...Hayır...İlkeler ekmel bilgiye denir...
Ekmel olanı seç der akıl ve nakil...Tevhid inancında Ekmel olan ayettir..hadistir fetvadır...Nesh et esmaya savaşı olan ayeti ama nesh etmek yalanlamak değildir...İkinci sınıfa ayırmaktır...kalbur altı etmektir...ayet nesh olmakla ayetlikten çıkmaz... ay çiçek eleğiyle elenen kalbur altı çekirdekler tekrar ekilirse ay çiçeği büyür ama tohumluğu en ekmelden seçmek de fayda daha çoktur der adl ilkesi ve akıl...esmaya secdeli akıl...mihenk taşıdır...fetvaları nesh etmekte...
Evet...İlk kadro ile dış siyasette değişikliğe gidemeyen bir siyasi lider nesh eder eski kadroyu...bu dış siyasetin gereğidir...aklın naklin milli menfaatin gereğidir...Nesih-mensuh Allaha hadimlik esmaya hadimlik uğrunadır...akıl yeterlidir...Rızanın nerede olduğunu esmaya secdeli akıl bilir...Riba ehven-i şerdir secdeli akla göre ama ruhbanlar fetvayı ayeti putlaştırır oysa esmayı savun ayeti değil hadisi değil fetvayı değil der Kur’an...Nesih-mensuh ilkesini getirmesi Kur’anın ayeti putlaştırma emridir...Tevhidi savun emridir...Tevhidi savunmuyorsa ayet esmaya hadimlikte ekmel değilse nesh et...Kur’an ve akıl bunu der...Elinde otomatik silah olan bir robota bile mağlub olur on müslüman...Mümkün mü Farzdır onunla cihad sana demesi Kur’anın ...bütünden bağımsız mı ayet...esmadan tevhide hadimlikten müstağni mi ayet...İntihardır bu...Kur’an intiharı emretmez bu ayet nesh edilmeli der Tefsir...Tefsir evrensel ilim tek tefsir tevhide hadim tek tefsir esmaya hadim tek...cımbızcılar bütünle cüz’i savaştırmış oluyorlar...Nesih yok deme...cımbızcı olma cüzle bütünü savaştırma...
Evet...Ayetle esma ilkeleri çatışır mı...Hayır...de. ve İlkeler ekmel bilgiye denir...de.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.