- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
zorluklarla mücadele
1
menderes zamanında kalkınma hedefli teşvikler verilmiş vatandaşa.27 mayıs dış mahreçli bir operasyondur.chp bu konuda iyi sınav verememiş cuntacıları bir kahraman gibi alkışlamış.ama ak partininde yanlışları olmuş devleti yatırımlardan el çektirmiş ve türk halkının bir zenginlik emaresi olan fabrikaları yabancılara satmiş.ayrıca 12 eylüle bakıldığında en büyük yarayı sol partiler almış türk aydın sınıfı ceza evlerinde işkencerye maruz kalmış.yolsuzluk toplum için kronik bir hastalık.helal kazanca inanmayanlar her devirde bu tür yollara tevessül etmiş devletin malı deniz yemeyen domuz anlayışıyla hareket etmiş.türkiyede hırsızlığı sağ partiler yaygınlaştırmış.özalın benim memurum işini bilir sözü anayasayı askıya almasından farklıdır. biz devlete hizmet edenleri baş tacı ederiz.ama toplumu ayrıştırmanın türkiye cumhuriyetini zayıflattığınıda biliriz.
2
şirkin tanımı neleri kapsar.insanlara bağlılık belki yanlış bir davranış olarak görülebilir.ama allaha ulaştıran yollar var.bir müminin inancını şirk olarak nitelemek inancın tabiatına uymaz.kuran güzel bir ahlaka davet eder ve insanları hidayete davet eder.yaşar nuri öztürk gibi ilahiyatçılar kurandaki islam kitabında bu konuyu açıklar.kuranın tarihselliği olmaya bilir ama din ilimleri bir metotla açıklanır.
3
zeki müren şarkıları güzeldir.bir de şu sıralar dinlediğim şarkı.grup yorumun sevda türküsü.tamda mutluluk özlemini anlatan ezgi tadında bir muhabbeti imliyor.türk sanat müziği ihmal edilemiyecek kadar bizi anlatan nağme tadıyla okşar gönülleri.saadet için sadakatı ihanet içinde anlatır.
4
aristonun poitik insanı platonun yönetici sınıfını açıklama sorunsalına bir yanıttır.sonra dünyayı fethe çıkan iskenderin kılıcını mitolojik kavramsallatırma içinde insana tanrısallık kazandırma sapkınlığı tabiatı açıklama algılayışına yanıttır felsefenin sorduğu soruları açıklamada.bu çağların şarkısı için islamın açtığı çığır tefekkür gibi bir ummanı sunmuş inanç arayışlarına çıkan hakikate susamışlara.
5
türkiyede sanat eğitimi yeterli değil.resim alanında örnekler veren olsa da ilginin azlığından şikayetçi ressamlar.internette satış yapan sanat galerileri var.eğer sanata ilginiz varsa bunlara göz atmanızı tavsiye ederim.islamda resmin ölçüsü nedir diye sorarsak sınırların varlığından söz edilebilir.ama teşhirciliğin dışında bir yasaklama getirmemiştir sanata.islam sanatı denince minyatür sanat tezhip ve abru sanatı anlaşılır.bunlarda bir sıkıntı yok.eğitimle öğrenilen bir sanat olması tek başına yeterli değildir.çağımızda en yaygın kullanılan sanat sinemadır.türk sinemasını inceleyenler için kurgusal bir toplum algısını işlediği sonucuna varmak dışında bir ütopya göremeyecekler.insan ilişkileri çoğu kez kara mizahla perdeye yansır.bu konuda bir yeterlilik testinden geçmiş değil izleyiciye uyandırdığı eleştiri gücünü bir ülküsel saygıya bahane bulma yolundaki travmalara takılırken.kurulu düzeni eleştirmenin riskleri var.türk sanatçısına hapishane yabancı değildir.bir çok insan için imkansızdır özgür bir ülke hayali kurmak.gezi olaylarına karışanlar yıllar sonra dahi adaletin hışmından kaçamamış.keyfi uygulamaların hüküm sürdüğü bir çağda sanatın hedef seçilmesine rıza göstermemeli insanlar.insan eğitmenin kolaycılığını ibretlik hadiselerle meşrulaştırmanın bir bahanesi olamaz.hür düşüncenşin yuvası sayılan üniversiteler fetö bağnazlığıyla sınav vermiştir 15 temmuzda.olaylar karanlıkta kalmış iletişim kanallarını yanlış yönlendirmelerin tezgahına teslim etmiş müesses nizam.
6
gözleri buğulanıyordu evinin durumuna üzüldükçe.kaldırımların yalnızlıkları karşılıyordu hayatı.şimdi sultanahmette turistler dolaşıyordu.tarihi binaları mesken tutmuştu ihtiyarlar.kadın erkek bir gizem arama kabilinden lambaların aydınlattığı caddeye dikmişti bakışlarını.taksim böyle yolcuları ağırlıyordu.eğlence sabaha kadar sürüyor günün aydınlığıyla uykuya dalıyordu gece hayatı olanlar.bir zamanlar inançla ısınan kalpler yaz tatillerinde sıcak denizlere akıyordu.ne kadar yabancıydı insanlar tarihin miras bıraktığı kutsallara.sanki adalete inananlar için bir zindanı andırıyordu dünya.bütün güzellikler hayatımızdan çekilmiş samimiyetin yerini bayağılıklar almıştı.kullandığı ilaçlar aklına geldi.komplo iddiasıyla hastaneye yatırılmış bir daha asla iyleşememişti.kimseyi suçlama şansı yoktu.her şeyden etkilendiği için korkuyordu hakkını savunmaya.kendine hiç bir fırsat tanımayan hayatı anlatmakla tüketemediğinden artık hikayeler cansızdı renkli hayatlar için.
7
edward saidin herkesin bildiği oryantalizm kitabı.doğu için bir gizemi barındıran egzotık yaşama ait hurafelerin kıskacındaki sefiller.böyle bir bakış ciddi araştırmaların konusu olan belgesellerde dahi bu yanlış bakışın etkisinde kaldığını anlarız batının.halen ihtişamın gölgesindeki tarihi aşma noksanlığından kaynaklanıyor bu tutum.gizleme ve sansürleme kendini aynada görmek istemeyenler için normal karşılanmıştır.onca ekolun yaşanmasına imkan tanımış tarihi gerçeklikten bahsediyoruz.newton ve arşimet kadar harezmiye yer vermez batı üniversiteleri.
8
jeolog celal şengör teketekte üniversite tipi bir ders programı ifa ediyor.evrimci görüşle tarihsel kalıntılarını ve yer yüzeylerini big bangın verileri ışığında açıklıyor.quantum fiziğ evrimci görüşe ışık tıtarmı.atom çekirdeğinden gezegenlere bir hareket kabiliyetini görürüz.bu konuda bir izaha girişilmemiştir henüz.materyalist görüşü delillendirme yoluna gitmeden objeleri niteliğine göre tanımlama bir fizik kategorisine girer mi.
9
gözbebeklerinden dökülen kar taneleri içini ısıtıyordu
kitaplık dergisinden seçilmiş bir mısra.hayatın yapaylığıyla mücadele etme biçimidir nevroza yakalanma.insan kalabalıklarına inanmayın.uğultu içinde kaybolan hayatlar.bu denize hapsolmuş martılar demiştim yıllar önce yazılmış bir şiirimde.bu ülkede acıların sahteliği yaşanır.yalnızlığa teslim eder sevgiliyi düşler.şarkılar seni söyler dense de bir eve kilitler en aykırı insanları şartlar.yer çekimli karanfil faili meçhulleri anımsatır nedense.fırsat tanınmaz asla hayatı biçimlendirme teorilerine.zamanı ele geçirmiş adeta müstevliler.haklılığını yaşayamadıktan sonra hikayelerin.maviliklerde kaybolan bir yanılsamadır ancak özgürlük.
10
kimseyle özel bir meselem yok biraz insanlığı bekleyen tehlikelerden bahsettim.teknoloji dünyamızı tehdit ediyor.denizler dahi atıklarla kirlenmiş durumda.ne yazıkki bu konuda bir kanun ve çabanın yokluğunu söylemek mümkün.uzayda istasyon kuran insanlık dünya dışı hayatın varlığını düşünüyor.belkide mümkündür bu görüş.ama bilimde sınırları kaldıracak bir yönelme var
11
müslümanlar da dini düşünceye göre yaşıyor.bu düşünce kurandan süzülen ve insana tesir eden bir badedir belkide.insanların hayata dair düşünceleri farklılık gösterebilir.demek istediğim aslında sorunlarımız ortak.en azından yaşadığımız ülkenin yurttaşıyız.en azından sosyal problemlerle karşılaşmışız getirilen yasaklarla.işte düşünceler bu realiteler üzerinden inşa edilir.farklılaşma arayışların ürünüdür belki de.bunun neticesinde kutuplaşmalar yaşanıyor.elbette bu basitlikte değil doğrular.ama iyinin ve kötünün savaşıdır her çağda farklılıklar arzetse de.mısır uygarlığında firavunlar tanrılıkta görüyorlardı adaleti sağlama gücünü.eski yunanın inanç dünyasında benzer inanışlarla günümüzdeki mitolojik tanıma uygun felsefeleri vardı.
12
amerikanın ortadoğudan çekilmesi bölgenin kaderini nasıl etkileyecek.türkiyenin güç kullanması olağan hale gelecek.kürt toplumu haklarını kullanacak barış görüşmelerinde.her şeyden önce barışın sağlanabilmesi meşru müdafaanın bir gereği olduğu anlaşılıyor.kaybeden bölge halkları olnuştur savaşın getirdiği yıkımlarla.şimdi yeni bir umut için beklemede çok şeyin değişeceğine inanmış bölge halkları.
13
şehir içinde yeterli sosyalleşme olanağı yok.onun için kapalı ortamlarda geçiyor hayat.ayrıca belli merkezlerde yoğunlaşıyor kalabalık.caddelerde yürümek için yeterli değil yapılaşma.ulaşımdan sağlığa sosyal donatı alanları için planlı şehirleşme hayatımızı değiştirebilir.spordan sanata bu gibi şehir içindeki tesisleşme için önem arzediyor planlama.kentsel dönüşümde çevre için çok yönlü bir çalışmanın içinde olmakla kentleşme olgusu hakettiği değere taşınmış olur.
14
türkiye şartları devrimci direnç için kültür odaklı tartışmaların uzağında.sosyal problemler dayanışmaya imkan tanımıyor.ayrıca devlet baskısı gibi etkenlerle kitleler sindirilmiş.yoksulluk hala bir sorun halk için.üniversite gençliğine umut bağlayanlar için farklı çalışma alanları oluşturulabilir.eğitsel nitelikte çalışmalar için örneği uygarlık tecrübemizde aramalıyız lakin bunlar motive etmede yeterli değil gençliği.toplum bilinci aşılamada ruh köklerimizden güç alarak umudu hayatın anlamında görmek gibi bir kimlik arayışını gerektiriyor inanç dünyamız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.