Makus Talihi Yenmek Ne Demek
Ters giden, baş aşağı tepe takla olan, eldeki avuçta ne varsa kaybedilen anlamındadır makus talih. Kötü giden, son hız yere çakılan, ayağa kalkıp şahlanması zor görülen talihtir. Ancak hep öyle mi, hep geri geri mi gider makus talih, bir yerde durmaz dönmez mi düşünmek gerekir? Hem insanlarda, hem de toplum ve devletlerde her kötü gidişin mutlak tersine dönüşü vardır. Hep baş aşağı giden talih bir bakmışsın dikine gider. Füze gibi roket gibi yukarı çıkar, adeta fırlar. Görünmez ufuklarda yol alır.
………………………..
Dünya inişli çıkışlıdır. İnsan hayatta her şeyi görür. Çok iyi günler de geçirebilir, kötü günler de yaşayabilir. Her ileri gidişin bir geri gidişi vardır. Her düşüşün bir çıkışı ve yükselişi vardır. Önemli olan toptan yok olmamak, bitip tükenmemektir. Elde avuçta ne varsa kaybetmemektir.
………………………..
Makus talihte endişeye kapılmamak, moralman çökmemek gerekir. Bu günlerin geçici olduğunu bilmek, bir gün bu kötü gidişin tersine döneceği umudunu taşımak gerekir. Kötü kader, karayazı bir yere kadar gider ama sonra bir döner, pir döner. Her şey her zamankinden daha iyi olur. Gecenin karanlığı dağılır. Şafak söker. Gün doğar. Dünyamızı aydınlatır. Güneş hepimizi ısıtır.
Kemal GÜL
17.11.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.