- 256 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tarif etme sanatı
1
-bu muhitin dışına çıkmıyorum.
böyle başladı konuşmaya.ülkenin durumuna üzülmek her vatanseverin hakkıydı.
-tayyip konusunda ne düşünüyorsun.diye sordu adam.evet ciddi bu noktaya değinmek istiyordu.önce dikkatini toplamak gereği duydu.
-dış politikada yararlı işler yaptı.ama yoksulluk için köklü çözümler gerekiyor.
üreticinin sorunlarını gözden geçirince vatandaş için bir kolaylık sağlamaya dönük çözümler üretilmeli.enflasyon alım gücünün azalması demekti.halen yoksulluk çeken çoğunluk için ekonomik özgürlük ihtiyaç fazlasına denk geliyordu
2
Gündemi değiştirme amaçlı olabilir diye düşünmekten kendimi alamıyorum.bu konuda Erdoğan için bir suçlama söz konusu.belki erken seçim temennisine bir bahane bulma telaşı.iddia eden kanıt bulmakla mükellftir.aksi takdirde yeni tartışmalara yol açar bu durum.çünkü bir görüşün kitleselleşmesine çanak tutar bu gibi iddialar.bir yargıyı gündeme getirmenin bahanesi olmuştur gerçekleşmemiş hadise.kurguyu hakikatla bağdaştırmak hangi kaidelerden güç alıyor sorusu önemli
3
muhammet gazali muhammet kutup gibi modernin tarif ettiği islamı tartışıyor.ele aldığı konularda ideolojik saptamaları gelenekçilik içinde çürütmek.islam bilginleri geçmişte materyalizmin karşılığı olabilecek maddiyun felsefesine karşı tavır alışları bu durumu andırıyor.gazaliyle bediüzzaman benzer iddiaları tartışmaya açar tabiatçılığa karşı.modern bilim ne anlam ifade ediyor bu itirazlara karşı.köleliğe karşı özgür düşünce kavramların karşılığı olduğunu öne sürer.sosyolojik bakış felsefenin konusu olmuştur.üretim araçları değilşmiş ve sermayenin eline geçmiştir iktidar.burjuvanın el değiştirmesi faşizmin varlığını yoketmiyor.örgütlü toplum için dini referans almanın şartlarını kapalı toplumda görürüz nazizm örneğinde olduğu gibi.ne kadar inkar edilsede liberal düşüncenin solu tanımlama çabasıdır post modern düşüncenin devleti güçsüzleştirme etkinliği.toplumsal dinamiklerin demokrasi dışı sapmalarını ışit örneğinde görürüz.her şeyden önce mtafiziğin bir röle bürünme eksikliğidir şeriat özlemi.modern hukuk islam hukukunu lağvetmenin olanaklarıyla düşünürmü.anayasal kurumların normlar hiyeraşisine aykırı düşmesi gibi terörize eder toplumu kişi haklarının çiğnenmesi.ideolojik yönlendirmeler felsefenin konusu olmuştur artık.islam sanatı modernin sorunlarına bigane kalmakla eksik bir tanımlama getiriyor özgürlüğe.bu da bireyciliğin tahrip edilmesine yolaçtığından bir düzen yıkıcılığına dönüşüyor cihat kavramı.bu gibi sorunlar tartışlılmaya açıldığında seküler düşünceyi imha etmek için kullanılıyor araçlar.eşitlik ve adalet gibi kavramları reddetme biçimine dönüşüyor küfrü tarif etmenin ideolojisi.
4
Fetönün ideolojisi ne.beslendiği kaynaklar.genelde bilimle dini uzlaştırma çabası görülür kaynaklarında.özellikle tıp alanında uzmanlaşmış kişiler kalkınmanın modern bilgiyle mümkün olduğu ve bunu başarmak için bir tekamülün gerekli olduğu fikrine dayandırır düşünceleri.sait nursiyi anlamak için çağdaş felsefenin olanakları kullanılır.bir birikimleri olduğu görülür çalışmalarında.sanat ve kültürde yeterli anlayışları yok.işte bu gibi zaafları kendilerinin yaşadığı bir kusur olarak görülür.metafizik için sanatı kullanmak akıllarına gelmemiştir.özellikle sinemaya yabancı kalmış meramları.sinema ve sanaqt için bir adanmışlık gerekir ve bu gibi alanlarda kavganın izini sürmek gerekir.aktarım amaçlı çarpıtmalar için müsait değildir özgür sanat dallaqrı.haberleşme ağı için biraz da objektif ölçüler gereklidir.amaqç ekonomik çıkar sağlamak olunca insan ruhuna yabancı kalmanın çelişkisini yaşar inanılmış dünya adanmışlığı
5
-ben kimseden bir şey çalmadım.ne zaman öfkelense bu söz geçiyordu aklından.doktorlar hastalığına teşhis koyamamış beynindeki arıza kalıcı olmuştu.hayatında yanlışlıklar vardı bir türlü kabullenmek istemediği.ailesi içinde yalnız bir hayat yaşıyordu.onları çıkarmıştı hayatından çok önceleri.tek neden bu sayılmazdı mutsuzluğu için.bir suçlu muamelesi görmek tuhafına gidiyordu.devrim için evrim gerekiyordu galiba.neden geçmişiyle hesaplaşmak istemesin.insanların hayatında sanat yoktu önceleri mesela.türkülerle meydanlara çağırıyordu idealist gençliği bu davanın solmuş çiçeği.deniz gezmiş başlattığı siyasi mücadeleyle biliniyordu.tıpkı nazım hikmetin isyanı gibi.sosyalist kültür için nasıl yaşamak gerekiyordu.protest müzikte bunun ölçüleri vardı.örgütlülük günümüzde meşru görülüyordu.ama yinede terbiye amaçlı müdahaleler olmuştur devrimin nasıl anlaşılmasına ilişkin.semtine uğramazdı böyle insanlar.ondan göze çarpıyordu düşünceleri.inancın kutsallığı sanıldığı gibi bir çıkış noktası değildi çaresizlik için.hayattaki yalnızlık kalabalık için anlamsızdı.sağlıklı değildi dine bürünmüş önyargılar.yapılacak tek şey aydınlar için bir farkındalık yaratmak.ancak bu başarıldığında inanmak bir anlam kazanacak vandallığa karşı.onun için rasyonelliği rönesanstan almak gerekiyor.
6
Her parti başkanı lidermidir.chpnin iktidara talip olması kurucu ilkelere bağlı kalmasına bağlı.bunu anlıyorum politika denince.devletin bir partiye bağlanması ak parti içinde doğru değildir.anayasal haklar için sakıncalı bir durum.Yetki sorunumudur devlet içindeki kademe.bir zamanlar bu ülkeyi Amerika yönettiği için siyasi mahkümiyetin anlamı farklıydı.birazda üretim ekonomisi için arge çalışmaları tartışılsın.eiğitimin hangi amaçla yapılacağı.çünkü kültürümüz için ulusal kimliğimizden güç alırken egemenliğin halka dayanması gerekiyor.ortadoğudaki savaş için türkiye aktif konumdaki birkaç ülkedeb biri.türkiye sınırındaki oluşumlara kayıtsız kalmamış ve bizzat müdahil olmuştur bu tehlikeye karşı.türkiye gçöç alan bir ülke.sınırlarını Suriyelilere açmakla araplarla olan bağı kardeşlik hukukunu gündeme taşımış uzun vadede ilişkilere.Bu konu izlenecek siyasete bağlı.rusya siyasi çözüme inanıyor türkiye gibi.amerika etnik ve dini çatışmaları destekliyor.türkiye ne kadar barışçıl çaba göstermişse batıda tepkilere yolaçmış.barış pınarı bu örneklerden biri.yani bölge için kendi kaderini belirlemesine engel teşkil ediyor büyük güçler.toplumun ayrışması ikinci bir suriye yaratır ancak.geçmişte sağ sol ve laik antilaik çatışmasından besleniyordu bizi çaresiz bırakan sömürü düzeni.inanç için acı çektiğine inananlarda görmeli yağma yarışını.dini pazarlama mantığında görenler için işletildi cemaatların holdingleşmesi.islamcı örgütlerin suriyede kurdukları köleci zihniyet için bir sakınca görülmesi dinsel bağlılıklar.bu gibi örneklerin bize anlattığı gerçeklerle bir ütopya görme şansına sahip olmadığımız yeni dünyanın şartları.bunları anlatmalı topluma inanmış körpe dimağlara.belki evrensellik için devrimlere bağlılığı insanlık için bir ödev gibi terakki edenlerde bunların işaretleri görülür.
7
Sayın Dilipak.Yıllar önce bir konferansına katıldığımı hatırlıyorum.ailevi sorunlardan bahsetmiş ve eğitimin önemine dikkat çekmiştiniz.kültür hayatımızda bir ilerleme var geçmişe bakınca.bugün türkiye ekonomik ve siyasal bir güç olarak temerküz etmiş.bunu trampta itiraf ediyor.sorunun kaynağında artık dizginlemenin zorlaştığı bir ülkenin kaderiyle ilgili hesaplar var.geleceğin şekilleneceği mefküremiz için tarihin yüklediği kader için bir programla küresel bir güç olmanın şansını değerlendirmek.bunun için ülke kaynaklarını en verimli şekilde kullanmak gerekiyor.
8
Gerçekten trumpı köşeye sıkıştırdın.amerika türklere karşı daima kibirli olmuştur.erdoğanın rahat davranışları başkanı kızdırmış gibi.ama bizim eksiklerimizi Dilipak ele almış bugünkü yazısında.inşallah iyisindir.kendine iyi bakman için hayata sımsıkı sarıl.selamlarımla
9
Amerika yalnızca güçten anlar iddiası.siyasi tavır alma idealize etmeli düşünceleri.kendini yasakla tatmin etmenin bıkkınlığı böyle bir yorum getiriyor siyasete.bir yanlışlığın yaşandığı muhakkak.ama argümanları kendi seviyesinde tutmanın zorluğuyla bir ekonomik tablo çizmenin tuhaflığıdır basitliğin sefaleti
10
sevgili bayaz saray yöneticileri.her şeyden önce bir panik havası var amerikada.korkulan çok kutuplu bir dünyanın sancıları.ortadoğudaki savaş müslümaqnlara büyük zarar veriyor.dünya barışı amerikanın öncülüğünde ancak adaletle sağlanabilir.nasıl bir tablo çiziyor bize siyasetçiler.israilin güvenliği için ortadoğuda girişilen operasyon.sonrasında büyük misrail hayaline yakın olmak için bölgeyi yeniden dizayn çalışması.bunların sonuçsuz kalması amerika için bir hayal kırıklığı.geleceği görmenin imkansızlığını yaşatıyor yanlış politikalar.eminimki amerikan halkı yanlış yönlendiriliyor.çünkü ekonomi ve kültür politikaları sonuçsuz kalmış değil.bunu halka anlatmanın olanakları zorlanmalı.amerikanın durduğu yer saygın bir devlete yakışan görünümle dünya liderliği için unuttuğumuz barış için siyasetin erdemine inanmak.bu durum halkları birbirina yakınlaştıran bir anlayışın kasvetini gidermeye yetecektir.
11
çocukken evimize giren kitaplar.anlaşılması kuran bilgisiyle mümkün olduğu kadar aydınlanma felsefesinin bilinmesine bağlı.iman insana bir meziyet kazandıracaksa ideal bir dünyanın varlığını gerekli kılar insan düşüncesi.bir bahçenin kokusuyla sermest olur gönüller.rabbe yönelmenin hakikatında görmeli ibadeti.ama insan için ahlak ve erdemde görülür allaha yakınlık.bu gibi konular epistemolojik incelemelerin gayretiyle anlaşılır.sizi gönülden selamlıyorum allaha emanet olun.
12
Türkiye batının düşmanlığını kazanmış oldu amerikanın yörüngesinden çıkmayla.amerika islam coğrafyasını yeniden güçsüzleştirmek gibi bir poliitika izliyor.neden islamla savaşın eşiğine geldi hristiyan batı.neden değerlerin evrensel olduğu savı doğrulanmıyor diplomaside.türkiyenin önemi yüklendiği misyonla alakalı.bu ilişkiler türkiyenin lehine çözülmüştür.kontrolü kaybetme durumu bir tehdit olarak algılanıyor.kriz yönetimi siyasetin aleyhinde işliyor.ekonomik güç olmak asya ülkelerini kapsamıyordu önceleri.bu durumun değişmesi kendini belli etmiştir.anlaşmak bir çözüm olmamıştır batı için.
13
dünyadaki isyanları anlamak isteyenler sol haber portalına bakabilir.türk solu kemalizme tavır alırken seçkinci sınıfı reddeder.çünkü bu düşünce faşizmin kötü bir kopyasıdır ve halkların kardeşliğine inanmaz.moderne rıza göstermek bu düşünceyi bayraklaştırır irticaya karşı.yönetici sınıf işkence ve baskılarla meşruluk aramış yasaklı düşünceye karşı.eşitsizlik ve sömürüye alan açmaya yatkındır emperyalist iştah için.sanayileşme denince anlaşılan bir çeşit mandacılık olmuştur türkiye tarihinde.aydınlara karşı yürütülen sansür rejimin başvurduğu şiddetin görünen yüzüdür ancak.aydın şiddeti denince yıldırmanın değişik bir yüzüdür faşizan baskının sömürüyü gizlemesi gibi.atilla ilhan bu konuya değinir kitaplarında.batıya karşı savunulan halk külürünü anlama çabasına sosyalizm denmiştir.reddetmenin diğer adı ihanet olduğundan toplum nezdinde inancı reddetmekle eş tutulmuştur vatanseverlik.
14
Ahmet altan yeniden tutuklandı.suçu sabit görüldüğünden savcılık bu yönde kanaat getirmiş.cezaya çarptırılması bir hukuk cinayetidir.her şeyden önce aydınları susturmak gibi bir lakaytlığa sebebiyet verilmiştir.konu bilgi akışı içinde değerlendirilmeli.deliller yoksa suçlamanın faraziye olduğu kabul edilir.
15
yusuf kaplanın ayşe şasa yazısını okuyorum.bir sanatçı hastalığı olarak bilinir şizofreni.boşluktaki anlamsızlık hakikat arayışına çıkarmıştır sanatçıyı.sinema için verilen bir ömrün hasadını biçmek ister maneviyatta.en azından yalan tarih için gerekçeler bulmuştur senaryolarına.yeşilçam günlüğü ve delilik ülkesinden notlar yazdığı kitapların en önemlileri.bu hikayeler gerçek hayatın perdeye yansımış acılar gibi bir dipsiz kuyuya çevriltiyor bakışları.sanat hikayesi ilham olmuştur sinemaya.bunlar şahsi çabanın hüsranı olarak görülmemeli.insan ruhunu maveraya kanatlandıran çırpınışlar.yunustan arabiden alınan ilhamlaq susamışlık yaşamıştır aşka.delilik ülkesinden notlar için hayalperestlikle suçlanmıştır sanatçı yazar.ölümünü haber yapmayanların tarifsiz tarafgirliğini kınayarak aziz hatırasını şükranla selamlıyorum.inşallah beklediği cennetine koymuştur onu rabbi.
16
Çağdaş eğitimi bir zorunluluk olarak görür aydınlar. bahriye uçok laikliği savunduğu için katledildi.bunlar bilindik gerçekler olduğundan aydın sorumluluğu daha bir anlam kazanıyor.sinema mustafa kemalin ilgisini çekmiş cumhuriyetin kuruluş yıllarında.sanata destek için maddi kaynaklar ayırmış.bugün sansüre uğruyor türk sineması.sanatçılar bu sıkıntısını anlatacak merci bulamıyor.yalnızca sinema için geçerli değil bu yanlış uygulama.korktukça dahada büyüyor haslkın ilgisi sanata.işte çağdaşlaşma bu korkularla toplumun kılcal damarlarında dolaşıyor
17
doğu ergil bir zamanlar resmi ideoloji karşıtlığıyla türkiyenin nasıl bir tehditle yaşadığını politik ergümanlarıyla ortaya koyardı.o zamanlar israil türkiye için bir iç siyaset handikapıydı çeşitli gurupların hamiliğini üstlenmekle.bugün sistem analizi için konjöktürel varlığımıza yönelen saldırıları bu siyasetin uzantısı olarak görmek mümkündür.yazdığı kitaplar bu izleğin yanılttığı sorularla zihin dünyamıza sesleniyor.türk aydını için iç tehdit irtica olarak görülür daima.belki bu korkular bu ülkenin kaderi olmasında tarihsel hassasiyetleri yaratmıştır tarihin kaydettiği hesaplaşmalarla.bu durumu kristalize eder doğu ergilde dünya siyasetine bakış.
18
türkleri niye ezeli düşman görüyorsun tarihte yaşanmış olaylar.kendisini yargılayan albay bu cevaptan hoşlanmadı.bir hücre evinde yakalanmış ve kobaniye götürülmüştü.aranan terörist listesindeydi adı.pişmanlık yasasından faydalanmak istedi ama emniyet dosyayı saklı tuttu savcılardan.şimdi özgür olmanın imkansızlığını yaşatıyordu ona kaderi.ölümün bile gizli kalacak demişti ona gardiyan.kimdi bu insanlar neyin savaşını veriyordu kalbi.hücreden kurtulmak umuduyla vazgeçmişti haklılığından ama yaşamanın sırrına vakıf değildi bu emir subayı.geleceği konusunda bir iradesi yoktu şu anda.bundan zevk alır gibiydi dost bildikleri hainler.
19
fetö yeniden piyasaya sürüldü.yine çağdaş edebiyatın olanakları sonuna kadar kullanıldı.ülkeye çağdaşlığı getirecek eğitmenlerin başarısı kültür dışı bir ütopya yaratmayla sınırlı kalmıştır.bülent arıncın çıkışını eleştiriyor ak partililer görünüşte.ulusal kimlik bir tehdit oluşturuyor batı kültürü için.fetönün başarısı bir mafya düzeni yaratmakla sınırlı kalmıştır.vatanseverlik gibi duyguları aşağılamak adına devletin kozmik odasına girilmiş ve rejimi işlevsiz bırakmanın mekanizmaları kurulmuştur.türk dış politikası bu tür örgütlerin sınavından geçirilmiş.khk bir faciadır sözü türk siyaseti için kullanılmış bir devlet terörünü ifşaya zorlanmışlığın neticesi olabilir ancak.devlet cemaat ve istihbarat üçgeninde halkın zenginliği yabancı şirketlere peşkeş çekilmiş.bunları gündeme taşıyan vatanseverler için taşeron devlet icat edilmiş.eğik egram burda devreye giriyor.ücretli kölelik denen olgu bu noktada kendi hakikatını savunuyor.komplolar kumpaslar faşizmin baskıcılığıyla yaşama şansı buluyor halkın vicdanında.
20
Sevgili hilal kaplan.Türkiye fetöden sonra asıl mücedele verilmesi gereken bir savruluş yaşıyor.örgütlülük haklılığını karşı devrimde görüyor nedense.çünkü böyle bir zemin var türkiyede.ortak bir konsensüse varma güçlüğü örgütlü mücadelenin bahanesi oluyor.fetöyü bir yazılımla sınırlamak hafife almaktır en azından topluma umut vadetmiş bu tür örgütleri.topluma dayatılmak istenen resmi ideoloji gerekçelerini özgürlük düşmanlığından alıyor.15 temmuz bir işgal olarak algılandı İslamcı çevrelerce.oysa yurtta sulh konseyi cuntacıların seçtiği bir tanımlamaydı.bunları deşifre etmek siz gazetecilerin işi.
21
Fetö neden pkkdan daha tehlikeli.bir siyasi oluşum değilmi.muhalif herkes bu yaftayla damgalandı.yani hain damgasıyla.ak parti bir faşist yapılanmaya dönüştüğünden bütün stkları illegalite olarak gördü.bu kurumlar çağdaş eğitimle kaliteli insan yetiştirmek amacını benimsemiş bir mefkûreye inanmış örgütlü mücadeleydi.şimdi çöken kurumlar için bir destek arayışında iktidaqr.gerçek demokrasiyi bilimsellikten uzak tarikatlerin düzene dahil edilmesi çarpıklığında gördü İslamcı seçkinler.peki bunların dine bakışı ne kadar inandırıcı.
22
Çayelinde yaşamak zorluklarıyla güzel.anlaşılan şehre kimlik kazandırmak için ortak bir çalışma yürütülüyor.her gelişimde ayrı bir hüzünle kucaklıyor garipliğimi.bu toprağa bağlı kalanlar geç kalınmışlığın bahanesine sığınmamalı.şehre her gün biraz daha güzellik katmak için çağdaşlıkla yorumlamalı kültür mirasımızı.bir çok şeyi başarmış millet olmanın gururuyla bakmalı dünyaya.yurdun her köşesi bu umudu kuşanmalı ki kanatlanmak mümkün olsun kardeşliğe.selam ve saygılarımla efendim
23
Sevgili elif şafak.Kendinle barışık olman iyi.bayağı verimli geçiyor yazı hayatın.daha çok sosyal konular ilgilenmeye değer.birazda türk kültürünü okuyucunun ilgisine sunmak meramıyla yazıyorsun.ben Kutadgu bilig kitabına başladım.belki ilgini çeker diye söylüyorum tümüyle modern edebiyatın konusu ne söylenmişse.kahramanlar için tarihi anlamak gerekiyor en önemlisi.nihilizmin içinde sufi geleneğini soluklanmak nasıl mümkünse yazar için.anlıyorum bu çelişkilerle bakıyorsun dünyaya.sezgilerine güvenmek anlaşılır kılıyor hayatı.bunları sana hasta halimle yazıyorum.istersen uzaklar sana çok şey anlatır.şair demiş ya ne söylemez akan suların dili.biz gülmedik hayatta.kadere inanmak gerekiyor.selamlarımla.iyi günler.
24
Cemil meriçle nazım hikmeti farklı kılan tutumda görmeli kültürü.tarihte kültür milletler açısından farklılık arzetmiş.sol entelijansiya kültürü sanatta aramış bilginin açlığıyla.çatışmaların kültür üzerişnden yaşanması geçmişte kültüre bir misyon yüklemiş.savaşlar ve üstünlük kurma çabaları milletlerin zenginliği kavramına götürmüştür toplumları.eski bağdat modern kültüre geçişin zenginliğini armağan etmiş dünyaya.bu konu tartışılsın.islamın kültür anlayışında felsefenin üstlendiği konumda görmeli moderni doğuran sebep
25
altın portakalda şaşırtıcı ödül töreni öze dönüş sloganıyla gerçekleşti.ödüller sansür uygulanması tartışmalarıyla sahiplerine verildi.bozkır filmi sayısız ödülün sahibi oldu.diğer filmleri izleme şansı olanlar daha isabetli bir değerlendirme yapabilir.filmde işlenen konu suçun tanımını vicdan azabında görmenin adaleti anlamsız hale getirmesi masuniyet karinesiyie.cinayetin haklılığı tartışılıyor bu minvalde.filmi başarılı bulmak ayrı bir konu.benim edindiğim izlenim ideolojik tartışmaların gölgesinde kalmıştır marjinal filmlerin verdiği mesajlar.gösterime giren filmler arasında bir tercih yapılmıştır sonuçta.emeği olan sanatçıları tebrik etmek gerekir.filmlerin genelde sanat ağırlıklı olduğu anlaşılıyor.daha fazla bilgi almak isteyenler altın portakal sitesine bakabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.