- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlah-Yaradılan ilişkisi ve Deizmin eksikleri...
İlah-Yaradılan ilişkisi ve Deizmin eksikleri...
Deizmin eksikleri var deiz mi eleştir...Deizm nedir mi...İlahın varlığını kabul ederler...Kitap ve peygamber gönderilmedi derler...bu eksik ilimdir...Akıl deizmi desteklemez bu varlıkta vuku bulan eylemler haller de deizmi desteklemez...ama bu varlık Kur’anı destekliyor...akılda Kur’anı eksiksiz buluyor..."Dininizi tamamladım" buyrulmuş Kur’anda...ama Kur’an da budanmış bazı mezhepçiler...tarikatçiler ve ruhbanlık meraklılarınca...
İlah-Yaradılan ilişkisi ve Deizmin eksikleri...
Esmayı eksilteni eleştir...İlahın özelliklerini eksilteni eleştir...Allah işitir konuşur...görür ...der Kur’an...Kur’an Allahın özelliklerini zati ve subiti sıfatlarını eksiltenleri eleştirir yalnız Kur’an mı bu yaratılan varlık da eleştirir biz de konuşma var kaynağı ilahta ve biz sınırlı yetenekliyiz konuşma konusunda ama Allah her özellikte en ekmeldir..Kelam sıfatında da çünkü Allah harfsiz de konuşur...sessiz de konuşur...
Bu varlık ayna değil öğretmen değil yazı tahta değil diyeni de eleştir..evet..Esmaya aynadır yaratılan çünkü ilah bilinmek ister ve yaratır...İlah Hakimdir bilinmesi hikmetlidir yani ilahın bilinmek istemesini eleştirme...Hakimlikle kavgadır bu...ve yanlış eksik bilgi yaradılanı ilahın sıfatlarıyla kavgaya mahkum eder...şeytan eksik bilgisine güvendi yani eksik bilgisini ekmel bilgi sandı...Asi oldu Tevbe etmem dedi...ama cehennemde edecek...Tevvab olan irade verdiklerine tevbe ettirecek güce sahib...
İrade var mı insan da ve cinlerde işin doğrusu ne mi...esmaya zorla hadim olan ve iradesiyle hadim olan olmak üzere iki tip varlık yaratıldı...Mesela güneş iradesizlerden şeytan iradelilerden ...imtihan edilen bir varlıktır iradeliler... işte...güneş büyük ve hatadan münezzeh...İlahın hatadan münezzehliğini haykırıyor akıl aynamıza...
Evet insan ve cin iradeli yani ilahın iradeliliğini haykırıyor...iradeli varlık olmasaaydı bu varlıkta ilahın iradeli olduğunu nasıl anlardık...ilahı tanıtıcı aynalardır yaratılanlar...esmaya hadimler..
İslam bizi geri bıraktı diyenleri eleştir...İslam sandınız ruhbanlığınızı ...de eleştir...mutlaka eleştir...bu iddanın sabun köpüğü kadar bile gücü olmadığını göreceksin...Allah alimdir...ilme bilme teknolojiye hadimlikle hadimlenmeliydik...hadimlendik mi...Allahın özüyle özlendik mi...Allaha uluşmak bu secde bu...alnı toprağa koymaya indirgedik secdeyi...secdeyi de budadık güdükleştirdik...namazı da imamıda budadık...Bir namaz mı kıldırdı peygamber...İmam peygamber varisidir...Peygambere sakalı bile benzemedi...sakalını bile budadık imamın ...sonra İslam bizi geri bıraktık dedik mi dedik...bu zalimliktir ancak..."Kıl beşi cennet ödülünü hakkettin dedik...beşi kıldırana İmam dedik...aylık ödedik...vah bize...Allahın halleriyle hallenmedik eylemleriyle eylemlenmedik iradesiyle iradelenmedik...içki mutlulk verir sandık...ama bu yanlışla yandık evler yuvalar yıkıldı içki kumar zina yüzünden...
İlah-Yaradılan ilişkisi ve semavi dinlerin te’vili...saptırılışı...budanışı...
Te’villerle budamalarla bitaatlarla yani eklemelerle semavi dinleri bozdunuz diyor sema ve bu evren bu kainat...Allah adl sıfatlı...zıtlar üretti adl sıfatı zıtlar üretmişse irade verdiklerine emirler de verdi ey zenginlik verdiğim zekat ver ...vermezsen cehennem de tevbeye mahkum edeceğim...hayır bu sesi ben duymuyorum bu evrende böyle bir ses yok deme...Ezan okunuyor buvarlık ezanokuyor ben duyuyorum işte...sen psikolojik rahatsızsın deme...müşrikler de deden de Ebu cehil dedende peygamberime sihirbaz dedi...mecnun dedi...izindesin dedenin...demedi deme vahiyle peygamberine duyurdu yüce Allah .
Deniz diyor ki gemi yap beni Allah senin emrine verdi...diyor...duyuyorum ben denizi de...Kur’an da beni destekliyor...
Evet...ben duyuyorum denizi de...anne karnındaki kürtajla alınacak bebeğin sesini de vicdanıma diyor ki o kürtajla alınacak bebek...Allah Gani ...beni geçim derdiyle anam babam öldürmesin...
Evet...ben duyuyorum denizi de...anne karnındaki kürtajla alınacak bebeğin sesini de...Kirlenen deniz bana diyor ki vicdanıma ve aklıma diyor ki akıl aynama çarpıyor o denizin sesi...vicdan aynama çarpıyor...bu atık atanlara engel olun...değilse balık vermem size...
Bu varlık ve Kur’an ve aklın ve vicdanın...aynadır...Allahın özelliklerine...sende irade var ama sahibi sen değilsin aklın diyor ki işte ozaman tut elimi...seni Kur’an aynasına götüreyim o görüntüler ile marifetullahını artır..ilmini artır...ne ateist olursun ne deist ne ruhban...Kul olursun yani Allahın özüyle özlenirsin Allahın eylemiyle eylemlenirsin Allahın haliyle hallenirsin ah sen bozguncusun şu eylemlerinle şu hallerinle şu özlerinle...
Biri size cehennemin yolu süslüdür derse eksik söyledin de yani eleştir...cehennem yolu tuzak dedim ben...kimee mi süslendi cehennem yolu...Allahın özüyle özlenmekten kaçana yani esmaya hadimlikten kaçana ..Allahın eylemiyle eylemlenmekten kaçana ve Allahın haliyle sıfatıyla hallenmekten kaçana Allahın haliyle hallenenlere yani peygamber ve şeyhlere...ekmel şeyhlere mecnun deli sihirbaz diyenlere...psikolojik rahatsızlardansınız siz diyenlere...cehennem yolu süslendi...zaten adl sıfatı yanlış yapmaz hakkedene süslü gösterir cehennemin yolunu ...ve hakkedene de cennetin yolunu süslü gösterir Adl sıfatının etkisi...Hakketmiyorsun camiyi ...Namaz kılanları karalıyarak teselli ediyorsun kendini..bu teselli de süslenmiş sana...
Evet..Kur’an şöyle diyor .."BEN ALLAHIN KİTABIYIM"benim ak dediğime kulağın olsa da duysan bu varlık bu evren AK diyor benim kara dediğime de KARA diyor...salim akıl aynadır ona düşen görüntüler ve vicdana düşen görüntüler benim destekçim...ey deist sus ey ateist sus konuştukça batıyorsun konuştukça cahilliğin eksikliğin ortaya çıkıyor...zırvacı yalancı hileci olduğun ortaya çıkyor...sus deist...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.