- 328 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ŞİİR SARNICI (e-dergi) TANITIM BÜLTENİ
Zaman hızla akıyor ve büyük bir değişimi kucağımıza bırakıyor. Bilgi ve insanın kullandığı teknoloji sürekli güncelleniyor. Yaşadığımız ortam, değişime karşı önlem almak gerekliliğini söylüyor. Hatta değişime koşut değil, değişimin önünde olacak biçimde hızımızı düzenlememiz öncelik taşıyor. Bugün bilgisunar (internet) ile gençliğin kullandığı elektronik aygıtlar, artık basılı kitap konusunu biraz daha geri plana itmektedir. Bir terabaytlık diskte binlerce kitabın saklanabildiğini ve istendiği zaman az çabayla ulaşılabildiğini hepimiz biliyoruz. E-kitap okuma aygıtları da dünyada ciddi anlamda artık elden ele dolaşmaktadır; daha rahat ve konforlu okuma ortamı sağlayabilmektedir.
Araştırma ve inceleme yapanların başvuru kaynağı, bilgisunar arama motorlarıdır, tarayıcılardır. Aynı zamanda bu tarayıcılar, etkili bir reklam ve tanıtım yöntemidir.
Cep telefonu kullanım oranı, ülkemizde ve dünyada çok yüksektir; e-kitap, e-dergi gibi sayısal verileri işlemeye uygun üretilmektedir bu aygıtlar. Sayısal verilere her yerde ve her an ulaşabilme olanağı sağlamaktadır.
Halihazırdaki gelişmelere ve değişime ayak uydurabilmek, bunların sağladığı olanakları toplum yararına sunabilmek için, Şiir Sarnıcı (e-dergi)’nı sanatseverlerin hizmetine açtık. Bugün için bazı sorunların olduğunu kabul ediyoruz. Sorunlar, alışkanlığa bağlı ve kolaylıkla aşılabilir. Biraz zaman gerekiyor ve biraz da teknoloji kullanımı ileri yaş gruplarında yaygınlaşmalıdır.
E-Dergi önünde iki sorun vardır: Birincisi; belli bir yaş üstü, bilgisunar ve bilgisayarı etkin kullanmaya direnmektedir. Yaş büyüdükçe bilgisunar kullanım oranı, düşmektedir. Ne var ki gelecekte teknolojinin kullanımı öylesine büyüyecek ki oran yüzde yüzleri bulacak ve ders kitapları gibi özellikli kitaplar dışında kalanlar, e-kitap haline dönüşecektir. Sürece ve gelişim hızına baktığımızda, bu duruma evrileceğini kuşkuya yer kalmaksızın söyleyebiliriz. İkinci sorun ise, sayısal yayınların yasal altyapısı, henüz yeterli düzeyde oluşturulamamıştır.
Yazın dünyası, günümüz teknolojileri gereği çağa ayak uydurmalıdır. Okur için zaman değerlidir. Okumak için ayırabildiğimiz zaman kısıtlıdır. Bunun yanında okunacak metin, kitap veya yapıta ulaşmak ayrı bir sorundur. Böyle olunca, iyi bilgiye ulaşmak, okunduğunda zaman kaybı duygusunu yaşatmayacak, ayaküstü de olsa okumaya olanak tanıyacak önlemlerin alınması gereği vardır.
Basılı dergicilik, hız çağına ayak uyduracak yeteneği yitirmek üzeredir. Ulaşım ve iletişimin hızı anlıktır. Sayısal teknoloji uygulamaları sayesinde dünya insanlığı arasında dil sorunu da kısmen ortadan kalkmıştır. Her ne kadar sayısal uygulamaları yok sayarsanız sayın, geleceğin teknolojisidir ve er geç bu yönteme geçilecektir; bir an önce katılmalısınız bu katara…
Şiir Sarnıcı (e- dergi), kültürel ve sanatsal değerler ile sanat bilgisi doğrultusunda; insanın yaşamsal amacına hizmet eden etkenleri göz önünde tutarak; çağdaş sanat anlayışı çerçevesinde yazın dünyasına Kasım 2019’da adım atmıştır. Ayrıştırılmış, öğretilmiş ve sınıfsal kalıpları yırtarak; sınırsız, çağdaş ve bilgiye dayalı şiir/sanat evrenine eşlik etmektir dergimizin amacı. En önemli özelliği; insan, emek ve sanat temellidir; emek dışında maliyeti yoktur, kâr amacı gütmez. Edebiyatın içinde var olan güzelliği okurlarla ortak kılmak dışında; kişisel, sosyal, ekonomik ve ticari bir beklentisi yoktur. Yayın kurulumuz ve temsilcilerimiz, gönüllüdür ve sanat kaygısı dışında beklentileri yoktur. İşte bu yüzden biz, tarafsız ve olabildiğince adil bir yaklaşımla, daha temiz bir dünyanın kapılarını aralayabilmek için, Şiir Sarnıcı’nı okurlara ulaştırmak istiyoruz. Sanat biliminin ilgi alanında olan her konu, dergimizde yayımlanabilir. Sizler de bu tasarımızda yer almak isterseniz zorlu yolculuğumuza eşlik edebilir, yapıtlarınızla katkı verebilir, dışarıdan destekleyebilir veya izleyebilirsiniz.
Şiir Sarnıcı (e-dergi)’yla; özellikle bilgisunar ortamını sık kullanan gençlere ve sanat severlere; ayaküstü, dinlenmelerde, yolculuk sırasında, geçirilmesi gereken boş zamanlarda telefonuna dokunmayla ulaşabileceği iyi bilgi ve sanatsal değer içeren metin/yapıtlar sunmayı amaçlıyoruz. Ayrıca sanat severlerin görüş, yorum ve yapıtlarının; yayınlanması, en kolay ve en kısa zamanda okura ulaştırılması diğer bir olanağımızdır. Ünlü-ünsüz ayrımı, kayırmacılık-kotarmacılık yapmaksızın ve parasal bir kaygı taşımaksızın sanat değeri olan yapıtların gün yüzüne çıkmasını sağlamaktır. Yazın dünyasına yeni açılımlar getirmek ve sanatın gelişimine katkı sunmaktır bir diğer amacımız.
Sonuç olarak, sayısal teknolojiler, her geçen gün yaşamımızın vazgeçilmez birer parçası olma yolundadır. Hız ve ulaşım kolaylığı, ister istemez hantal yapıları geride bırakacaktır. Her ne kadar alışkanlıklarımızdan ödün vermemeye çalışsak da basılı dergi dönemi bitiyor. E-dergiye geçmek ve buna alışmak gerekiyor. Özellikle genç kuşaklar, sanata ulaşmak için en hızlı ve en kolay yolu tercih etmektedirler; her şeyde olduğu gibi… İşte bu ve buna benzer gerekçeler, Şiir Sarnıcı gibi bir e-derginin yayım yaşamına girmesini sağladı. Bilgisunar tarayıcılarında ön sıralarda görüntülenmekte ve /siirsarnici-e-dergi.blogspot.com/ adresinden dünyanın her yerinden 104 dilde okunabilmektedir. Böyle bir olanak, basılı dergiye oranla teknolojik bir kolaylıktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.