Çok Konuşan az Düşünür
Genel bir tespittir bu. Bir belirleme, gözlem ve değerlendirme sonucudur çok konuşan az düşünür meselesi. Cidden böyle midir, bir kural mıdır bu denilirse evet demek gerekir. Mevzuyu daha iyi anlamak için kendinizden ve yakınlarınızdan başlayın işe. Çok konuşmak genel yapınız olmasa bile zaman zaman çok konuştuğunuzda kimi mevzuları atladığınızı görürüsünüz. Konuşurken düşünmeye zaman ayırmadığınızda esas yoğunlaşmanız gereken konulara odaklanamazsınız. Eğer genel yapınız hep konuşmaya yönelikse zaten düşünmeden uzaksınız demektir.
………………………..
Ağzı laf yapanın ne aklı öne çıkar ne de eli iş yapar. Çenesi işleyenin eli ve kafası geri kalır. Bu şu anlamda bir şeydir. Bir organ öne çıktığında diğeri geriler, dumura uğrar, büsbütün körelir. Bu demek değildir ki bu nitelikteki insanlar ne düşünür ne çalışır. Hem düşünür hem iş üretir ama önceliği laf üretmektir bu insanların.
…………………………
Lafla da nerelere varılır bir düşünün. Adınız gevezeliğe çıkar bu biir. Bir diğeri dedikoducuya çıkar ki nitekim konuşurken birleri mutlak ad edilir, onun üzerinden gidilir bu ikii. Çok laf boş laf demektir ki bu da çevrenizden insanları uzaklaştırır, yeni katılımları engeller, sizi yalnızlaştırır. Çünkü insanlar gereksiz lakırdı dinlemekten hoşlanmazlar. Çeneniz işlediği sürece hem kendi işiniz görülmez, hem de başkalarının işine mani olunur.
Kemal GÜL
08.11.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.