- 319 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
son sürat hayat
1
şöyle hareketli bir şeyler çal dedi sinan.caddeler boş olduğundan son sürat gidiyordu mersedes.durakta otostop çeken kızlar vadı.arabas durağa yanaştı ve nereye dedi salih.kızların kikirdemesi hoşlarına gitmişti.tanıştıktan sonra bu muhitin insanı olmadıklarını söylediler.taksim size uyarmı dedi sinan.öğrencilerin takıldığı barlar var orda canlı müzik eşliğinde kafamızı dağıtırız dedi.ama geç saatte taksimde başka bir hayat var.sorun değil bizim için dedi özlem.kim bilebilirdi nişanlısını aldattığını.ama her şey yolunda giderse bu hayattan kurtulacağına inanmıştı.aşk ve para bir arada olmaz derdi daima hülya.o da yalnızca kavalyelik yaparız dedi taksime yaklaştıklarında.önce bir restoranda kebap yediler sonra sinemaya gitmek istedi kızlar.hülya kaldırımda yürürken bir tanıdık çıkmasından korkuyordu.bir türlü kazanamadığı üniversite kabusu olmuştu.genel kültürüne inansa da zor sorular çıkıyordu sınavda.önce ne konuşacaklarını bilemediler.bir kafeye girdiklerinde herkes koyu sohbete dalmıştı.hayatındaki boşluk okuduğu romanlardan kalmış olabilirmi diye düşündü.felsefi sorular hayatını teslim almıştı adeta.bir şeymi oldu diye sordu salih.içlerinde bir boşluk büyüyordu sorumsuz kaldıklarından.eksik kalan bir şeyler vardı hayatlarında.bukentin aynalarıyla aşkı aramak gerekiyordu.hayır hiç eğlenceli gelmedi bu hayat bana dedi hülya.her şeyin güzel olması yanıltıcı dedi özlem.alışırsınız bir korku duymanız anlamsız dedi sinan.erkeklerden ayrılıp evin yolunu tuttular.daha sonra defalarca buluştular taksımde ancak aradıkları eğlencede bir çok tehlike vardı.alkol ve uyuşturucuyla hayata bağlanıyordu gençler.rahat bir hayatı özlemeye başladılar.bir polis baskınıyla gözaltına alındıklarında çok geç kalmışlardı hayata.aileleri sahip çıkmadığından tedavi olmaları bir umuttu gençler için.inanca tutunma zorluğuyla yaşıyorlardı.bu batakhaneler kurtuluş imkanı tanımıyordu.o gözle bakılınca değişen bir şey yoktu hayatta.bir meyhanede iş bulduklarında kötüde olsa bir hayatları vardı.özlem annelikle tanışınca sevginin ailede olduğunu anlamıştı.artık temkinle yaklaşıyordu gece hayatına.her şeyi unutmuş halde oğlunun hayatıyla ilgileniyordu.hasan 17 yaşına geldiğinde her şeyi öğrenmişti.yeni kuşak düşünmeden yaşıyordu.babasını merak ettiğinden iğrenmişti bu hayattan.kaderi düşünmekle geçiyordu zamanı.bu şartlarda müzik eğitimine başlamıştı.sınavları kazanıp doktor olmak istiyordu.annesi kendisiyle gurur duyacaktı.babasının hayatına girmesi üniversite yıllarında oldu.tıp fakültesinde zehrayla tanıştı.işte fetöye girmesi bu bahaneyle gerçekleşti.eksiklik duyduğu hayatın anlamı zorlaştırıyordu düşünmeyi.zaman makinesi üzerinde düşünürken şüphe duymaya başladı çevresinden.şimdi her şeyi daha net anlamıştı.bir yalnızlığa mahküm yaşıyordu gençlik.sanatta görmüyordu kurtuluşu onun için.devrimden söz etmek anlamsızsa kurtuluşu nerde aramalıydı.işte terörün tek seçenek olması umutsuzluğun nedeniydi.annesine haksızlık ettiğini anladı neden sonra.
2
Değerli Anadolu gençlik sorumluları.bir çok konuda eski etkinliğimiz yok bunun nedeni kültüre bakışımızda gizli.bir çok İslamcı dergi var ama bir organize olmanın gerekli olduğu konusunda anlaşma içinde değil mecmualar.geniş yelpazede ele alınmıyor kültür sorunları.sanata başvuracak olursak bir olanak tanıyor eldeki imkanlar.ama yeterli bir girişim içinde değil bu konuda sorumlular.herkes bu konuda bir sponsor arayışı içinde.bu boşluğu doldurmanın zahmetli görünmesine karşın dikkate alınacak kıymette olduğu kanısındayım selamlarımla
3
yazılarınız ülke gerçeğini açıklıyor.pandemi hayatımızı kısıtladığından kısmi bir özgürlük yaşanıyor ülkede.bağımsızlık muhalefetin aradığı bir şey değilki.nihayetinde türk olmanın öfkesiyle yaşıyor aydın denen zevat.ak parti ülkeyi düşünmezse eski günleri aratır ekonomi.her ilde sanayi bölgesi açılmış.biliyorsun türkiyenin demografik yapısını.liranın değer kaybı ekonomik daralmaya yol açar.buda pahalılık demek.belki görünürde maaşlar aynı ama alım gücünde eksilme var.bunu biliyor berat albayrak.faizlere gidiyor halkın kazancı reel ekonomide.bir bıkkınlık var her alanda.türkiyebu kuşatmayı kırmak zorunda.aksi halde direncimiz kırılır.
4
türkiye siyasette tavrını koyuyor artık.chpnindış politika için görüşleri nelerdir.siyaset saygınlığını koruyacaksa demokratik teamüller hürriyette görmeli teşebbüsü.siyaseti partiler ülkeçıkarları için çalışır.chp abdullah gülü adaylığa layık gördüğünde barış amaçlı bir siyaset olarak görüldü dünyada.zaman değişti ve başkanlıkrejimi uygulamaya konuldu.
5
chp teröre neden destek çıkıyor.demirtaş biz sırtımızı pkkye dayadık demiyormuydu.aynı şekilde türkiye terörle savaşırken pkk istismar edildi devlet tarafından.abdyiüttefik görenler batının ikiyüzlülüğünü açıklayamaz.evet emperyalizmin haklılığına inanıyor batıcılar.
6
alevilik kızılbaşlık olarakta bilinir.hacı bektaşı veli ve hacı bayram veli gibi erenlerin yolundangider.günümüzde ideolojileri inanca alternatif görmenin aculluğunu yaşamış toplum.alevilik ehlisünnet ve şiadan farklıdır.bu kültürün anlaşılmasında diyanetin katkısı sınırlamalar getirir bu kültüre.
7
latin harflri türkçe için daha uygun görülmüş.edebiyat için yüzyıllık zaman geçmiş üstünden.osmanlı son iki yüzyılını reformlarla geçirmiş.harflerin değişmesi inkılapların bir parçası.bunun kültür devrimine yolaçması beklenirdi.karşı çıkanlar en şiddetli şekilde cezalandırılmış.chpnin parti politikası halka rağmen halkçılığı bir deva olarak görmüş türkiye için.bu iddialarla zaman geçirmiş ülke.çankaya kitabında açıklandığı üzre nasıl hazırlanmış devrimler.atatürk değişimi görmüş bir lider.devrimler jakobence yapıldı iddiası cehaletin tanımı üzerinde durmak gerekiyor.dini açıklarken geriliğin faturasının islama kesildiği görülüyor.cemiyet hayatı laikliğin benimsenmesinin şartı olarak görülmüş onun için.
8
kürt sorunu diyalogla çözülür siyaseti ne kadar doğru.dış politika ak partinin en büyük kozu.türkiye kalkınmayı ekonomik hamlelerle gerçekleştirir anlayışı için ülke olarak dışa açılmanın zorluğunu yaşıyor.kültür politikaları devletin yönlendirmesinden çıkmış gibi.gelişmişlik kültürle ölçüldüğünden ticaretin vazgeçilmez bir enstürmanı olmuştur sanat.işte bu gerçeklerin ışığında nasılbir gelecek vadediyortürkiye
9
sana bu yazıyı çayelinden yazıyorum.burda zaman sessizliği bozan kuşlarla geçiyor.herkez yazları köyünde geçiriyor bir işi olanların dışında.herkes bir toprak parçası için yaşıyor.ne varki insanlarda bir yoksunluk duygusu var tavırlarını anlamsız hale getiren.hayatım yoksullukla içiçe olduğundan size ticaretten bahsetmem uygun değil.ama servet ve mal biriktirmek için talihli olmak gerekiyor.türkiye eski türkiye değil.özellikle istanbul bir finans merkezi olma yolunda.zenginlik teknolojiyi kullanmakla sağlandığından savaşlar yoksulluğu yenmekte yeterli olmuyor bir türlü.mekkeyi tanıtan belgeseller var.burdan bir varoluş imkanı doğmuyor.uzay araştırmalarıyla nasa tartışılacak yakın zamanda.
10
neden çok sesliliğe engel olunuyor.belki tarafsız avukatlar bunların dışında kalmak istiyor.bir devlet kuruluşu olduğu iddiasında özgürlük karşıtları.bunlar maaşla çalışan devlet memurumu.nedem çoğulculuk isteyenler özgürlükten korkuyor.her alanda bir ideolojik baskı görülüyor devlet içinde.anayasal haklar zedeleniyormu bu durumda.
11
fetö yalnızca bir örgüt değildir.aynı amaçla çalışan tarikat e cemaatler var.fetö bu konuda başarı sağlamış bir örgüttür çatı örgüt olmuştur.devlet bu virüslerden nasıl temizlenir sorusuna yanıt aranacaksa ulusal kimliğimize sahip çıkılmalı.bu egemenlik haklarımız bir gerekli tutumdur.her alanda türkiyenin güçlenmesi birazda milliyetçiliğin konusu doğru bir tanımın içinde olmak kaydıyla.eksiklerimizi anlarsak daha kolay hedefe varırız.
12
bize düşen görevler var.iktidar verilir halk tarafından siyasetçi halkı ddüşündüğünde.kılıçtaroğlu hedefleri büyüterek ilkeli siyaset izlemek istiyor.gerçekten halkın teveccühü karşılığını bulmalı.hayal kırıklığı yaşamak istemiyor vatandaş.temel haklar daha işlevli hale getirilmeliki hak aramada ihlaller yaşanmasın.örgütlü çalışma sonuca ulaşma açısından etkili.halka güven duymak hangi tarafta olmakla ilgili.bir kardeşlik iklimi aramızdaki buzları eritsin dileğiyle
13
senin fotoğraflarına baktımda bayağı bir değişime uğramış yüzün.kadın olmanın çelişkileri var hayatında.manevi açıdan bir boşluğa düştüğün anlar olmuş.işte tamamlanmamış bir hikaye var hayatında.ben çok insan tanıdım dindar olduğunu iddia eden dinden hiç bir şey anlamadığı halde.sendeki etkileyiciliği prensiplerine bağlıyor insanlar.anlaşılma korkusu yaşadığın doğrumu.bence kültür konusunda hatalı olduğun taraflar var.kadın erkek eşitliği yalnızca feministlerin meselesi değildir.erdoğanın yakınında olmak gibi bir şansa sahipsin.insanların sana imrenmelerini buna bağlamak gerekiyor.bütün medyatikliğini değerlendirme açısından hayatına bakınca seni yanlış tanıdığımı anladım.yazılarında eleştirilecek noktalar var.ama herkes için bir seviye belirleme telaşına bağlamak gerekiyor suçlamaları.ilişkilerde bir bayağılaşma olduğu farkediliyor.eziklik insan için bir sosyal statüye tutsak kalmanın adresi.liderlerin politik geleceği insanları ilgilendirmiyorsa.trump soru sorduğunuz konularda size özel bir ilgi gösterdi anladığım kadarıyla.bazı zamanlarda insan hassaslaşır.erdoğan için başarılı ir siyasetçi olduğu inkar edilemez bir gerçek.şimdi erdoğan sonrası akp tartışılıyor.bu tartışmanın içinde yer almak isteyenler varmı bilmiyorum.ancak yeni partiler ak partinin oylarına talip.halkın verdiği şansı berheva etmek istemiyorlar.birçok insan kararsız bu noktada.üretim ve istihdamı ekonomik kalkınmanın başlangıcı olarak görmenin haklılığı var hükümette.yandaş basın ve havuz medyası.tanımlama tartışılır ama hükümetin politikaları bu merkezde tastikleniyor.gazetecilik tarafsız olmakla anlamını korur.bunu bilmeyen gazeteci yoktur.
14
-fravun bir insan.o isim üzerinden kuramazsın düşünceni.bukonuları anlatan dini kitaplar vardı.bir mucizeyi anlatmaya muktedir değilse felsefe.vatansızlığın kahrını çekmek gibidir eskide kalmış hikayeler.bunu en basit ifadeyle açıklamak varken.kim layıksa başbuğ olmaya.bir nevi seçimidir şahsiyetin bu durum.ramsesin secde halindeki heykeli kitaplara konu olmuştu dinin hayatımıza girmesiyle.şimdilerde burjuva alışkanlıklarıyla meşgül yazar takımı.tam isabet denebilir dolarla yatıp kalkıyorsa piyasalar.hem okur hem yazar olmakla varılan inziva.insanlar aklıyla dalga geçsede bir ifade yaratmıştı kinden ve nefretten.her devrin uzmanlaştırdığı alışkanlıklara aşina olmuştu bilgisi.yankısı kalmayıncaya kadar suskun kaldı dağlarda umutları
15
insanlar köyden şehre indi.büyük metropollere dönüştü kentler.her şehre bir üniversite kuruldu.sosyal hizmetlerle tanıştı vatandaş.turizme yatırım adına tesislerde donatıldı tabiatı güzel olan yerler.tanıtım amaçlı etkinlikler düzenlendi bu bölgelerde.erdoğan bugün ayder yaylasında turizmi gündeme getirdi.rize hem doğası hem deniziyle farklı bir gelecek sunabilir halkına.bunun için ne kadar hazırlıklı olmaya bağlı başarı şansı.karadenizli kendi toprağına sahip çıktıkça her açıdan mücadeleyi kazanır.sosyal hizmetler iaşe yardımıyla sınırlı kalmamalı onun için.planlı kentleşme kültüre yatırımla başarılı olur.herkes renkli bir hayatı büyük kentlerde arıyor.bunu durdurmanın yolunu bulmalı sorumlular.vatandaşın nasıl bir hayatı özlediğiyle alakalı sosyal yardım götürmek.bunda başarı şansı varmı bilinmez.öğrenciler aldığı eğitimle hayata hazırlıklı değil maalesef.gelceğini kurtarmak için çalışıyor gençler.hayat çalışma hayatından ibaret değil oysa.anlamı birazda kültürsüzlüğümüzde görmeli.ahlaki açıdan hiç doğru değil yaşam şeklimiz.kurallar uyulmadığı sürece bize ait değildir hayat.zorla kabullenmek müşterek münasebeti haklı çıkarmaz.mesul olduğumuz ilkelerden ödün vermekle akıllılık yaptığımıza dair duyduğumuz inanç.bunlar bizim yanılgılarımız onca haklı davayı boşa çıkaran.istanbul izmir veankara chpnin yönetiminde eski günlerine dönüyor.hiç bir konuda ihmali kaldırmaz siyaset.iktidara giden yoludur icraat chp için.partizanlık davaya ihanettir her parti için.devletin imkanları şahsi ikbakkerin aracı olmaz.yurttaşlık bilinci çiğnenmiş olur bu tür teşebbüslerle.kılıçtaroğlu liyakata vurgu yaptı yıllarca.işçi alımında gösterilecek adalet devleti yönetmenin asli şiarıdır.onun için sözde kalmamalı icraat
16
western filmleri ne kadar gerçekçi.bunları anlama yaşında değildi hasan.ancak tanrının güzel olduğu gerçeğinde iyi insan olmanın erdemleriyle yaşıyordu.güzel bir aile ortamı çocukların aradığı bir hayattı kesinlikle.bizde çocukluğumuzda özgürlüğü arardık oyunlarda.benliğimize karşı sorumlu tutardık başına buyrukluğu.ama hayatımızın neden kısıtlandığı konusunu çok sonraları anladık.kitap okuma alışkanlığı hayata güzellik katmanın başka bir yolu.film izlemek çocukluk alışkanlığı olsada büyüklerinde vazgeçemediği bir eğlencedir çoğu kez.anneler ve çocuklar şiiri bir burukluk bırakmış dünyasını şiirle zenginleştirenlerde.çok erken yaşlarda akranlarından öğrenir gerçekleri insanlar.bizi hayata bağlayan yakınlarımızın üstümüze titremesidir bizi kötülüklerden koruyan.sevgi bağları üzerine diziler vardı eskiden.şimdi macera filmleri bilim kurguyu konu almış durumda olduğundan western fimlerine olan ilgi azaldı.yinede izlenmesi gereken filmler bunlar.kendi hayatımızla benzerlikleri vardır çünkü
17
-sen laf kalabalıklığı yapıyorsun derin anlamlar bulmuş gibi ama hikaye yok yazdıklarında.şiirlerini değerlendirmek isteyen dergi editörü böyle söylemişti ona.oysa taşradan ne hayallerle gelmişti istanbula.burasının düşler mezarlığı olduğunu asla bilemezdi.oysa okul arkadaşları onu teşvik etmişti yazarlık konusunda.istanbulun karamsar havası ona dokunmuştu.varoşlarda başka bir hayat yaşanıyordu.bunu değiştirme gücünü kimse kendinde bulamazdı.şehir merkezine çalışmaya gelenleri tanımak mümkündü hangi sınıfa ait oldukları konusunda.hayatının baharında büyük meselelerle zihni meşgüldü.bu kadarmı kötü memleketin hali diye sordu arkadaşı arzuya.bunları değiştirmek bizim elimizde demişti çoğunlukla arkadaşları.soluk almakta zorlanıyordu bazen şehri tanımak istediğinde.meselenin yalnızca para olmadığını farketmişti.işte bu azınlıkta kalmış insanların yalanıyla yaşıyordu şehir.
18
ortadoğu ülkeleriyle yakın ilişki içinde olan türkiye ticarettede bütün ülkelere ihraç ettiği malların kalitesiyle biliniyor.gelişmekte olan bir ülke türkiye.likidite sıkıntısını lirayla karşılayabilir türkiye.fiatlama varlıkların satış değeriyle ölçüldüğü gibi mal ve hizmetler liranın değerini artırması beklenir.
19
keynesyen ekonomi devletçilik demek.ekonomik buhranlarda kamunun istihdama dönük yatırım yapması.şirketler zarar gördüğünden gelecekle ilgili tahminlerde değişiyor.bu krizden çıkışın çaresi birazda eşitsizliğin bir sorun olarak görülmesine bağlı.türkiye bu sorunun bir ortak sorun olduğunu konsensüste birleşmeli.piyasalar arz vetalebi dengede tutar.ancak adil paylaşım bir ekonomik sorun olduğundan sosyalist teoride fiatlamanın zorlaşmasıdır tüketimin üretimi karşılama hacmi bakımından
20
türkiyede şirketler varlık değeriyle işlem görmüyor.tahvil ve bonolarda karlılık konusunda bir yeterlilik yokmu.altına indekslenmeli belkide resmi kağıtlar bu kaybetme psikoloji karşısında.altın tüm zamanların rekorunu kırıyordu.dolar 7 lirayı görmüştü lira karşısında.faizler yükselirdi bu durumda ama insanlar dövize yatırım konusunda ısrarlıydı.türkiye borç ödeme konusunda gücünün üstünde bir savurganlık yaşasada ekonomik üretim noktasında piyasalara güven duymayı öğütlüyordu parametreler.
21
bu benim babamdır demişti kardeşine babası hastanede.kimsenin anlayamıyacağı bir dille konuşuyordu doktorlara.vicdanı konusunda bir sorgulamadan geçecek erdemleri yoktu.kimin için tespih çektiğini anlamazdı karısı.ama yinede başarılı sayılırdı insanları kandırma konusunda
22
-atatürkçüler verilen paraları alsınlar.böyle yakınmıştı gördüğü muameleye.işte şehrin kimliğini deşifre ediyordu insan manzaraları.bir ressamın acısı kadar dokunaklıydı serzenişi.onu intikam almaya zorlayan yanılgıları değildi.aksine bir meydan okumaya verdiği yanıttı katillerine karşı duyduğu nefret.
23
-polise şikayet ederim imdat polis yokmu diye çığlık attı.sesini duyurmaktan başka gayesi yoktu.yıllar ve aylar işkenceyle geçiyordu.ne kadar çırpınsada yalnız kalıyordu çaresizliğiyle.insanların güvenilmez oluşu yorgun düşürmüştü hayatta onu.burda başka bir zaman yaşanıyordu. masumiyet ve suçluluk bir aradaydı sanki.insanlara itici gelir eski türk filmleri yalnızlığı çağrıştırdığı için.bir anlamda hayal mahsülü hikayelerin hayatımıza girişi.ihaneti onun için anlamsız bulmuştu.çünkü tüm güzellikleri yoketmeye yeterdi nefsine güvenmek.insanki ruhunda yaşattığı güzellikleri çoğaltmanın erdemiyle girebilirdi insan arasına.ama yalnızlık fedakarlığı anlamsız kılınca kendi iradesini hiçe sayar insan.cezalandırma şekli suçlulukla ilgili olmalıydı.belki o zaman minnet duyardı insanlara.
24
ne hasta bekler sabahı demiş necip fazıl.hayatta bir mucize aramadım hiç.hürriyetine düşkündür insanlar.izaha mahal verilmeyecek noktada muhaldır duygularım ağırlaşan zamanın fevrinde.haksızlık etmek gibi bir gayeye inanmadım hiç bir cananın rehgüzarında.gökkubbede inliyor lalezarından dökülen hülyalar.bir gülün öfkesiyle tarumar olmuş bahçeler afeti cananın suretinde.hülyalı dalgınlıklara gebe bir gecenin kanayan saatlerinden zamana düşen nağmeler.hicrana batmış yıldızlarla kamaşmış gök letafetin inkisariyle cedelleşen manası gibi sebillere hasret bırakırken gurbeti.
25
insan hakları denince veda haccını hatırlarız ilk anayasa olma özelliğiyle.hürriyetin islamdaki anlamı haklar açısından ele alınır.bunun toplumdaki karşılığı meşrutiyettir.ancak bu tecrübe cumhuriyeti ikame etmek kadar önem kazanmamış.hilafette halife seçimi çeşitlilik arzetmiş olsada islam liyakatta görmüş ehliyeti.halifeye biat peygamberle başlayan bir gelenek.belkide ilk islam devleti kurulmuş sayılır bir topluluk olmanın kurallarını belirleyecek şekilde.nitekim hudeybiye anlaşması bir diplomasi başarısıdır müslümanların.cihadın yalnızca bir harp olmadığı biliniyor.iç karışıklık siyasi anlaşmazlıklarla çıkar.halifeye emir dendiği gibi islam hukukuna vakıf içtihatta bulunma selahiyeti aranır yöneticide.hilafet osmanlıya geçtiğinde dünyaya hükmeden bir devletin tek güç olma realitesine bağlanmıştı siyaset.istanbulun fethi bizansın tarihten silinmesi kadar romanın varisi yapmıştı osmanlıyı.müslümanlar viyana önlerinde bozguna uğradıktan sonra bir geri çekilmenin ruh halini aşma cehdiyle savaştılar.batıdaki toplum yapısı inşa edilirken osmanlının teşkilatçılığını aklın süzgeçinden geçirmekle kendi ideal formunu oluşturuyordu.dünyayı sömürgeleştirme kendi çıkarı için mazur görülsede felsefelerinde gerçek hayatla tezat iddialarda bulunuyordu bu ülkeler.hilafet osmanlıya geçtiğinden bir çöküşün travmasını yaşadı islam coğrafyası.osmanlı bütün egemenlik haklarını kaybetti 20.yüzyıla gelindiğinde.üretmeden tüketen bir ülke olması bir pazar haline getirdi islam coğrafyasını.üniversiteler donanımsız olduğundan beklenen verim alınamıyordu faaliyet noktasında.inancın yozlaşması kültür poltikalarıyla aşılmak istendi.çok sayıda yazar ve düşünür toplumun hastalığını tedavi etmek için materyalist felsefenin olanaklarıyla düşündü.doğu batı karşıtlığı kendi terör örgütlerini besledi.abdülhamiti deviren ittihat ve terakki dinle bilimi uzlaştırma çabası içine girdi.cumhuriyet kurulduktan sonra bu tutumu sürdürenler olsada istiklal harbinin kazanılması bağımsız olmaya yetmemişti.
26
şeytanın oyun kuralı neydi.bir yüceltme yanlışlığına düştüğünden huzurdan kovulmuş oldu.şimdi haklı olmanın ezikliğini yaşıyor insan.dünyanın hayrı nedirki bir güç gösterisine dönüşmüşse hakikat.
27
o dergiler hep dekor intihar saatlerini hatırlatan.yağmurda ıslanmış insanların düne dair hatırladıkları.newyorkta iyleşmiş yaraları tanrının.nerenle konuşuyorsun ey gökyüzü.sebepler aleminde bu yalnızlığın tarifi nedir.
28
asya ekonomileri nasıl toparlanır sorusu için trendlere bakmak gerekiyor.buda istikrarlı bir yönetimin piyasaları ikna etmesine bağlı.arz talep dengesi dikkate alınırsa istikrarlı bir büyüme sağlanır.paranın değeri üretimle ölçülür.
29
ağır senfoni kör etmiştir toprağın gözünü.sanmaki yaşıyorum diyor filozof.ve zamanın ıstakasında sonsuz sayılar.tarihle yokluyor kapımızı simerenya ağıdı.hastalıklı imgelere asılı eros.konuşmanın noterinde masaya oturuyor hasta kumarbaz.
30
ölümün hayata mana kattığı bir gerçek.nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz nasıl ölürseniz öyle dirilirsiniz hadisi bu gerçeğin ifadesidir.çünkü hayat zorluk ve kolaylıklarla irademizi sınırlar.kimse için hayat vazgeçilir değildir.
31
kuran öğrenilen bir şey değildir.bu sözü tepkisini çekmişti hocaların.kainat ağacında kuranın çekirdeği var.risale-i nur bu hakikatleri açıklıyordu.ancak talebelere bunların tefsir olduğu öğretilir çağın sorunlarına karşı yazılmış.
32
ayasofya ibadete açıldı.bunun sonuçları ne olur zaman gösterecek.ilk büyük mabet olmasının ayrı bir önemi var hristiyanlar için.tarihte doğu romanın başkenti istanbulun fethi hilal-haç savaşına neden olmuştu yüz yıllarca süren
33
her gelişimde çayeli.kucaklar beni en yoksul haliyle.çamura batmış düşlerle karşılar karlı dağları çocuklukta kalmış yağmurlara tutkuluyken kalbimde yer etmiş kırgınlıklar gibi ezilmiş soluklarda rüzgara tutunan kuş cıvıltılarıyla
34
okudukça anlaşılması beklenir kitapların.talebeler okul çağında roman ve hikaye okur.ders kitapları bu kaynaklara yönlendirir öğrencileri.ayrıca felsefe için vazgeçilmezdir fizik kanunları.hürriyete mani olarak görürüz hayatımızı dine göre tanzim etmeyi.muhayyilemizde karşılığı yoktur dini açıklayan terimlerin.öğrenmenin zorluğunu yaşar zihin onun için.ezbercilikle yetinmeyi öğretir bize şartlar kavramakta zorlandığımız için dünyayı.
35
savaş için donanma hazırdı.akdenizde bir güç gösterisi vardı bütün devletlerin.türkiyenin etkinlik alanı oluşturması yunanistan için bir savaş nedeniydi.arkasındaki güçlere güvenmişti ülkelerin felaketi olan terör örgütleri.türkiye libyadaki iç savaşa müdahildi onun için.batılı ülkelerde bir yalan siyaseti vardı barışı amaçladıkları konusunda.hepsi türkiyeye karşı cephe almıştı.türkiyenin etkinliği artıyordu bütün dünyada.
36
düşünde görmüştü bu manzarayı.gökdelenlerin arasından akan otoban.imara açmak doğrumuydu marmaranın kuzeyini.bu bölge karadenize kadar yeşil bir alandı düne kadar.şimdi yapılaşmaya izin veriliyor.istanbul sınırlarını genişletmeyle çevresindeki şehirlerle bütünleşiyor.bir finans merkezi olabilecek güçtemi ekonomik kapastesiyle.bu konuda çalışma yürütülüyor hiç gündem oluşturmadan.
37
düşünde görmüştü bu manzarayı.gökdelenlerin arasından akan otoban.imara açmak doğrumuydu marmaranın kuzeyini.bu bölge karadenize kadar yeşil bir alandı düne kadar.şimdi yapılaşmaya izin veriliyor.istanbul sınırlarını genişletmeyle çevresindeki şehirlerle bütünleşiyor.bir finans merkezi olabilecek güçtemi ekonomik kapastesiyle.bu konuda çalışma yürütülüyor hiç gündem oluşturmadan
38
gerçeği nasıl anlarız sorusu için düşünmüş filozoflar.ancak bu noktada seçimler farklılaşır.haklılığın işaretlerini sanatta ararız.sanatın konusu belirlenmişse özgürlük arayışına çıkar felsefe.keşke mucizelere açlık çekenleri ikna edebilseydi teoloji.insanın tanrısal irade için ölüme koşması kendi varlık özünde bulması nedeniyledir hakikatı.peki kime karşı haklılık kazanıyor inancı
39
felsefenin düşündürdükleri hakikatte karşılık bulur.ancak hakikatin nerde bulunabileceği sorusu için yanıtlanması gereken sorun zihnimizin kapalı olmasıdır vahye.burda toplumun ayarttığı statü için yaşar şahıs.bu gerçek bir arayışmıdır tartışılır.çünkü sanal olanla yorulmuştur zihin.hoyrat olanla yüzleşmekten çekinir temayüller.bu noktada yalnızlığa sığınır insan
40
iran islam devrimi fazlasıyla ilgiliydi cihatla çarşafı moda yapmak isteyenlerin düşüncesinde.el kaideye uzanan devrimciliğin devamıydı ışid benzeri yapılar.abd destekli bu örgütlerin amacı ne olaki kendi düşmanını yaratan yıkıcılık için avantaj sağlasın.şimdi fazlasıyla yerküreye fırsat tanınmalı bu kanlı dönemden sonra.savunacak yüzleri yok adaleti bir coğrafyanın acılarını tekrarlamak cehdiyle yaşayanların sahteliğine şahit olmakla.
41
öncelikle sorunlar ancak eğitimle çözülür.yüksek kültür amaçlanmışsa örgütlü mücadeleye geçilmeli.toplumu zincirlere vurmakla aynı anlamı taşır faşizm.emperyalizme karşı halkların kardeşliği için özgürleşmeli dünya.baskılar ve işkenceler söndüremez devrim umudunu.biliyoruz ki sistemler faşizmin bir oyuncağıdır sosyalizm olmadıkça.sömürülen emek sendikal hakların çiğnenmesidir.
42
uykusuzluk gibi bu utanç verici gece.yollarda hasret kokusu sonbaharın.ölümden söz ediyor yaşama inanmışlar.bir hırsız gibi tepemizde dolunay.ne çabuk unuttuk baharı erken vedaların hüznünde.yolculuklar ölümle sırdaş gibi kokluyor ayrılıkları.ve aydınlığa gömülmüş gibi ufka dalıyor çocuklar.topraktan alır gibi zamanın soluğunu.dağlarda yankısı kalmış bir acı gibi su.sana kentler büyütecek ormanlar.
43
terörün tanımına uygun bir akın.kapıdan geçmek için izin istiyor mekik.merkeze bu yönde bir haber geldi.yalnışlık evrenin çalkalanması demekti.enbiya ordusu kılıçtan geçirir bizi diye karşı çıktı buna akineton.yusuf ana kumanda masasında yecüc ve mecücden haber bekliyordu.zaman kendini tekrarlamış olamazdı.derin uykudaki musa bu sesle uyandı ve hızır için yeni bilgilere ulaştı hatemül enbiya.boşlukta yalnız kalmıştı isa.
44
zihin kontrolu altında yaşarken mekke için zarif yapılar düşünüyordu.islam dünyası batının bir nevi kültür sömürgesiydi.zincirleri kırmak için direniyordu zalimlere.islam rönesansı hayal ettiği bir kurtuluştu zulümden.herkes suskunluğa gömülmüşken bir uyanış gerekiyordu toplum için.dünya bir cennete dönüştüğünde hürriyeti bulmuş olacak ümmet.zenginlik ve iktidar müslümanlara geçecek
45
ilhan iremden;sazlıklardan havalanan bir ördek gibi sesin.ürkek şaşkın kararsız.şair demiş ya;dağların kimseleri yoktu benim uykuma yatarlardı.sonra sebahattin alinin benim meskenim dağlardı dağlar şarkısı.bunlar kalbimi çalan aynada şarkısı için gelsin.yaş değmiş gözlerime,kan damlar ciğerime,kim demiş üzerime,göğün yazdığı roman,vahşet dolu bu orman.
46
parayı bulunca bizi tanımazsın.bu endişelerle yaşıyordu babası.zenginliği ailesine tercih etmekten korkmuştu.herkesin durumu düzelince bir anlamı kalmazdı yoksulluk çekmenin.soluk alıp vermek ne kadar zordu.anlamın hayattan kopuşu gibiydi gözlerinden yaş gelirken reddedilmek.kitaplar odanın bir köşesinde sırları saklar gibiydi.geçmişle geleceğin arasında dergilerde kalmış o eski heyecanlar.
47
yeni yasa neleri kapsıyor.siyasi görüşlerin savunulması yanlışmıdır meslek örgütleri içinde.bir fikrin savunulması örgütlülük içinde daha kolay değilmi.fetö konusu çok yönlü bir mücadelenin parçası.bu örgütler kendi aralarında ayrılığa düşmüş durumda.bunlar devletin işleyişi içinde faaliyet gösterir inancı kullanarak.onun için herkesin himayesini görmüş çeşitli dönemlerde
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.