- 278 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tehlikeli kritikler
1
babasının hastalığı konusunda nasıl bir fikirde olduğunu merak etmişti doktor.yada bir kanaati olup olmadığını kontrol ediyordu.freud kadar düşünmüştü deliliği hastalığa yakalanmadan önce.bir faydası yoktu dünyanın insan hayatına.bunu anlamıştı hayatında nelerin eksik olduğu takıntısından sonra.kardeşide yakalanmıştı bu hastalığa.bununj suçunu kimlere yüklemek gerekiyor diye düşünürdü daima.yanlış seçimler bir hayata malolabilirdi.bu nedenle akıl sağlığını çevresel faktörlere bağlar düşünürler.trajedi yetmeyince umutlara yalnız kalırdı tanrısızlığını anlatmak güçlüğüyle.ne kadar destek olabilirdi kardeşine.bunu acısını yaşamak onun üzüntüsüne bir merhem olabilirmiydi.işte şizofreni yalnızlığı anlama sanatı gibi deliğin kimlik kazanmış hali gibidir hayatta.kitaplara sığınmanın şartı gibidir hayal dünyası.işte b u umutla büyür sevgiler.sevinçler kucaklamaktır yarınları onun için.
2
türkiye neden silahlanmak istiyor.bölgesel çatışmalara müdahil olacak bir güç olmanın gereği gelişmiş silahlar.türkiye geçmişte amerikadan silah temin ediyordu.artık çıkarları çatıştığından bir müttefik değil bölgesel bir güç.türkiye gücünü pekiştirmek için teknolojik transferin ötesinde çok daha donanımlı hale getiriyor silahları.erdoğan putin yakınlaşmasına bu açıdan bakmak gerek.türkiye savunma halinden kendi iradesini kullanmak durumuna geçmiştir.artık tehdit ve şantajlara boyun eğmiyor oluşu büyük güçlerin hedefi haline getiriyor ülkeyi.
3
’atatürk gereksiz bir insan değildi’.bunun gerçekliğiylemi yaşıyordu hayatı.yada hayatında borçlu olduğu insanlar varmıydı.farkedilmesede insanların sığındığı bir yalandı politika.her şeyin lüzümüne inanmak kültürün bir gereğiydi kurasna göre.lakin bunlar genel bir kanaat değildi insanlar arasında.hayata bağlanmanın gereği mücadeleci olmak değilmiydi.birazda millet olma bilinci vardı inanç ve kültürde.hz.muhammet gibi atatürkte kültürün konusuydu.fikir ayrılıkları bizi güçlendiren bir faktördü düşünürlere göre.oysa her insdan özgürlükten önce benlik duygusunu anlamak ister hayatta.insan olmak uzay çağıyla kıymetleniyorsa başka türlü yaklaşmalı hayata.çünkü dayanaksız kalmasıdır düşüncelerin bizi insanlardan uzaklaştırınca kuşkularımız.
4
Sayın şirin payzın.Türkiye için sosyalizm daima bir sorun teşkil etmiştir.bunun nedeni geleneklerimize bağlanmak istenmiş olsada batının karşılaştığı sorunlarla benzerlik taşır halkçılığımız.edindiğimiz bilgiler kitle sosyolojisini yaşarken karşılaştığımız güçlüklerde yeterli bir örgütlülüğün olmaması.rejimin neyi amaçladığı sorusuna nasıl bir yanıt vermek ister.çünkü türkiyenin politik geleceği sabote edilmek isteniyor ulusaql kumpaslarla.ayrıca bir dışlanma nedeni sayılmış inançlara bağlılığı.
5
Sayın şirin payzın.biraz renk katmak gerekirse hayata yanlışlığını anlarız yalnızlıkların.türkiye kimleri suçlu bulmuş sorusu için yanıtlanmalı yaşadığımız dönem.saygılarımla
6
anayasa yargılamanın hukuksuz olduğu görüşünde.isnat edilen suçların kanunda bir cezası yoksa verilen kararın keyfi uygulama olduğu yönünde görüş bildirdi.
7
türkiye adım adım kendi içine dönmeye zorlanıyor.ermanistan reel siyaseti kullanmanın gereğini yerine getirmekle oyunu batının lehine çevirmeyi başardı.ama siyasetin bu kadar sığlaşması bir anlam kazanacaksa türkiyenin yenilgisiyle yeni bir başlangıca fırsat tanıyacakları görüşünde olanlar için kaçınılmazdır hayal kırıklığı.türkiye lozan anlaşmasıyla kendi tarihini dokunulmazlık içinde bağımsızlıkla tanımlamış bir anlamda.dış güçler bunun bir oyun olduğu görüşünde olmakla zamanı geleceğine inanmışlar bu gücü devre dışı bırakmak için fırsat kollamaları.
8
uğur mumcunun yargılandığı şartlar.içimizde adalet duygusu insanlığımızın gereğidir.her yerde zulmun kaleleri batılın bayrağını çekmiş göndere.insan kendi gerçeğini inkar ediyorsa suçlu aramak için kendi dışında görmeli olayları.haksız değiller inançsızlığın bulunmadığı gerçeğinden öte bir anlam aramakta dünyanın sıradanlığı için rehin tutmak için adaleti bozmak isteğini topluma yüklemekle
9
bu yalnızca beni ilgilendiren bir konu değil.işte benzersiz mevlana diye bir kitap yazılıyorsa bunun sorumlusu tarihle barışmanın çağa aykırı düşmesi fikrini çiğnemiş olması batı karşısında.sonra şairin eldiveni kitaı için düzenlenmiş cinayeti açığa çıkarmıştı girdap ve safir kitabı.bunlar türk moderleşmesi için bir devri başlatan yapı taşları.ahmet altan kırmızı koltuk programıyla gündem olmuştu 90ların başında.ilk özel kanalın türkiyeye girdiği günlerde her konu tartışıldı bu programda.atatürkçülüğün sosyal demokrasiyle izdivacı gibiydi aslı erdoğan gibi yazarlarda ideolojik tavırlar.aynı zamanda bir bilim kadınıydı türkiyede uzay araştırmalarını başlatan fizikçi olmak kimliğiyle.osman kavala iş dünyasını dünyaya açmak gibi bir gayeyle girişimci kimliğini açığa çıkartma suçu vardı dosyasında egemenlerin çıkarlarını hedef almış olan.eren erdem için benzer suçlamalar vardı.barış terkoğlu araştırmalarını yayınlama imkanı bulamadı bir dönemde
10
’bu yalnıza beni ilgilendirmiyor’ dedi sorgusu alınırken.bunları söylerken adam akıllı sarhoştu.tabiki şahsi meselemde var hayatım konusunda.özel hayatım kontrol altında.bunlar yabancısı değildi geçmişteki anılarına bakınca.şarkılar neye tanıklık eder bir suçlu aramanın manasında.şöyle şehri gezmenin tutkusuydu kendini ele veren.yanlışlıklar komedyası denebilirdi bu yakışıksız ithamlar için.çünkü aklını karıştırmanın ötesinde bir kasıt vardı bu suçlamada.her şey anlamını yitiriyordu kanıtlar ortaya çıkınca.bir suçlu aranacaksa kaybettiği çocukluk oyunlarını düşünmeliydi muhatapları.ancak tanrının neyi amaçladığı konusunda bir fikri yoktu kesinlikle
11
tarikatlerin ağına düşmüş talebeler nasıl bir eğitim alıyor.medrese kültürü neden günümüz için aydınlatıcı olsun.faydasız ilim dendiğinde dünyevi ilimler anlaşılıyor.oysa insandaki arayışı uyandırma konumunda olmalı verilen eğitim.çağdaş kültürü anlamanın bir fantastik tarafı varmıdır sualinden önce seküler dünyanın bir planlamayla var olduğu nazariyesi.bunlar çağdaş felsefenin konusu.islamın gündeme taşınması zorlamıştır hakikatı arayan samimi kültür arayışı için yola çıkanları.fetönün bir kimlik sorunu yaşatması cemaatlere bakışı değiştirmiş anlamayı gerektirdiği için felsefe.halen tarihte kalmış sorunları tartışmak bir çözüm getirmez çağın sorunlarına.bu nedenle islam kaynaklarını anlamakta karşılaşılan güçlükler aşılmalı düşünce ufkumuzu kurana açacak hüccetlerle.hafızanın kendini güncellemesi nasıl bir çabayla mümkün sorusu için yanıtlanması gereken toplumun nasıl bir işlev yüklemiş olmasıdır bu tür kurumlara.islamın yanıt araqdığı sorunlar için çözüm ararken başvurduğu araçların anlamsızlığını yaşamaktır bir zihin inşa etmenin zorluğunu anlamak.
12
Kırılmış ikona işlenmiş günah diyorya küçük İskender Şehsuvar şiirinde.avrupada sanatçılar hayatlarında değeri anlaşılmamış yapıtlarıyla gündem oluyordu.ortaya koydukları imgelem gücü sonraki dönemi idealize etsede sanatçıların hayatında yoksulluk vardı birkaç istisna dışında.türk edebiyatı bu kötü geleneği sürdürmüş yeşilçamla birlikte.sanat satın alınamaz olduğundan sanatçı kendini halkın takdirine bırakır zamanla.evet bu bitmeyen bir çile.yahya kemal gibi şairleri çok duyarız mütevazi hayatlarıyla.istanbulda boğaziçinde diyen orhan veliyi.arkadaşı oktay Rıfat için yazdığı şiirlerde bir yaşama sevinci vardı.günümüz yazarları senaryo yazmaqk gibi bir idealle yaşamıyor nedense.sinema emek ve seviye ister.ki canlandırmak mümkün olsun hayalleri.hayatın kıyısında bir şatoda yaşar sanatçı süslü kelimelerle ifade edilen.
13
kuranın ulaşmadığı yerde dini inançlar vardı.mezopotomyada ilk uygarlığın izleri var.insanlığın tarihi ne zaman başladığına ilişkin merak çeşitli inançları ortaya çıkarmış.bunlarla ölüm sonrası hayat kanıtlanmak istenmiş ne kadar imkansızda olsa anlamın tutarlı oluşu.insanların beklediği işaret merakları ve çatışmaları kaldırmaya yetmemiş hayatın alegorisi içinde.cennet tasvirleri ilahi kaderin bir takdir olarak görülmesi maneviyatın derinliği içinde.mabetlerin görkemiyle tanrıyı yüceltme sanatını ilke edinmiş ademoğlu.efsun ve aklın gelgitleri içinde bir çağıltıya dönüşmüş inanç.saygı uyandıran erdemlere sıkı sıkıya bağlıdır günaha bulaşmamış fikriyat.işte ondan ulviliklerde gezinir bakışlar.aşkın son merhalesi gibi çiçek açmış mozaikler için hayaller kanatlanır maverada.huzur ve sukün bulunduğunda şeytanın iğvası kol kanat gerer zülme.bu şekilde anlamlar çıplak kalır loş odalarda
14
modern fransız şiiri dünya için olduğu kadar paris içinde yaşamı dramatize eden temalarla bir trajediyle neticelenmiş arayışların sonunda.fransız aydınlanbması düşüncenin olanawklarını zorlaqmış şiir ve resimde.edebiyatın incelikleri fransız edebiyatında bir değişmenin zorlukları olarak anlaşılır.20.yüzyıldaki buhranları sorgulamış cins zekalar.intihar korkusuyla yaşamak aşılmaz bir duvardır alışkanlıklar için.ölüm sonrasını düşünmek zorluklarını yaşamaktır hayatın.yani bir reddetmeme önceliği tanımaz hayata kuşkular.bu zehirlenmenin ötesinde bir çıkış adına mücadelenin gereğidir düşünmek.huzuru bulmak fikrinden neden uzaklaşmış bir konforu arayan insan için yalnızlaşmak.mistizm sanıldığı gibi yalnızca bir aqfyonmudur iradesiz kalma uğruna teslimiyete yenilmek.bunu anlamanın uzağındaki insan için idealizmin açtığı pencereler var özgürlüğü anlamanın dünyasına.vahşetle merhametin aynı kaynaktan beslendiği görülür.yalnızca insana tanınmış bir ayrıcalıktır bir hayat inşa etmenin koşullarına hazırlanmak.yabancılaşma için sanatın ifade güçlüğü yaşaması özgürlükte belirsizliğin evriminde tekamülü yaşaması direncin.buda batının başka bir yüzüdür totemlerin gölgesinde kalmış hükmetme aracı için işgal ve hegomonya.bunun nedeni doğamızdaki değişmez ölçülerin tanrısallık karşısındaki benlik zaaflarına bağlamak tanıklıkları.
15
plastikmiş bilgi zannına kapıldığın erdem.evler değişmiş çocukların oyunuyla.yıllar bunu çözmek için uyandırmış masalları.plastıikmiş bir hakiki acı arayışına çıkınca susam sevinçler.tahrip edinde bahçeleri zehirli ırmaklar.bulanıyor ummanda rüyamızın maverası.sabahları çiğlerin ıslattığı bir öyküdür şarkıların en saf hali.bunlardan sıçramış kente ulu mabetler.ağır saatinde tınıların ayın yüzündeki sahte işaretler gibi uyuşmuş ejderhalaqrın ağzı.böyle çıkılmış komadan bir şehri mücevher yapan akşamında binlerce yıldızın kamaşması büyülerken geceyi.
16
şu hayatta neler oluyor klibine bakınca bir çok ayrıntıyı kaçırdığımız hissine kapıldım bu tür görüntülerde.her şeyden önce bizi anlatan hikayeler var.öğrencilik yıllarımız serserilikle geçtiğinden şehri dolaşmak için çıktığımız maceralarda gizli madonna la isla bonita filminde bu durumu özetler adeta.yeni bir aşka yelken açmanın mahcubiyetini yaşadığımız kırgınlıklara dokunuyor anıları sayıklayınca rüzgar.şimdi birazda yağmuru dinlemek gerekiyor şarkılardan sonra.dünya paylaşınca güzel her tür iklimin sararttığı mevsimleri bir gururla yaşamda buluşmanın yabancılığı gibi bizi sarsışı ölüm karşısında.
17
türkiye kalkınmada gösterdiği başarıyı ak partiyemi borçludur.ak parti iktidara geldiğinde ekonomi henüz özelleştirilmemiş milli varlıklardan müteşekkil bir milli servetten ibaretti.reformlar gelir adaletsizliğini ortadan kaldırmaya yetmeyince sermayeye aktarıldı milli gelir adeta.ak parti halkın taleplerini dinlemekle iç barışı sağlamak gibi bir sorunun üstesinden gelmiş oldu bir çok insana göre.ama yönetsel erkin yetkiye tanıdığı meşruiyet gözden uzak tutuldu.cumhuriyet ve demokrasi bu şartlarda anlamını yitirmiş oldu partizanca tutumun egemen olmasından sonra.
18
yollarda gördüklerine başkalarıda şahit oluyordu.neden bir sorun teşkil etmişti senaryo yazarlığı.oysa yalnızlığına yetiyordu hayal kurmak.bir duanın sırrına ermekte görülmüştü ideolojiler.peki kime karşı savunacaktı kendisini bu kuşatmanın içinde.kuşkusuz yalnızca emek değildi bu kavganın anlamı.ancak güzelliklerle gönenmişlerdi bu doğayı aşkın kitabı yapmakla.bilmekle yaşamanın farkını nasıl anlayacaktı insan tanrı bu tuzakları boşa çıkarmıyorsa kurduğu oyunla.nihayetinde fikrin işçiliğini yapanlar için beyinde başlıyordu bulmanın marifeti.bunu anlayacak zekaya sahip olmanın onuruyla bu davanın bir ferdi olmuştu.ayrıca hesap vermekle kendini teslim edemezdi celladına.
19
her yenilik bir kelimeyle başlar.bir yahudi ilkesi olan bu hayat felsefesi modadan sinemaya her tür yeniliğin afyonudur dünya hakimiyeti için.yaratıcı aklın gereğidir özgür düşünce onun için.sanat aşılmaz gibi duruyorsa bunu yücelten mantıkta çağdaş felsefe vardı.inancın bir çıkmaz yaşattığı görülür cemiyet hayatında bu düşüncenin dışlında kalmakla.islamcılar edebiyatla tanışmıştı davaya sahip çıktıklarında.sonraları tarikatler bunun meyvesini toplamıştır modernle çatışma yaşadıkları için.çünkü bir isyanla yaşıyordu toplum içinde insan.bir birey olmanın koşullarını hazırlıyordu özgür düşünce.
20
’biz haklı bir davayı savunuyoruz’.anlatılanlar böyle bir anlam uyandırmıştı zihninde.öcalan kitapta yazıyordu büyük kürdistan hayaliyle yaşayanlara.böyle bir entellektüel kümlikle tanınmak istiyordu artık.imamoğluna pontusçu diyenler etnik kimlik siyaseti yapıyordu.türkiye yaslnız bıraskılmaqyacak kadar değerli bir vaqtan topraqğıydı.avrupa kapıları açılırsa demografik yapısı değişecekti.bunun farkında olanlar bir yalnızlığa mahküm etmenin haklılığını savunanlardı bir çeşit kuşatmaya inandıklarından belkide.kazanan barış değilse nefret tohumları yeşermeye başlardı.almanya acı vatan filmini bu gözle izlemeli biraz.çünkü artık kentin varoşlarında bu tür hayatın tedirginliği vardı her tür etnik kimlik için
21
mesut uçakan sinemanın şiirin ve her tür çabanın bir araç olduğu görüşünde.bu bizi sanat ne içindir tartışmasına götürüyor.insan tutkularıyla yaşarken uzak düşmüştür edepli bir hayata onun için.fikri hür nesiller yanılmaya mahkümdür din konusunda.ahlaka önyargıyla yaklaştırır savunduğu özgürlük.bu nedenle fıtratıyla değerlendirir anlam dünyasını.milli sinema yasaklarmı getirmiş sanata.kültüre bakışta batılılaşma etkilidir bizim için.şimdi isabetli bir değerlendirmekte kendi ölçülerimizi esas almak tekrara düşürür sinemayı.her zaman için bir farklılaşma söz konusu sanatta.birazda uygarlık gibi hüküm sürmüş düşünce insan hayatında.zamanla değişiyor algılarımıza hükmeden felsefeler.hakikat tanrıyla karşılaşmak mıdır gayb aleminde.bunu anlamak için insana bir hayat yetermi bilemiyoruz.estetik aradığı güzelliği bulurmu inançta tartışılır.çlünkü bir reddetmeyle geçersiz kılınmıştır hayat yalanlara mahküm olmakla.
22
ahmet uğurlu yılmaz zafer ve pelin batu gibi oyuncularla günümüze geldi türk sineması.yeni filmlerde fikirsiz bir halkçılığın geleneksel hayatı yücelttiği görülür.türk sineması yeşilçamın anlatım dilinden uzaklaştıkça hikayesi olmayan filmlerle başarı şansı yakalaması imkansız.çünkü günümüz dünyası profan bir faydacılığın basitliğiyle kendini ifade ediyor.popülizmin sığlığını yaşıyor çekilen filmlerin azlığına rağmen.zamasnın getirdiği acıları sinemanın konusu yapmak gibi bir önceliği var sinemanın.ideolojiler önyargılı olmanın nedeni değildir yalnızca.çağdaşlığın ölçüsü pelin batu filmlerinde tartışılır en baştan beri.moskoıvanın şifresi tarzsındaki filmlerin ütopya yaratma şansı yok halk kültürü için.bir hayal kırıklığı yaşanmışsa sinemada seçilen diyalogların bir mesaj vermesindeki gerekliliğe uzak düşülmesine bağlamak gerekiyor günlük hayatla sanat arasındaki farkı anlatmaktaki sahne başarısına bakınca.
23
yeşilçamın dram yüklü hikayeleri aksiyon filkmlerinede yansır.türk sineması tarihinde iniş çıkışlar yaşar yeşilçam özelinde.70li yıllara değişim sancılarıyla girilir.türk sinemaqsı bu dönemde kimlik kazanır her alanda verilen ürünlerle.hülya avşar lüks hayatın sınırlı tuttuğu aile filmleriyle sinemada yer alır başlangıçta.sonraları aşlk filmlerinin vazgeçilemediği rollerle çıkar seyirci karşısına.kadir inanır ve cüneyt arkın gibi sanatçıların filmlerinde oynar 90lı yıllarda.bu dönemde gülben ergenle yaşadığı rekabette sinemanın dönemsel şartlarını yaşar seyirci.beren saat ve kıvanç tatlıtuğ sinemanın yeni idoluydu 2000li yıllara gelindiğinde.bu dönemde filmlerden ziyade dizilerle tanındı sanatçılar.merve boluğurla demet akalın kavgasını değişen şartlarda görmeli.artık gündem dışı kalmış eski yeşilçam sanatçıları.cem yılmazın serenay sarıkaya sevdası gündem olmanın çelişkilerini hatırlatıyor sanat tartışmalarını duymak isteyenlere.can yaman artık gençliğin hangi sanatçıları konuştuğuna dair ipuçları veriyor bize.işte aşklarıyla gündem olmanın ötesinde sinemaya katkıları konuşulmalı gençliğin hayranlığını kazanmakla.yılmaz erdoğan ve beyazıt öztürk gibi sanatçıların yaşlandığı gerçeğini kabullenmeli sanat camiası.bunlar şöhretlerinin zirvesinde toplumun nefretini kazanmış yaşadıkları seviyesizlik nedeniyle
24
sahte felsefe ve madde makyajı.panik kaltak şiirinden bir mısra.sol yayınlar kendini zenginleştirirken geleceği inşa etmenin koşullarına hazırlanıyor.öldürüm ve kan demek değildir siyasi tavrımızla beliren ayrı kampların düşünme biçimlerine hazırlanmak ödevi.açıkça emperyalizmin günümüzde karşılığı nedir.faşizm demek güçlü devlet idealini yaşatmakmıdır içinde halk olkmayan bir ideolojiyle.nazizmin günümüzdeki kalıntıları birazda fikir fukaralığı değilmi.amerika ve avrupa bu korkularla sürüklendi geleceğin dünyasına.şimdi sanatta sıkıntı yaşanıyorsa poetik tavrında görülmeli haksızlığı yaşayanların vardığı noktayı görmekte.savaşların bizi sınadığı bir dönemi yaşıyor ülkemiz.din faktörü kutuplaşmanın tezini çürütmeye yetmiyor.ancak ortak tarih bilinci aşınmaya uğruyorsa zihnimizde.mekkeden newyorka uzanan bir farklılaşmayı izah etmekte zorlanır ideolojik parametreler.her şehrin alınyazısında var tarihin bıraktığı miras.kudüsün acı çekmesi parisin yalnızlığını anlatır bize.insan olmanın kederini görmeli yaşantımızda.sosyalleşmeyi yaşadığı ölçüde öne çıkar toplumlar.insan bunu anladığında restini çeker ideolojilere.peki nasıl tarif edecek kendini inanç.bunun için başvuru kaynağıdır aydınlanma.bu her dönemi anlama ölçüsüdür insan için
25
cem yılmaz şahsi çabalarıyla sinemaya adını yazdırmış bir sanatçı.espiri güldürmek için yeterli bir çaba değil.güldürmek gibi bir mecburiyeti yok sanatın.ancak hangi piyesin oynandığından emin olmalı izleyici.ahmet hakan cem yılmazın çaptan düştüğü kanaatinde olsada insanların komedyene hangi gözle baktığına dair bir saptama sinemanın inandırıcılığıyla ilgili.sinema için halen umutsuz olmalıki eleştirme makamında değil üstat.
26
selefilik geleneği reddederken modern bilimin imkanlarıyla düşünür.tarikatleri bir aracı olmak şeklinde tanımlar.bu nedenle kendini gizleyen tarikatlerin aslında gericilik olduğu fikrindedir selefiler.ancak son yıllarda cihadın vazgeçilemeyeceği düşüncesiyle islam dünyasında bir silahlanmaya girişmiş bu tür davetçi topluluklar.demokrasi bir küfür düzenidir selefilere göre.halkın tabi olduğu yöneticiler kim tarafından seçilecek sorusunu yanıtlamak zordur bu insanlar için.çünkü küfrün kaynağında laik cumhuriyet vardır.bunlar kuranın hükümlerini uygulamak gibi bir amaçla yaşamaz laik düzende.islamdan anlaşılan adalet ve ahirete hazırlıktır.onun için dünya ahiretin tarlasıdır mümin için.küfrün kaynağında zulüm ve cehalet var.onun için tağuti rejimler kendini dinin dışında tutar.buda islama savaş açmjayla neticelenir dünya hayatında.islam anlaşılmıyorsa kim sorumlu tutulacak sorusuna yanıttır cihat düşüncesi.bu ölüme koşmak değildir yalnızca hakkın rızası için.burda çağdaş felsefeden yararlanır moderne eleştiri getirirken.hikmet çağdaş felsefenin neresinde sorusu yanıtsız kalmıştır hakikatte iz sürmek için.islamın özünde düşünce aramak kuranın yorumuna başvurmakla neticelenir islam düşüncesi için.bu yalnızca reddetmekle açıklanamaz kültür varlıklarını.onun için sanatın çağdaş yorumunda görülür özgürlük arayışı.bu islama yabancı bir tutum değildir selefiler için.nasıl bir toplum istendiği gerçeğine yabancılaşmış bu tür oluşumlar.tarikat ve cemaatlerde benzer sorunlar yaşar islam coğrafyasında.
27
Amerika pkk işbirliği ortadoğuda farklı dengeleri ortaya çıkardı.türkiye 1910ların şartlarına çekilmek istensede siyasette bu kuşatma başarısızlığa uğradı.en son Yunanistan türkiye ile olan mücadelesini yanlış bulması.türkiye enerji kaynaklarını kendi imkanlarıyla çıkarmak isteğiyle bir anlaşmasya varılması fransanın beklediği sonuç değil aslında.türkiye sindirilmek istenmiş tek kelimdeyle söylemek mümkünse.türkiye kışkırtmaların anlamsızlığını farketmiş ta gerilimin en başında.yeni bir sömürüye duyulan özlemle açıklanabilir ancak bu saldırgan tavırlar.ayrıca dengeler siyasal sistemn üzerinden yürütülmek isteniyor siyasi savrulmalara bakınca
28
Halil sezai kim.hayran kitlesi nedir.yeni sanatçılar kendi olayıyla gündem oluyor.oysa sanat için insanın hayatına bakınca neleri ölçü görmek gerektiği hususu.magazin bir çok konuyu ele alır özel hayatlara bakınca.dini hayat bize anlayışı öğütler her zaman.ancak kötü alışkanlık insanı kabalık yapmasına neden olur.kimse kimseyi beğenmekle mükellef değil sosyal hayatımıza bakınca.burda tahrik varmı sorusuna yanıt aranmalı öncelikle.
29
yeni oyunculara bakınca hayat hikayelerinde sinema yok.fahriye evcen bergüzar korel tuğba büyük üstün gibi genç oyuncular senaryo sıkıntısından şikayetçi.hikaye nasıl gelişir günümüzde bunun ipuçları var senaryolarda.hayatı dürüst yaşamak gibi bir sosyal çevreye dahil olunma çabası ile toplumsal hastalıklar kuşatmış hayatımızı.depresyon bir duygu durum olarak ağır veya hafif şekilde bizi yokluyor.aynı şekilde altın vuruş olarak bilinen ağır dozda eroinle intihar yaygın şekilde deneniyor gençler tarafından.kime güven duymalı bir sorun olarak var hayatlarda.yeşilçam belki geçmişte kaldı ama türk sinemasında benzer kaygıları yaşıyor oyuncular.yanlış anlaşılmak ve yalnızlık gibi yaşamın hayatımızı sınavdan geçirmesi söz konusu
30
Bu konuda araştırma yapanların hayatına kastedildi.inancını yaşamak her bireyin hakkı ama dini duyguları istismar etmekle davada haklılık aranmaz.peki neden bu tarikatler himaye görüyor derin güçler tarafından.uğur mumcu bu konuyu araştırıyordu katledilmeden önce.turan dursunun katilleri özgürlüğü hedef alıyordu aynı zamanda.kültür boşluğunu bu tür yapılarla telafi etmenin adıdır rejimin bu gibi oluşumları bir sigorta görmesi devrimler için.
31
Barış terkoğlu eren erdem gibi yazarlar geliyor akla gazeteciliğin meselelerine bakınca.ismail saymaz yeni bir yazar kimliğiyle sözcüde yazmaya başladı.şirin payzın gazetecilik için nasıl bir çıkmazda olduğunu anlamak gibi bir sosyal problemler vardır gündemde bu isimler için.susturmak istedikleri gazeterciliğin prensipleri.ak parti bir tehditmiş gibi yargılıyor gazeteciliği.ahmet altaqn aslı Erdoğan gibi yazarlar ideolojik kimliği reddetme biçimlerinde görüldü medyatik tavırlarıyla.
32
Size gönderdiğim dosyada yazı hayatımıza ilişkin bilgiler fazlasıyla mevcut.rizenin sesi olmak yalnızca haber duyurmak olmamalı.çayelini başka türlü hayal etmek o kadarmı muhal.yada rizede bir kentli olmanın ayrıcalığını görmek.neden denizine bakıp bir kıyı kenti olmanın kıvancı olmasın insanlarda.
33
12 eylülü ben hatırlıyorum.babam akıncılarla temas halindeydi.yasak kitap arıyordu polisler.fransızlar kimin hakkını savunduğunu bilmiyor.macron türkiyeyi büyüyen bir tehdit olarak görüyor maalesef.abnin türkiyeyi dışlaması haklı nedenleremi dayanıyordu.türkiyede modern kültüre bakışta bir eksiklik olduğu muhakkak.irtica her zamankinden daha fazla kitleselleşme eğiliminde
34
Gerçek hayat dergisi islamın ideologluğunu yapıyor.böyle bir kavganın varlığı su götürmez bir gerçek.bir zamanlar aydın bilincinde bir görünmez halkçılık vardı.şimdi İslamcı kesimi tarikatlerle cemaatlerin temsil ettiği gerçeği.toplumu ajite ederek kendini haklı çıkarma savaşı antilaik tutumda kendini gösteriyor.inançlara yaklaşırken ihmale uğruyor toplumsallaşma için gösterilen çaba.bu nedenle kendi eksiklerimiz için yaşıyor olduğumuz gerçeği.selamlarımla
35
Sayın nihat genç.türkiyenin sorunları büyük.onca yayınevi var bunların okur kitlesi tarikatlerin tuzağına çekiliyor.işte onurlu bir hayat için direnenlerde görülen harikülade haller.böyle kandırılmak için maddi sıkıntı yaşamış insanların gördüğü tek çıkar yol olmuş tarikatler.bunların edebiyat dünyası yok.felsefeyi ahmaklık olarak gördükleri için kuranı yorumlamak insan aklına fırsat tanımak olarak görülmüş olduğundan karşı çıkarlar kutsal kitabın hayati maneviyenin bir parçası olmasına.
36
Doğru adreste olduğumu bilmek isterim.kurtlar vadisi bir çok noktada halkı bilinçlendirmek için kurgusal anlatılara girişti.bugün için yeniden sahaya indikleri görüldü ihaneti vatansızlıkta görmüş nitelikli ajanların.iyi çalışmalar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.