- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ETLERİ HARAM OLAN HAYVANLAR
Kur’an’da etleri haram kılınan hayvanlar dışındaki tüm hayvanların etleri helaldir. Zira Maide Sûresi 1. ayetinde şöyle geçmektedir: Ey iman edenler, sözleşmelerinizi yerine getiriniz! İhrama girdiğinizde avlanmayı helal saymamanız şartıyla size, şu okunacak olanların dışındaki hayvanlar helal kılındı. Şüphesiz ki, Allah istediği hükmü koyar.(Maide Sûresi 1. ayet) Peki nedir bu okunacak olan hayvanlar? Bu yine Maide Sûresi 3. ayetinde yer almaktadır. Ayete bakalım: Size şunlar haram kılındı: Ölü, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına kesilen, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, yırtıcı hayvanlar tarafından yenmiş olup da henüz canlı iken kesmedikleriniz, dikili taşlar üzerinde boğazlananlar ve zararla kısmet paylaşmanız. Bunlar, birer yoldan çıkıştır. Bugün kafirler dininizi söndürebilmekten ümitlerini kestiler; onlardan korkmayın, yalnız benden korkun! İşte bugün dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak müslümanlığa razı oldum. Her kim aşırı açlık durumunda çaresiz kalır da günaha eğilim maksadı olmaksızın, onlardan yemek zorunda olursa, elbette Allah, bağışlayandır, merhamet sahibidir.(Maide Sûresi 3. ayet) Hayvanlar arasında sadece domuz eti haramdır. Fakat diğer hayvanlardanda ölü, kan, Allah’tan başkası adına kesilen, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, yırtıcı hayvanlar tarafından yenmiş olup da henüz canlı iken kesmediklerimiz, dikili taşlar üzerinde boğazlananlar haramdır. Yine ayete dikkat edilirse dininizi kemale erdirdim demektedir. Yani bunlar haricinde başka hiç bir hayvanın eti haram kılınmayacak yani domuz dışındaki diğer tüm hayvanlar ayette geçen şartlar hariç helaldir. Zaten Şaffilere dikkat edilecek olursa Şaffi mezhebinde tilki eti helaldir. Müslümanlar Nebimiz Muhammed’in vefatından sonra mezheplere bölündüğünden 5 ayrı helal ve haram uydurmuşlardır. Zira 5 ayrı fıkhi mezhep uydurmuşlardır. Zahirilik mezhebinden bir kısım gelenekselcinin haberi yok biz onlara Kur’an’da haram kılınan hayvanlar dışındaki hayvanların etleri helaldir dediğimiz zaman hemen bizlere Kur’an’da bok ve sidik haram kılınmamış peki onlar helal mi? Diye soruyorlar halbuki Maide Sûresi 1. ayetinde çok açık bir şekilde size, şu okunacak olanların dışındaki hayvanlar helal kılındı. Demektedir. Yani sidik falan ayetin kapsamına girmiyor. Şimdide sidik ve bok helal mi diye Bakara Sûresi 168. ayetine bakalım. Ey insanlar, bütün yeryüzündeki nimetlerimden helal ve temiz olmak şartıyla yiyin; fakat şeytanın adımlarına uymayın! Çünkü o sizin açık bir düşmanınızdır.(Bakara Sûresi 168. ayet) Ayette çok açık bir şekilde "Ey insanlar, bütün yeryüzündeki nimetlerimden helal ve temiz olmak şartıyla yiyin" denilmektedir. Bu durumda idrar ve bok helal değildir. İşin asıl tuhaf yanı sidik ve boktan bahsedenler Bakara Sûresi 168. ayetine rağmen deve idrarı helaldir. Demektedirler halbuki deve idrarı temiz değilki helal olsun domuz eti haricinde diğer hayvanların eti helaldir dediğimiz zaman midemiz bazı hayvanlardan bulanıyor diyorlar Şaffiler’de tilki eti helaldir. Yani onlar yerler peki bir Hanefi’nin midesi tilki etinden bulanır mı bulanmaz mı? Bulanır. Bu durumda Şaffiler nasıl tilki eti yiyorlar? Aslında midelerinin bulanmasının sebebi hiç o hayvanların etlerini yememeleridir. Yine kirpide Şafii mezhebinde helaldir. Bir Hanefi’nin midesi kirpiden bulanır. Bulanması gayet normaldir. Çünkü hayatında hiç kirpi eti yememiştir. Bende 3Haziran 2021 günü bir kirpi kestim. Bunu yedim kirpi etini ilk defa yememden birde kirpi görünüş olarak fareyi andırdığından midem bulanmasına rağmen helal olduğu için yedim. Bu durumda modemin bulanması bana kirpi etini haram mı yapar? Ailem Şafii’dir. Benim mezhebim yoktur. Aileme helal olan bir şey bana haram mı olacak? Tavşana bakalım her 5 fıkhi mezhepte eti helal peki Şiiler’in nasıl oluyorda tavşan etinden midesi bulanıyor? İşte bu bile insanların bir şeyden midesinin bulanmasının sebebinin o insanın o şeye alışık olmaması sebebiyle midesinin bulandığını gösteriyor. Fakat insan midesinin bulanmasına sebebiyet veren bir hayvanın etini yerse o hayvandan artık midesi bulanmaz. Düşünün deve idrarından insanın midesi bulanır mı bulanmaz mı? Midesi bulanır. Peki nasıl oluyorda hem Bakara Sûresi 168. ayetinde helal ve temiz olma şartı koşulduğu ve deve idrarı temiz olmadığı hâlde deve idrarından midesi bulanmıyor ve helal olduğunu iddia ediyor? Birde hadislere bakalım bakalım onlarda ne deniliyor.
Cahiliyye halkı bazı şeyleri yerlerdi, bazı şeyleri de tiksindiklerinden dolayı yemezlerdi. Derken yüce Allah, Peygamberini (sav) gönderdi ve Kitab’ını indirdi. Onda helâlini ve haramını açıkladı. Artık onun haram kıldığı haramdır, helâl kıldığı da helâldir. Hakkında açıklama yapmadığı ise affedilmiştir. Sonra, "De ki: Bana vahyolunanda (bu haram dediklerinizi) yiyen kimse için leş, akıtılmış kan, domuz eti ki pistir ve günah işlenerek Allah’tan başkası adına kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir şey bulamıyorum’’ mealindeki En’am 145. âyetini sonuna kadar okudu. [Ebu Davud: Etime 30 (3800). Ravi: Ibn Abbas]
"Selman el-Farisî ve İbnu Abbas anlatıyorlar: "
"Resulullah buyurdular ki:
Helal, Allah Teala hazretlerinin kitabında helal kıldığı şeydir. Haram da Allah Teala hazretlerinin kitabında haram kıldığı şeydir. Hakkında sükut ettiği şey ise affedilmiştir. Onun hakkında sual külfetine girmeyiniz."
[Tirmizî, Libas 6, (1726); İbnu Mace, Et’ime 60, (3367).]
“Allah bazı şeyleri farz kılmıştır; bunları kaçırmayın, bazı sınırlar koymuştur, bunları da aşmayın, bazı şeyleri haram kılmıştır, bunları işlemeyin, unutmaktan değil, size olan rahmetinden dolayı bazı şeyler hakkında da bir şey buyurmamıştır; bunları da soruşturmayın.”
(Dârakutnî rivâyet etmiş Nevevi de hasen olduğunu bildirmiştir.)
"Allahın Kitabında helal kıldığı helal,haram kıldığı da haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allahın serbest bıraktıklarını kabul edin. Ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.
(Ebu Davud Etime 39/Tırmizi Libas 6 İbni Mace Etime 60/ El-müracaat sayfa 20)
"Kuranın helal kıldığı hiçbir şeyi haram kılmadım, O’nun haram kıldığı hiçbir şeyi de helal kılmadım"
(Müslim,Fedailus Sahabe,95, Ebu Davud, Nikah 12)
Görüldüğü üzere hadislere görede haram olanlar sadece Kur’an’da geçenlerdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.