- 790 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İte Isırılmaktansa Çalıyı Dolanmak İyidir
Birisinde mutlak zarar görme sorun yaşama varken bir diğerinde hafif yaralanma, sıyrıklarla atlatma, pansuman yaparak şifa bulma vardır. Tercih burda çalıyı dolanmadan yanadır. Isırıldığınızda etinizden bir parça da koparılabilir, ölümlü bir taarruza da uğrayabilirsiniz. Kuduz bile olabilirsiniz. Ancak diğerinde bu denli bir risk yoktur. Ağır hasar görme ve hayati tehlike bulunmamaktadır.
……………………….
Söz kişiyi ilgilendirebileceği gibi toplumu ve bütünüyle milleti memleketi bile ilgilendirebilir. Kişiler arasında nasıl ki sorunlar sıkıntılar var ve sonunda badireler varsa daha büyük organizasyonlarda da aynı türden meseleler vardır.
……………………….
O nedenle ite ısırılmaktansa çalıyı dolanmak daha iyidir, evladır. Tercihli yol budur. Başımız ağrımasın, rahatımız bozulmasın diyorsanız sorun olacak, sıkıntı verecek kişi ve meselelerden uzak olmak gerekir. Ancak zorunluluk hasıl olursa gemi azıya alıp karşılık vermek gerekir. Hep alttan almak, siz haklısınız demek daha cüretkar hale getirebilir muhatabınızı. O şartlarda ya zillet içerisinde yaşamak ya da başı dik, onurlu bir hayat sürmek adına her şeyi göze almak, karşı hamle yapmak gerekir.
Kemal SEYFİ
27.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.