- 320 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
çağdaş dünyada kadın
öz ve tözün birbirini tamamladığı görülür felsefede.töz bir güç olarak oataya çıktığından varlığı itibariyle değişmez öz değildir.suret ise resim sanatını ilgilendirir daha çok.şeklin anlamı dolayımında varlıktaki bütünsel yapıdır bişuur ve zişuur varlıklar için.özün biçimlendiği manayı edebiyata yansıtmış kadın güzelliği.feminist dünyanın edebiyata ve sanata katkısı nedir mona lisadan günümüze.dünya kadar türkiyede makes buluyor kadın hareketleri.türkiyede feminizm hareketleri kendi modasını yaratmış islamcı iktidarla.bu kemalizmin çöküşü demekmi dindar kadrolar için değişince yönetim algısı.feminizmin islamla uyuşması mümkünmü selefiliğin katı tutumuna karşın.islamın savunduğu özgürlükte kadının yeri ve konumuna nasıl bakış getiriyor islamcı entelijansiya.mutlak özgürlüğe karşı feminizmin getirdiği itirazlar.kadın hakları feminizmin mücadele ruhunda var bakışı ne kadar doğru.feminizmin eşitlikten kastettiği iş bölümü değil kuşkusuz.birlikteliğin şartlarını düşünceler belirler söz konusu yaşam olduğunda.özgürlük için ne anlıyoruz hayattan sorusu için kaç bahar geçmesi bekleniyor vuslattan.değişen türkiyede kadın havva çaha e.sare aydın yılmaz ve ömer çahanın ortak çalışması.cumhuriyetle birlikte kadına tanınmış haklar başörtüsü engeline takılmıştı.muhafazakar söylem eşit yurttaşlığı savunuyordu modern islam bağlamında.kendini destekleyen kitleleri bu söylemle ikna ediyordu para ve mülkiyetle açıklanan iktidar için.dişil dindarlık cinselliğe bakışı tartışmaya açmış.feminizmin tekil bir söylem görmenin ideolojik çıkmazı.bir kültür açmazıdır cinsiyetçilik yazar zehra yılmaz için.anlamı sorgulamak için fıtratın iznine tabidir hak arayışları.mavi çoraplar:ingilterede kadınların eğitim hakları üzerine bir oyun.nagihan haliloğlu kaleme almış.kadınların hayata bakışındaki farklılık.kendini beğendirme istekleri toplumsal role uygun düşüyor feminizmin cinselliği sınırladığı gerçeği bir bahanemidir feminizm karşıtlığı için.türkiyede farklılıklarına rağmen kadınlar:post feminist çağda türkiyede farklı kadın konumları nezahat altuntaşın derlediği bir kitap.farklılıklar genelde sınıf çelişkisiyle izah edilir.mesele kadın haklarını neyin biçimlendirdiği sorunu.islamın etkisi bir şekilciliğe evrilmiş yaşadığı dönemde.kadın hakları uygarlığın gerisinde kalmıştır devrimle islamın geldiği ülkelerde.cahiliyyeden islamiyete kadın musfafa öztürkün kaleminden çıkmış.islamın hürriyet kavramıyla açıklamak kadın haklarını.bu durum bağımsız değildir ruhlarda yaşanan inkılaptan.her alanda eşitliğin tartışıldığı şartlarda islam aydınlanması kadına iffetini koruduğu oranda değer vermiş.seyahat ve rivayetlerde hanım sahabiler ayşe esra ağırakça şahyarın kaleminden çıkmış.islamın ilk şehidi sümeyyeden günümüze kadın müslümanların hayat anlayışı inceleniyor.bir ilahiyat çalışmasını andırıyor konu seçimi.islam tarihinde kadın erkek ilimle meşgul olmuş inananlar.sessizliği söylemek-dindar kadın edebiyatı,cinsiyet ve beden-elifhan kösenin yazarı olduğu kitap için güncel edebiyatın anlamı düşünülmüş.kadın bedeni cinselliğin konusu olduğundan tartışmasız bir duygu sömürüsü yaşatıyor karşı cinse.geleneğin kapitalizmle imtihanı mülkiyetçiliği akla getiriyor islamın ahlakçı görüşüne karşı.islam sanatı bir varoluş biçimini özendiriyor moderni anlama durağında.islam hukukunda kadın,aile ve toplumsal cinsiyet judith e tuckerin kaleminden çıkmış.islam hukuku uygulama şansı bulduğunda modern hukuku bir ahlaki zaafiyet nedeni görmüş günümüz koşullarında.sorun mahremin anlaşılmasına ışık tutmuş en kaba şekliyle karşı cinsin ilişkileri ölçü kabul edildiğinde.kadın özgürlüğünün sorunları evelyn reedin konuya gerçekçi bakışını kadın haklarına çevirmesi cinsler arası etkileşimde görülmesi eşitlik sorununun.cumhuriyetin dindar kadınları fatma barbarosoğlunun kaleminden çıkmış hiçte gereksiz bir konu olmayışına bakılınca.türk modernleşmesi islamı farklı yorumlamış tezine haklılık kazandırıyor dinin yaşam için önem arzetmesi bakımından.sanattan bedebiyata bir kimlik sorunu dinin bakış açısına borçlu.türk modernleşmesi dinle arasındaki mesafeyi açtığından radikal bir söylem kazanmıştır laiklik.islamcı iktidarın devleti dönüştürme teşebbüsünde görülmüş muhafazakarlık.çatışan feminizmler-felsefi fikir alışverişi-,seyla benhabib,judith butler,srucilla conrell,nancy fraserin görüş sunduğu bir kitap.batıda ekonomik sorunlar çözüldüğünden felsefi tartışmalarla kimlik sorunu gündemde tutulmuş.refah toplumu feminizmi bir sorun olarak görmüyor onun için.halen tartışmalar sıcaklığını koruyor kent yaşamını kimlikle tanımladığından toplumsal örgütlülük.ancak aileye bakışı sorunludur feminizmin.cinselliğin diyalektiği iş hayatında yaşanmış sorunların aileye taşınması.cinsellik kadına nasıl bir ödev yüklüyor sorusuna yanıt aranmış shulamith frestone bu kitabında.ormanlı kadın hareketi serpil çakırın tarihten günümüz şartlarına bakışı getiriyor özgürlüğün yetmediği kemalizme yüklenmiş sorumluluk içinde.osmanlıda kadın hakları darul bedayinin kuruluşuyla başlar.bir çeşit güzel sanatlar demektir o günün şartlarında.erillik ve din birsen banu okutanın keleminden çıkmış cinselliği sorgulanması için özel hayatın yaşattığı sorunların kadınlara yüklendiği tezini açıklamak isterken.türkiyede şiddet özelinde tartışmak gerekiyor feminizmi.farklı alanlarda aile içi şiddetin erillik olduğu varsayımını uyandırıyor karşı cinse duyulan ilgiyi toplumun anlayış göstermesine neden olan.kuran ve yaşam arasında kadın raşit gannuşi tarafından yazılmış.bu geniş bir konudur ictimai hayat bağlamında.insanın yazgısı bir kavramla hayat bulmaz toplumda.kutsal kitap kadına emanet gözüyle bakar bizzat peygamberin ifade ettiği.her insan kendi hayatıyla mesuldur dünya hayatında.böyle bir genelleme vicdanların sorgusundan geçer yalnızca.eril tahakküm kitabı konuları varoluşçu bir gözlemle sorgulanması yazarın.pierre bourdieo bu kavramı tartışmaya açmış feminizmin kazandıracağı haklar dolayımında.hakları ve saygınlığıyla islamda kadın kitabı huriye martının kaleminden çıkmış.huriye martı çağdaşlıkla sorun yaşayanlara islam ahlakını bir reçete olarak arzetme cihetinde beynelmilel manada bir tarif getiriyor feminizme.belkide ahirete hazırlık görülmeli dünya hayatı.bu şekilde anlamlı hale gelir hak ve vazifeler.kadınlık daima bir muamma;osmanlı kadın yazarların romanlarında modernleşme kitabı ayşegül utku günaydın tarafından yazılmış.kendi döneminde muasır olmanın gerekleri edep ve erkan bilmekle ölçülürdü asrilik.istibdada karşı meşrutiyet müdafaa edilir hürriyet her şeyi açıklamanın aracı olduğundan.kadınsız inkılap;nezihe muhiddin,kadınlar halk fırkası kadın birliği yaprak zihnioğlunun katkılarıyla hazırlanmış.cumhuriyetin kadına tanıdığı haklar yeterli görülmüyor inkılabın coşkusunu hissetmelerine rağmen.çünkü antitezi islam olan bir cehaletten çıkışı salık veriyordu inkılaplar.halk fırkası kadın emeğine layık görmüştü hainliği.sanat seçkinciliği çağdaşlık görüyordu bir burjuva yaratmas azmiyle.devlet sermaye yaratmanın koşullarına hazırlıyordu halkı.gerçek halkçılığın nasıl engellendiğine yanıt aranmalı 12 eylülle.kadınlıkmı?annelikmi?elisabeth badinterin kitabı.böyle bir tercihe haklılık kazandırırmı fıtrat.çünkü insan için anatomi birincil seçenektir hak arayışında temel baz alınan.kötülüğün bir kader olmadığına inanmış yazar.türkiyede yasaklamalar vardı geçmişte.bir kuş resmi çizmenin isyan olduğu günler gördü bu ülke.etin cinsel politikası -feminist-vejateryan eleştirel kuram feminizme eleştiri getiren bir kitap.feminizmin düşünceye evrilişi tartışılıyor kendi doğası içinde kuramların.kadın olmak-islam modernite ve ötesi şule albayrakın kaleminden çıkmış.kadının kendine bakışında bir eksiklik varmı doğu toplumunda.şeriattan modern hukuka şiddetin gölgesinde hak arayışı.islamın demokrasiye bakışı meşgül ediyor islam ülkelerini.egemenlik haklarını islamın hayata geçirilmesi sorununda görüyor geri kalmışlık.bu nedenle bir çatışma içinde hayat anlayışları.bacıdan bayana cihan aktaşın değişen dinamiklere bakışını özetliyor toplumsal çalkantılar.ekonomik özgürlük islamın dönüştürücü gücünü sınıf çelişkilerinde görüyor.bu bilinçle kadına saygınlık kazandıran bir forma bürünüyor kazanılmış haklar.postmodern masallar:toplumsal cinsiyet ve anlatı stratejileri ayşe dilara bostanın kaleminden çıkmış.bir fark koymak gerekirse ortaya nasıl bir fark görülür kimlik arayışında.islamın kültüre bakışı sorunludur müslümanlar için.gelenekle yaşama sorunsalına katkı sunuyor modern kültür.iktidarın yücelttiği hayat tarzlarında bu açıkça görülüyor.örtülü kimlik:islamcı kadın kimliğinin oluşum öğeleri.aynur ilyasoğlu bu kitabında anayasal hak bağlamında muhafazakarlıkla imtihanını sorguluyor islamcılığın.islam kadına tanıdığı hakları bireysellikle açıkladığında modernin sorunu gibi algılanıyor yaşamsal fonksiyonlar.tante rosa sevgi soysalın bir kitabı.türkiyede kadın olmanın yazgısıdır bir aile ferdi olmanın mesuliyeti.onun için sosyalleşme muhafazakar kültürle açıklanır kapalı toplum içinde.bir mücadeleyi görünür kılmak zordur onun için.kanatlanmış kadınlar-osmanlı ve avrupalı kadın yazarlar dostluğu-senem timuroğlunun kitabı.kitap modernleşmenin köklerini osmanlıya kadar götürür.daha canlı bir kültürün varlığından sözetmek mümkün tarihe getirilen bakışta.bunun sancısını yaşamaktır iletişimsizlik.nasıl bir tavra bürünmek gerekiyor tarif edilmiş kültüre karşı.sanatın anlama kazandırdığı övünçtür onun için bireysel ayrıcalık.demokrasi içselleştirildiği oranda katkı sunar sosyalleşmeye.devletin bu konudaki tutumu katıdır türkiyede.onun için örgütlü toplumu anayasal hak olarak görmez yönetici elit.islamcı iktidar bu görüşü benimsemiş farklı bir anlayışa rağmen.burda laikliğin istismar edildiği görülür inanç özgürlüğü adına.batı edebiyatında müslüman kadın imajı mohja kahfın oryantalizmin bakışına itiraz getirdiği kitabı için kaderciliğine bakmak doğunun.islamın tanıdığı haklar ortaçağın aydınlığında kalmış müslümanlar için.bir kültür sorunu yaşayan islamın bağımsız düşünceye hasret yaşaması.aydınlanma farklı yüzünü açığa çıkardığında islamın batı düşüncesi bunu yorumlamakta zorlanlmamış önyrgılara rağmen.islam itikadı modernin tarifine dönüşmüş zamanla.gösteriş-kadınlar tarih feminizm-carol dyhouse kaleme almış bu kitabı.modern zamanlar tarihe bakarken haklar bağlamında sorunlu görüyor skolastik düşünceyi.laiklik bu tartışmalarla yeniden tanımladı toplumsal ilişkileri.dogmalar rasyonalist düşünceyle etkisini yitirdi aydınlanmacı düşünceyle.din ve vicdan özgürlüğü farklı bir anlam kazandı tarihsel süreçte.bilimsel felsefe özgürlüğü materyalizmin konusu görmüştür zamanla tekamül düşüncesi içinde.buna eleştiri getirmenin sisteme karkısı inkar edilemez bir boyuta evrildi.yeni bir çağ hayali-yirminci yüzyılı yaratan kadınlar seheila rowbotham umutla bağlanmış hayata.kazanılmış haklalar süreklilik kazanmış geleceğin umudu içinde.geleceğin sosyalizmi eşitliğe farklı bir tanım getiriyor kadınların öncülüğünde.modern türkiyede siyasi düşünce cilt 10/feminizm feryal saygılıgilin kaleminden çıkmış akademik bir çalışma.cehaletin nasıl yenileceği bugünde tartışmalı bir konu islamcılar dindışılığı cahiliyye olarak nitelemiş olsada.kültürel yoksunluk anlam arayışını moderne yöneltmiş zamanla islamcı iktidarın zaaf göstermesiyle.ekonomik kalkınma feninizmi modernin bir gereği görmüştür zamanla.bu nedenle geleneksel düşünce yeterli görülmemiş kimlik için.klasik ve modern tefsir kaynaklarında kadın algısı ayşe betül orucun akademik çalışması ilahiyat açısından kadın hakları bağlamında feminizme bakış.tolumsal cinsiyet tefsirlerde nasıl yer almış sorusu için düşünülmüş konu.dinde gösterilen hassasiyet değişim için bir fırsattır.onun için aydınlıkta aramalı dinin vazettiği hükümleri.din akıldan ibaret olmasada inancın yaşantı üzerindeki etkisi inkar edilemez.itikat ve amelde görülmüş teslimiyet hakkı üstün tutan ölçülerde.kadınlar saliha olduğu ölçüde toplumda faydalı bir fert olur hizmet erbabıyla beşeriyete karşı çalıştığı oranda.muttakiler kuran için hakkın rızasına nail olmaktır.insanlığa dokunacak fayda fıtrata yakın durmayla ilgilidir onun için.kendi nefsiyle cihadı imtihan için gerekli görür kuran yorumu.buda arınmayla mümkündür çirkin hasletlerden.islamda kadın ayrı bir başlıkla incelenmemiş tarihte eşler arasındaki ilişki bağlamında.bu nedenle itibar göstermeli islam hukukuna.hukukun şeriata bağlılığı bir sorun teşkil etmiş tefsirciler için.insan iradesi buna bir çözüm getirir ancak doğru yol üzerindeyse talib.hak ve batıl bunun sınırı olabilir sözkonusu takva olunca.geçmiş ümmetlerden örnek gösterilir bugünü anlamak için.her kavmin azgınlıkla helak edildiği gerçeğine temas eder kuran.fıskı fucür men edilmiştir toplumu ifsad ettiğinden.hanımlar yaşantısını güzel ahlakla süslemeli kurana göre.bir zevce olması en küçük nüvesi olmasıdır toplumun.kuranda nisa süresi bu yükümlülükleri hatırlatır.türk moderleşmesinin cinsiyeti:erkekler devlet,kadınlar aile kurar serpil sancarın kitabı hala geleneksel kalıplarla düşünülmüş bir konu gibi kadına biçilen roller.değişime rağmen aile hukuku geleneksel vasfını korumuş toplumda.bir anlamda yasakçılıkla sağlanmış ayrıma tabi tutulan sosyal ilişkiler.sosyal doku korunmuştur devrimlere rağmen.bir yabancılaşmanın fotoğrafıdır materyalist düşünce onun için.batıda yabancılaşma aşırı bireyselleşmeye neden olmuş yazara göre.sadakat gibi duyguları köreltmiştir anlayışın maneviyata yabancı kalmasıyla.bunu anlayacak idrakten yoksundur batı.ideolojiler bu uçurumu derinleştirmiş zamanla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.