- 346 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
OKUDUĞUNU HİSSETMEK
Kişi, dedikoduyla, boş işlerle uğraşıp zaman öldüreceğine, okuyarak zamanı(nı) diriltmeli bence. Samimi bir çerçevenin içine dalıp gitmek gibidir okumak. Yanında yörende yoksa kokusu, hep eksiktir bir tarafın. Kitabın sayfalarında nefes almayı öğrenememiş ruhlara ne yazık! Satırlardan medet ummanın tadına varamamışlar, eski zamanların vefasını hissedememişlerdir. Çiçeklenmemişse sözcükler, serpilip büyümemişse bir çocuk misali, ne yazık ki yaşamayı da sevememişlerdir onlar. Gün batmadan, mahrum kalmadan, başkalarıyla değil de kendi içiyle, özüyle buluşmalı insan illaki. Yelken açmalı, uçmalı özgürlüğe doğru. Bu da kitaplar ve okumayla oluyor en iyi şekilde. İnsan olmak zor iştir vesselam!
Hani adamın birine sormuşlar ya kitap okuyor musun? diye. O da yoo, okumuyorum ve bunun da eksikliğini hiç hissetmiyorum demiş. Soruyu soranın cevabi ise gerçekten efsane. "İyi ama biz hissediyoruz". Okumadan uyuyanlar hiç uyanamazlar çünkü. Cehalet kolay; okumak, hissetmek, düşünmek, kendini geliştirmek zor. Uykundan fedakarlık edeceksin bir kere. Okuyacaksın, düşüneceksin, hissedeceksin. Bir can yansa canın yanacak, bir can kırsan üzüleceksin. Biri acı çekse gülemeyeceksin. Bazen beynin patlayacak gibi olacak düşünmekten. Hava soğuk olsa sokaktaki insanları, hayvanları düşünüp uykun kaçacak mesela.
Bunları yapabilmek için de okumak gerek hem de bolca okumak. Sadece kitap okumak da yetmez insana. Bazen de meydan okumalı insan; kendine, hayata, dünyaya. Tüm kötülere inat Bir gün bir roman okur hayatı, bir gün Hakkın kitabını okur Hakkı, gün gelir de yürekleri okur insanları tanırsınınız. Okuyan, yazan insanları sevin sizler de! Yazandan, okumaktan ve okuyandan zarar gelmez çünkü. Ben de kendim yazmayı beceremediğim için çoğu zaman bir şiirin, romanın, türkünün kıyısında soluklanmayı tercih ediyorum çoğu zaman...
O yüzden bazen okuyorum bazende çevremden yansımalarla ders aldığım zamanlar oluyor ve bu yansımalarla hepimizin ders almanızı gösteriyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.