- 1663 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
O İle İlgili Açıklamam
Osman Kılıçkıran
"O" başlıklı şiiri, "O’ nu Hatırla" ile birlikte okursanız daha kolay anlayabilirsiniz. O ile ben, Kur’ an- ı Kerim’in tanımladığı Allah’ ı kastediyorum. Ama çok sayıda değişik özellikler taşıyan yaratıcı olduğu iddia edilenlere inananlar da mevcut.
Şiirde geçen ’ızdırapla-lezzetin’, ’ sevgiyle- tiksintinin’ , ’ faydalıyla- zararlının’, ’ yiğitle- kalleşin’ gibi ifadeler çelişki gibi görülebilir. Ama bunların hepsinin yaşanan birer hakikat olduğunu biliyoruz.
Allah insanı özenerek yaratmış. İnsana hiçbir canlıya vermediği kendi ruhunu üflemiş. Bu nedenle de cinlerden, meleklerden ve şeytandan üstün kılmıştır. Şeytana insana secde etmesini söylemiş, şeytan beni ateşten onu (topraktan) balçıktan yarattın, ben ona secde etmem (bir yoruma göre secde, tapınmak anlamında değil, revarans dedikleri saygıyla eğilme diz kırma anlamındadır) demiştir.
Allah insanı yarattıktan sonra başıboş bırakmamış, ona doğru ile yanlışı, zararlı ile faydalıyı da öğretmeye çalışmıştır. İnsanoğlu başlangıçta kısa bir ömür sürmekteydi. Tabiatla mücadele edip hayatta kalmaya çalışıyordu. Bazı şeyleri öğrenmesi güç ve zor oldu. Taşları tahtalara geçirip keser, kazma, zıpkın gibi şeyler yapmayı yüzlerce sene sonra öğrenebildi. Allah insanlara yol göstermek için kitaplar ve onların içindeki bilgileri uygulamalı olarak öğretmesi için de peygamberler gönderdi
Akıl gibi bir nimete sahip olduğu için, insanların bir kısmı gönderilenlere inandı, bir kısmıysa inanmadı. Hz. İbrahim önce ayı, yıldızı, güneşi tanrı olrak düşündü. Onların batıp gittiklerini görünce caydı. Kendini bile balta darbelerinden koruyamayan putların da yaratıcı olamayacağına karar verdi. Sonunda yaratılmışların hiçbirine benzemeyen, zaman ve mekanının ötesindeki Allah’ ı tanıdı, kabullendi. Aradan binlerce yıl geçti 2017 ’ lerde bile ateşe, hayvana, insana(puta) tapanlar mevcut.
Allah yarattığı şeylerde bir intizamın olduğunu söylüyor. Allah melekleri yaratmış ; onlar günah işlemeyen varlıklar, şeytansa hep kötülük yapan ve yaptıran bir özellik taşıyor. İnsan akıl sahibi olduğu için tercih etme avantajına sahip. İsterse iyi, isterse kötü olabiliyor. Allah’ ın tavsiyelerine isterse uyuyor, istemezse uymuyor. Eğer iyi, doğru ve adaletten yana olursa yükseliyor, tersi olursa hayvanlardan bile aşağı düzeye düşüyor. Allah insana verdiği aklı olumlu yönde kullanmasını istiyor. Kullanmama ihtimali olduğu için de, ödül- ceza sistemi getiriyor. İyi, doğru ve adili bildiği halde, kötü, yanlış ve zalimliği tercih edeni cehenneme gönderiyor. Allah kitabında bu dünyanın geçici olduğunu esas hayatın öldükten sonra başlayıp , sonsuza kadar devam edeceğini vurguluyor. İnsanları bilmediklerinden değil, bildiklerinden sorumlu tutuyor. Bir sınav yeri olan dünyada insan sonsuz hayatının rotasını bizzat kendi belirliyor. İşte bu doğrultuya uygun düşen olumlu ve olumsuz şeyleri yaratıyor. Bu husus aynı zamanda İslamın beş şartından biridir. Müslüman ’ hayır ve şerrin Allah’ tan geldiğine ’ inanmak durumundadır.
Bu dünyada yaşamak için, yemek, içmek, nefes almak zorundayız. İnsan vücudu varlığını sürdürmek için Allah’ ın insanlara faydalı olsun diye yarattığı bitki ve hayvanlardan yararlanır. Yiyip içtiklerinin faydalı olan kısmını alır, organlara dağıtır, faydasızları zararlıları dışkı olarak dışarı atar. Menekşeler , lavantalar, güller güzel kokar amma dışkı çirkin kokar Neden? Çünkü sıvısında olmasa bile katısında çok mikrop vardır. (Dışkılar güzel koksaydı, belki onu evlerde saklar ve kullanırdık) . Allah insanları, dışkıdan yani mikroplardan uzak durmalarını sağlamak için, namaz kılarken üstünüze dikkat edin, dışkı bulaşmış olmasın diye tedbir almaya sevketmiştir.
Hayvanlar aleminde de denge vardır. Bazı hayvanlar çok fazla çoğalırlar. Başka bir hayvanda onların 20-25 binini tek başına yer. Balıkları örnek olarak gösterebiliriz. Yılan tehlikelidir ama akrepten korkar. Onu görünce hareketsiz kalır. Ama akrebi de başka bir hayvan korkutur. O hayvanı görünce akrep hareketsiz kalır, o da akrebe yaklaşıp beynini yer.
O başlıklı şiirde sıralanan özelliklerin hepsini, Allah’ın bir sebebe dayalı olarak yarattığını vurguluyoruz. İnsanların karamsar olmamaları için de Allah’ ın sıfatlarından GAFUR kelimesini kullandım.( Allahın affediciliğini hatırlatıyor.) Yani Gafur, Rab, Hak derken şirke girmiş olmayız.
Yaratıcı, kişiye göre değişse de, tektir. 3-4 tane yaratıcı olduğunu varsayalım. Mesela, bunlar insan beynini paylaşmış olsunlar. İnsan beyni dakikada milyarlarca işlem yapmaktadır ve bu işlemler uyum halinde yürümektedir. İnsan beyni 4 ayrı programa göre çalışsa, bütün organlar birbirine girer. Halbuki bir profesör cerrahın tespitine göre, beyinde bulunan 100 milyar civarındaki nöron arasında iletişim ve uyum vardır. Eğer nöronların birkaçı arasında uyumsuzluk olursa beyin kanaması, epilepsi gibi hastalıklar meydana gelmektedir. Aynı şey makro- kosmosda yani, evrende de geçerlidir. 4 ayrı plan/ yazılım bütün uzayı birbiriyle çarpıştırabilir. Çekim güçleri içinden çıkılamaz hale gelebilir. Bunu çoğaltabiliriz. Biz güneşe insanı yaşatacak kadar uzak veya yakınız. Dünyanın dönüşü eğimi vs. yine aynı şekilde. Değişik yazılımlar dünyayı yaşanamaz hale getirebilir.
Bu ve benzeri nedenlerle, ’O’ diye ifade ettiğim yaratıcı tektir. Bunu kabul etmeyen birkaç milyar insan olsa bile.
YORUMLAR
My Explanation About That
Wednesday, July 7, 2021 18:46:05
Osman Kılıçkıran
You can understand the poem titled "O" more easily if you read it together with "Remember O". By that, I mean Allah, whom the Qur'an describes. But there are also those who believe in those who are claimed to be creative, who have many different characteristics.
Expressions such as ’suffering-your taste’, ’love- disgust’, ’useful- harmful’, ’valiant- treacherous’ can be seen as contradictions in the poem. But we know that all of this is a lived truth.
Allah created man with care. He breathed his own soul into man, which he did not give to any living creature. For this reason, he has made him superior to jinn, angels and satan. He told Satan to prostrate to man, Satan created me from fire, you created him from clay, I will not prostrate to him (according to one interpretation, prostration does not mean worship, but bowing respectfully means breaking the knee, which they call revarans).
Allah did not leave man adrift after he created him, he tried to teach him right and wrong, harmful and beneficial. Mankind had a short life span in the beginning. He was trying to fight nature and survive. Some things have been difficult and difficult for him to learn. After hundreds of years, he was able to learn how to cut stones into planks, make picks, harpoons, etc. Allah has sent prophets to guide people through books and to teach them the knowledge in them in a practical way
Because he had such a blessing as intelligence, some of the people believed in what was sent, and some of them did not believe. Hz. Abraham first thought of the moon, the star, and the sun as gods. When he saw them sinking and leaving, he gave up. He decided that idols that could not protect even themselves from axe blows could not be creative either. In the end, he recognized and accepted Allah, who is unlike any of the creatures, who is beyond his time and space. Thousands of years have passed Decently, even in 2017, there are those who worship fire, animals, man(idol).
Allah says that there is an order in the things he has created. Allah created the angels; they are beings who do not commit sins, and Satan always carries a feature that does evil and makes them do it. A person has the advantage of choosing because he has intelligence. He can be good or bad if he wants. If he wants to follow the advice of Allah, he follows it, if he doesn't want to, he doesn't. If he is on the side of good, truth and justice, he rises, if the opposite happens, he falls even lower than animals. Allah wants man to use the mind he has given him in a positive way. And because there is a possibility of not using it, it brings a reward- punishment system. He sends to hell the one who prefers evil, wrong and cruelty, even though he knows what is good, right and fair. Allah emphasizes in his book that this world is temporary, that your real life will begin after you die and continue forever. He holds people accountable for what they know, not what they don't know. In the world, which is a place of examination, a person personally determines the route of his eternal life. This is how he creates positive and negative things that correspond to this direction. This issue is also one of the five conditions of Islam. A Muslim has to believe that ’good and evil come from Allah’.
In order to live in this world, we have to eat, drink, breathe. The human body uses the plants and animals created by Allah to be useful to people in order to maintain its existence. It takes the useful part of what they eat and drink, distributes it to the organs, throws out the useless pests as feces. Violets, lavender, roses smell good, but why does faeces smell ugly? Because even if it is not in the liquid, there are many microbes in the solid. (If the feces smelled good, maybe we would store it in the houses and use it) . Allah has directed people to take precautions to ensure that they stay away from feces, that is, germs, pay attention to you while performing prayers, so that they do not become infected with feces.
There is also balance in the animal kingdom. Some animals reproduce too much. Another animal eats 20-25 thousand of them alone. We can show fish as an example. The snake is dangerous, but he is afraid of the scorpion. When he sees her, he remains motionless. But the scorpion is also scared by another animal. When he sees that animal, the scorpion stays still, so he approaches the scorpion and eats its brain.
We emphasize that all the features listed in the poem entitled O are created by Allah for a reason. I also used the word FORGETFUL from Allah's attributes so that people would not be pessimistic.(It reminds us of God's forgiveness.) That is, when we say Forgiving, Lord, the Truth, we are not associating partners.
The creator is unique, although it varies according to the person. let's assume that there are 3-4 creative ones. For example, let them share a human brain. The human brain performs billions of operations per minute, and these processes work in harmony. If the human brain works according to 4 separate programs, all organs enter into each other. However, according to the determination of a professor surgeon, there is communication and harmony between about 100 billion neurons in the brain. Dec. If there is a mismatch between several of the neurons, diseases such as brain hemorrhage, epilepsy occur. Dec. The same is true in the macro-cosmos, that is, in the universe. 4 separate plans/software can make the whole space collide with each other. The forces of gravity can become impossible to get out of. We can replicate that. We are far or close enough to the sun to make a person live. The tilt of the Earth's rotation, etc. in the same way again. Different software can make the world uninhabitable.
For these and similar reasons, he is the creative one that I express as ’He'. Even if there are a few billion people who do not accept this.