- 242 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Pırlanta baskı altında oluşur fıtratınıza baskı yapın...
Pırlanta baskı altında oluşur fıtratınıza baskı yapın...
Pırlanta baskı altında oluşur fıtratınıza baskı yapın...çocuklarınıza da arkadaşlarınıza da akrabalarınıza da...öğrencilerinize de
Pırlanta baskı altında oluşur fıtratınıza baskı yapın...
Kur’anı fıtratınıza indirin...Destekçi olun ..besleyin...fıtratınızı çünkü dinde zorlama yok fıtrata baskımız ödül-ceza yöntemi ile olsun ve bu sınırı aşmasın...eğitelim elinden tutalım destek olalım fıtratımıza...Adl sıfatının her yerde etkisi var yaratılışta fıtratlar farklı özelliklerle yaratılmış...imtihanımız farklı ise bu farklı fıtrat HİKMETLİDİR...hz Ömer öfkeli şedid bir fıtrat verilmişti ona peygamberi korumada kullandı bu fıtratını...Fıtratı iyiye yönlendirme nefsin işidir...Şoförlük nefsin işi...nefs-i mardiyye sahibi ol hz Ömer müşrikti...şehadet getirdi nefs-i merdiyye sahibi oldu...şehadet nefs-i mardiyye sahibi olman için ilk adımdır...cennetin kapısında bir yerlerde ödül kazandırır ancak çünkü adl sıfatlı Allah...ama şehadet etmen gereken her şeye şehadet etmedikçe cennetin kapısı bile açılmaz sana...mesela içki hoşuma gidiyor haram olmadığı kanaatindeyim dersen şehadet kurşunlanır tevbe etmemekte de ısrar edersen ölür...yani mürted olursun...
Pırlanta baskı altında oluşur fıtratınıza baskı yapın...
Çile hanelere girdi Allah dostları nefse başkı adına...Oruç bir baskıdır fıtrata sabah namazında sabah uykusuna baskı var...ama uykuya büsbütünde hasım olma...sınır koy baskına.Mal makam sahibi olmayı suç sayan fakirliği kutsal sanan ruhbanlara benzemekten kaç...sınırlı bir zaman için makamdan kaç ama ehilsen kaçma cezasını çekeceksin o kaçmanın...nimete nankörlük olur bu kaçış...ve Allah ise nankörleri sevmez...
Pırlanta baskı altında oluşur fıtratınıza baskı yapın...
İslâm dini gerçekten insanın yaratılışına şifa olan bir dindir. işte,Kur’an ayetleri:
“Yüzünü Hanîf olan dine doğrult. Hanîf dini, Allah’ın insanları üzerinde yarattığı dindir. Allah’ın yarattığını değiştirmek söz konusu değildir.” (Rum/30) “Yüzünü Hanîf dinine yönelt, sakın Allah’a ortak koşanlardan olma.”...
Tevhit inancı tek tanrıya tapmayı esas alıp onun dışındaki varlıklara tapmayı reddeder...Akıl da ilah bir olmalı der...ve şirk ortaklık acizliktendir der...bu varlıkta ortaklık yok ...ama vahdet var...her yaratılanı görevlendiren var...malik-ül mülk var.Şefaatin de aracılığın da kaynağı tek...Rızkında kaynağı tek...elma ağacı ortak değil...emir kulu...Kibirlenir de kendini ortak sanarsa odun olur ve ateşe atılır...bu varlıkta böyle kurallar da var...bulutu güneşi ona destekçi olarak gönderen vardı. elma ağacına yakışan ben acizim ben emir kuluyum demesi gerekir benden elma hazırlanmam isteniyor... ve her şey emrime verilmiş...
Vahdet-i vucudu...ortaklık olarak algılayanlar var...ve en güzel tevhid olarak da algılayanlar var...Ene-l hak diyen..."benden hakka hadimlik isteniyor demesi başka...bu iddia başkadır...yani ben emir kuluyum ...demesi başka KİBİRLENMESİ başka..kibirli ortaklık iddiasındadır ...emir kulu saymaz kendini...Evet bu varlık görevlilerden ve görevlendirenden ibarettir...Esma ile hallenmemizi istiyor...cüz’i irade verilen esma ile hallenmezse...zalim olur...hukukullahı tanımamış olur...ve Allahın hukukunu tanımayana itaat yaratılana zulümdür...kölelik işte bu...Allahın hukukunu çiğneyene itaat yok...
İslâm’ın getirdiği tevhit inancı madde-mana, ruh-beden kompozisyonuna tam anlamı ile uygun olduğu gibi, koyduğu ibadetler de buna tamamen uygun...İnsanı bu ibadetler kamilliğe...hazırlıyor kamil fıtralıklığa ...yani olgunluğa taşıyor insanı...
İslamın beş şartı fıtratı o çatıyı tutan beş direktir...
Evet İslam fıkhı...dünvevi işlerle ilgili fıkhî hükümler muameler... insan fıtratına tamamen uygundur. mesela mürted öldürülmeli...ilaçla doktor uru iyileştiremezse ameliyet yapıyor...Deniz ise dalgalanarak kendini temizliyor...münafıktan şehid olmasını iste kaçıp gider...İslâm fıkhı bir insanın anne rahmine intikal ettiği andan ölümüne kadar ki haklarını ve buluğ çağından sonra ki vecibelerini mükemmel bir şekilde düzenledi...Toplumun hakkıdır mürtedin öldürülmesi...Allah temizdir temizleri sever...Kibirlilerle kavga temizlenmektir...Kibirlilerin tebliği zehirlemedir...Emir kuluyum demeyenin sohbetinden kaç...Allahu a’lem demeyenin sohbetinden kaç...çürük elmaya yakın elma da çürüyor çuvalda...
Kıymetini bil İslamın..o fıtratın ilacıdır o ayakta tutar fıtratı ve de kamilleştiri fıtratı...İslam nedir mi...sınırsız ilmin meyvesi...İslâm sadece hür insanlara hak düzenlemekle kalmaz toplumda yer alan kölelerle hayvanların da hukukunu düzenledi, hayatın dengeli ve adil ölçülerde devam etmesini sağlar... İslâm’dan önce hiçbir hakka sahip olmayan hayat hakkı tamamen sahibinin elinde olan kölelere İslâm, hür insanlar gibi insanî haklar getirdi: İnanma hakkı, ibadet yapma hakkı, insanî ölçülerde çalıştırılma hakkı; evlenme ve boşanma hakkı, miras hakkı, çalışma hakkı, ilim öğrenme hakkı...
İslam fıtrat dini mi...evet...bin kere evet...Fıtrat dini ne demek...fıtratı olgunlaştıran din demektir...İnsan fıtratı bozulunca yani kalpler mühürlenince insan gözleri var görmezler kulakları var duymazlar ...denilmiş bozguncu yıkım ekibinden olunca hayat çekilmez olur...nefes almak olur...meyvesiz olur hayat ağacımız...Hayat ağacının zenginleşmesine zemin hazırlayan din fıtrata hadim din fııtrat dinidir ancak... insan hayatının gerekleri nelerdir.İslamda onlara göre emirler -nehiyler var... Ölünce de miras bırakmışsa bu mirasın nasıl taksim edileceğini ayrıntıları ile düzenledi. İslam fıtratı olgunlaştıran din...Eğer ölü geride borç bırakmışsa, Allah’ın huzuruna kul borcu ile gitmemesi için tedbir almış. Hz. Peygamber bir cenaze namazına katılacağı zaman ölünün borcu olup olmadığını sorar, eğer yok denilirse namazını kıldırırdı, borcu varsa bu borç anında ödenmedikçe namazı kıldırmazdı. Dolayısıyla İslâm dini ve bu çerçevede İslâm fıkhı borçsuz, günahsız tertemiz doğan insanoğlunun, Allah’a yine borçsuz tertemiz halde dönmesini sağlardı.evet... tevhid dini İslâm, fıtrat dini yine İslâm’dır.
Fıtratına İslamın nurunu indir pırlanta olsun...Güneşsiz toprakta ot bitmez...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.