- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müsbet ilmin sağlaması deneyle.Vahiy de bir sağlamadır,Kur'an Furkan...
Müsbet ilmin sağlaması deneyle.Vahiy de bir sağlamadır,Kur’an Furkan...
Kur’an furkan... evet ama itibar görüyor mu...Hayır...Dünyada da İslami oldukları iddia edilen ülkelerde de zamanımız insanınca Kur’an Furkandır..." iddiamız itibar görse de bu itibar yok olmakta yani gün gün azalmakta...ateist deist...mezhebsiz dediğimiz kesim mensublarını artırmakta...yani eski itibarı görmüyor...
Kur’an furkan... evet ama peygambere inandığını söyleyenler bile Kur’anın bir çok ayetini savunmuyor...ve hatta savunanlara da cephe alıyor...Halifeliğin bakiyesi olan ülkemiz de bile...bu sıkıntı
Evet bu sıkıntı var dünyanın her yerinde...ama tek Furkan Kur’andır...yani vahiydir...Bir kısa açıklamadan sonra bizi çok ilgilendiren bu sıkıntının çözümü nedir’e geçelim...mi
Felsefe ve din yanıltıcılıktan arınmaya hep muhtaç...yani hangi bilgi sağlıklı ve hak...ölçümüz ne olmalı diye sormalıyız. gülünç gülünç inançlar var dünyamızda az-çok itibar görmüşler ve de görmekteler...zamanımızda bile "ineği kutsal görme" inancı var...
Bilgi felsefesinin problemlerinden birisi de bilginin kaynağı ve ölçütleri problemidir. “Bilgi elde etmede zihin mi daha etkindir, yoksa zihnin dışarıdan aldığı veriler mi?” gibi sorular, bilgi teorisinin kaynak ve ölçüte ilişkin sorularından birisidir.
Bilginin kaynağı ve sağlaması felsefenin de konusu dinin de...Felsefe vahyi bilginin kaynağı saymaz...İlahi dinler var beşeri sayılmış dinler var...Vahyi furkan sayan dinler ilahi dinlerdir...
Deneyle sağlaması mümkün olmayan tezler var...vahiyle sağlaması ancak mümkün tezler var...
Tarihde kocaman ve güçlü Osmanlıyı oluşturmuş bir mezhebi bile itibarsızlaştırdılar insanımız nazarında...hileleriyle...yani Ehl-i sünnete kuyu kazanlar var ülkemizde...Ehl-i sünnet otosunun yoluna engel koyan ve kuyu açan açana...
İşte bir kuyu açan ve hilesi...Ruh da ölümlü diyor ve savunmaya çalışıyor...ve gülünç hallere düşüyor bunun da farkında belki...ne zarar verebilsem kar mantığı taşıyorlar...
Evet...ne zarar verebilsem kar mantığı taşıyorlar bunlar...mesela : Yunus Emre "canlar ölesi değil..."demiş ama ülkemizde Yunus Emreler itibarını yitirmiş...adı yunus olanlar Yunus değil...artık.Ne diyorlar..."Bedenden bağımsız ruh inancına Animizm denirmiş"vahiy değilmiş kaynağı...dedin ama ...ama hani sağlaması...Öyle olunca BATIL mı...Sağlaması bu mu ilahi olup olmamanın demek zorundayız...çok gülünçler...ve Hindistanmış tasavvufun kaynağı...atılmalıymış...Çok gülünç değil mi bu...Hindistanda yetişen meyveyi yiyorsun...Rızık rızıktır ülkesi bu gerçeği mi değiştirir...Manevi rızıklar içinde aynı kuralı işletmeliyiz...batıl batıldır hak haktır...demeliyiz...
Evet ehl-i sünnete kuyu kazanlar tahrifçiler...Vaz geçemedikleri dünya ve makam hırsları var bunların...Yahudiye ve kiliseyeilahi kitabı tahrif ettiren duygu bunlarda da var."Dünyayı biz yönetelim bütün insanlar bize köle olsun istekleri vardı kilise ve İsrail oğullarının...bunu Allah verdi bize dediler...uydurdular yani...ama "Üstünlük takvada..."
Evet...ne zarar verebilsem kar mantığı taşıyorlar bunlar...mesela:"Kur’an yetermiş..."...böyle iddialar dolaşıyor ortalıkta...Ya Kur’anı kim tefsir edecek...Benim tefsirimden başkası tefsir değil der...Sadec kendi tefisirini itibarlaştırmak amacı...Bu iddialar hep siyasi ve bence Osmanlının mezhebi olana ehl-i sünnete kuyu kazmak bunlar...Ehl-i sünnet kitab sünnet icma kıyas delildir der...Teke düşürmüşler delili ve Tefsiri de tek düşürmüşler..."Tektir "benim tefsirim" diyorlar...KİBİR ehl-i bunlar...Akıl ehli değil...Hak ehli hiç değil...ve esmanın zuhuratlarını okumuyorlar...yani cahiller...marifetullah sahibi değiller...itibarlı kılmaya çalıştıkları şey kendi tefsirleri...tek...Onca mezheb ve hadis alimini cahillikle ve hainlikle ve ilkesizlikle suçlamalarının altında yatan...KİBİRLERİ...vaz geçemedikleri kibirleri...
Kur’an furkan... evet ama Hadis furkan olmayı hakketmiyor mu...hadislerin hepsi mi...Futkan olmayı hakketmeyen şeyler var..ama bunlar neler olmalı bu soruya herkes ayrı cevab veriyor zamanımızda da...oysa İslam mezheblerinin oluşumunda hadis hep hüccet sayılmış neden zamanımızda hadis yani sünnetin icmanın kıyasın... .bazı din bilginlerince hüccetliği kabul değil...Esmanın zuhuratlarını da okumuyorlar artık...Takva yok ...Yaşamak yok...Hilekarlar ve Kibirliler...
Bir bilginin ilk kaynağını tesbit kolay mı...Ya hu Hindistandansa bilinen kaynağı ...İsrailiyatsa batıl mı...Sağlaması bu mu ilahi olup olmamanın...Dede diniyse...Bilinene kaynak o ama ilk kaynak vahiyse ne olacak ...çöpe attın antika halıyı...sanki ...gülünçsünüz...güldüm
Evet...ne zarar verebilsem kar mantığı taşıyorlar bunlar...ehl-i sünnete sahib çıkalım...Osmanlı küllerinden dirilsin tekrara...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.