- 386 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Uğraştıklarına göre ressamların çeşitleri... 30-2021 ard-öyk
Ressamlar uğraş vermelerine göre; kaç türlüdürler?
1- Seyirci beğenisine göre resim yapar ressamlar: Siparişçi ressamların tümü... sokak portre ressamları, "Apple" elmasını çizen grafik ressam. Simpsonları çizmiş "cartoonist" ressamlar. Pop imgelerini tasarlayanların tamamı... popüler olan ve halkın sevdiği her tür imgelerin tümünün çizerleri- ressamlar- desinatörler- ilüstratörler.
2- Realist imgeleri çizen realizm teorisine mutabık tüm ressamlar. Manzara ressamları, realist portre ressamlar, Realst imgeleri matematik ve geometrik riayetle çizen tüm ressamlar: Mahkeme ressamları, pols ressamları, merkez bankası para ressamları, biyoloji bitki tasarım ressamları, mimari çizimler " röleve" resimleri çizenler. Teknik resim çizeri ressamlar.
3- Realist resim "dramatik" resimdir: Olaya dair resimdir. Olguya dayalı resim ise epik resimdir. Hikaye sanatında ki; olay öykü ve durum öykü gibi düşünecek olursak; realist resim olay öykü gibidir; epik resimler durum öykü gibidir.
Epik resim yapan ressamlar... imgeden resim yaparlar, bu ilkedir. Ekspresyonist resimler hayalden resim çizerler tarafından yapılmıştır. Doğaçlama resim de bu kategoriye alınabilir. Hatta lirik tüm resimler. Romantizm, sembolizm, sürrealizm bu resimleri yapan ressamlar "dışavurum" dediğimiz Türkçe kelimeyle tamamen örtüşür.
4- Resmi; resim felsefesine göre çizen ressamlar. Bu ressamlar, resimlerini: "art for art" için ilkesel olarak bilinçli ve bu bilinçle çizerler. Bunlara filozof/ düşünür ressamlar diyebiliriz.
Bunlar... düşüncelerine özgün formlar/ biçimler bularak icat yaparlar.
Formların kombinasyonundan yeni korelasyonlar keşfederler.
Formlar muciti ressamlardır bunlar..!
Yalçıner Yılmaz
Akçansa Güzel Sanatlar Lisesi
Uz. Görsel Sanatlar Öğt.
Çanakkale
03-06-2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.