- 738 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
MİSAK-I MAARİF, EĞİTİM SİSTEMİMİZ VE SİMGE SÖZL
MİSAK-I MAARİF, EĞİTİM SİSTEMİMİZ VE SİMGE SÖZLÜK
Türkçemizin tarihi gelişiminde bazı evreler vardır. Halkın kullandığı dil ile resmi dil arasında süregelen alışkanlıkları ancak eğitim ile atlatabiliriz. Bu arada halk dilinin zenginliğini küçümseyemeyiz. Osmanlı Türkçesini incelemiş biri olarak eski metinlerdeki zenginliği bugünkü Türkçe’de göremiyoruz. Yabancı kelimelerin istilası altındaki Türkçemize bir darbede yetkili makam sahiplerinden gelince işler daha da zorlaşıyor. Medya zaten dilimizin bozulması için elinden geleni yaparken birde sosyal medya buna eklenince bir oluşum yapma ihtiyacı hissettim.
Simge Sözlük adlı bir Watsap gurubu oluşturdum. Feysbuk sayfası kurdum. Türkçe’ye gönül veren herkesi bu oluşuma davet ediyorum.
Türkçenin içinde bulunduğu durum maalesef içler acısıdır. Milli Eğitim Müfredatının ne kadar içi boşaltıldığı aşikardır. Çoğu eğitimci bundan şikayetçidir. İyi bir eğitim almak isteyen ya özel okula yönlendiriliyor yada özel öğretmene yada çocuğun üstün yeteneğine kalmış bir durum...
Bu mesele milletimiz için en önemli meseledir. Eğitim meselesi tez elden düzenlenmesi ve üzerinde durulması gerekmektedir.
Misak-ı Maarif
Misak-ı Maarif: Henüz istiklal savaşı devam ettiği sırada Atatürk’ün 15–21 Temmuz 1921 tarihinde Ankara’da l. Maarif Kongresi’ni toplayıp sunduğu ulusal eğitim sistemidir. Cumhuriyet döneminin eğitiminde esas olacak temel ilkeleri çizilmiştir. Gelin görün ki Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının hemen arefesinde Türkiye’de herşey tersine dönmektedir. Paralar üzerinden resimleri kaldırılır. Heykelleri yıkılır. Kurduğu sistem alttan alttan kurcalanır. İşte Misak-ı Maarif sistemide böyle devre dışı bırakılır.
27 Aralık 1949 da ise fulbright anlaşması devreye sokulur.
27 aralık 1949 tarihinde imzalanan, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri hükümetleri arasında eğitim komisyonu kurulması hakkında anlaşma. pek meşhur 5. maddesi aşağıdaki gibi.
"komisyon dördü Türkiye Cumhuriyeti ve dördü Amerika Birleşik Devletleri vatandaşı olmak üzere sekiz üyeden kurulu olacaktır. bunlara ek olarak Türkiye’ deki Amerika Birleşik Devletleri diplomatik heyetinin başı komisyonun fahri başkanı olacaktır. Komisyonda oyların eşit olması durumunda kesin oyu misyon şefi verecektir." Şeklinde karara bağlanmıştır. O günden bu güne özetle Türk eğitim sisteminin gerilemesi bu olaylara bağlıdır.
Şimdi ise Tam bir televole kültürü ile toplum yozlaşmış durumdadır.
Türkçenin düzelmesi demek memleketin ahlaken kültürel ve ekonomik düzelmesi demektir.
İlhan Erdem
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.