- 649 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Ebeveyn ve Çocuk ilişkisi
Ebeveynlerin çocuklarına vakit ayırması ve onlarla etkinlik yapması onların ilgi alanlarına değinmesi onların yalnız hissetmemelerine fayda sağlamış olurlar.Oyunlar oynayıp , kitaplar okuyup zaman arta kalanını onlarla geçirmek onları mutlu ediyor. Öz güvenleri yerinde güçlü çocuklar yetiştirmek adımlarını iyi atmalarına sağlar. Bazı aileleri gözlemlediğimizde çocuklarını ilgisiz ve yalnız bırakmaları onların öz güven problemiyle karşı karşıya gelmelerine sebep olurlar. Kendilerini yalnız ve mutsuz hissederler.Çevresindeki arkadaşlarından uzak durmaya ve içe kapanmaya, psikolojik durumlara sebep olabilir. İlgisizlik çocuğu daima sizden uzaklaştırır. Agresif ve Asi olmasına neden olur. Vaktinin birazını ona harcamalı onun hislerini ve ne istediklerini ne düşündüklerini sormalı ve anlatmalarını sağlamalısınız. Duygu önemlidir. Ona ne kadar değerli olduğunu hissettirip ve onun her zaman yanında olduğunuzu göstermelisiniz. Unutmayın sizin davranışlarınız onlar aynadır. Çocuklar sevgiyi ve ilgiyi isteyen bireylerdir.Ne ekerseniz onu biçersiniz deyimiyle Çocuklarınız ilgiye muhtaç bireylerdir.
Meltem Mesture Güven (Çocuk Gelişimi ve Eğitimi _ Sosyal Hizmetler- Danışmanlık )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.