- 245 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Komşu Komşunun Külüne Muhtaçtır
Komşu ama hangi komşu, hangi dönem ve çağdaki, din ve milliyetteki, dikey veya yatay mimarideki, yaş ve baştaki komşu. Bir çok unsur var sözün anlamına uyar nitelikteki komşu ve komşuluk için. Günümüz dünyasında geçerli midir, bu tarz komşuluk var mıdır denilirse, fazla karşılığı yoktur sözün diye düşünmek gerekir.
...
Değil en küçük meselede komşunun yanında olmak, bir meselesine katkı sunmak, zor günlerinde destek çıkmak; komşunun komşuyla teması, bir merhabası bile yok. Oysa komşu kimi zaman hısım akrabadan bile öndedir denilir. Çünkü en yakınınızdaki, bir sorun sıkıntı yaşadığınızda hemen yanıbaşınızda olan kişidir denilir.
...
Ev alma komşu al denlir ama bu da günümüz şartlarında geçerliliğini kaybetmiş bir kavram. Çünkü komşu komşunun külüne muhtaçtır sözünün geçerli olduğu durumlar içindir bu.
...
Birbirimizden uzaklaşmamız, konu komşuyu tanımamamız henüz yakın dönem meselesi. Yoksa insan aynı insan, toplum aynı toplum. Bir farkla yalnız, yakın geçmişte değerler toplumuyken, bugün yozlaşmış toplum olmuş olmamızdandır.
...
Eski günlere dönülür mü, o günler tekrardan yaşanır mı derseniz zor olmakla birlikte mümkündür. Bu da ancak parayı değil, değerleri yücelterek olabilecek bir şeydir. Bu da zaman, eğilim ve bu düşünceyi taşıma, arkasında olma meselesidir. Sonuç versin veya vermesin bugünden başlayarak yola koyulma, adım adım ilerleme meselesidir.
Kemal SEYFİ
02.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.